Polecamy

Najnowsze dane o rynku na świecie

11 marca 2014
Najnowsze dane o rynku na świecie
Najnowsze dane o rynku na świecie

Mongolska Poczta uruchamia Postal Box Programe

W Ułan Bator zostały zainstalowane pierwsze „inteligentne skrzynki pocztowe”. Akcja została zainicjowana przez Premiera Mongolii Norovyn Altankhuyaga. Altankhuyag powiedział, że jest to część projektu wdrożenia reform rządu, mających na celu wprowadzenie usług państwowych bliżej ludzi, zwłaszcza tych z prowincji kraju. Pierwsze „inteligentne skrzynki pocztowe” dostępne są w 18 miejscach w stolicy oraz miastach: Erdenet i Darkhan. W dalszej kolejności paczkomaty zostaną zainstalowane we wszystkich głównych miastach. Użytkownik będzie mógł zostawić prawidłowo oznakowaną paczkę – zawierającą dane odbiorcy, jego adres domowy lub pracy – w najbliższej placówce Poczty Mongolskiej. Poczta zaś dostarczy paczki do „inteligentnej skrzynki pocztowej” w najbliższej okolicy odbiorcy. Następnie otrzyma on wiadomość SMS z hasłem i lokalizacją „inteligentnej skrzynki pocztowej”, w której znajduje się przesyłka. Na reformę pocztową – w skład której wchodzi 5 projektów – Poczta Mongolska przeznaczy 1 milion dolarów.

„Bardzo cieszy nas wiadomość, że na całym świecie widoczne jest już zapotrzebowanie na Paczkomaty, także w Mongolii. Z pewnością podejmiemy kontakty z Poczta Mongolską, by zaoferować korzystną ofertę Paczkomatów InPost. Nie mamy wątpliwości, że wdrożenie sprawdzonego w wielu krajach rozwiązania będzie doskonałym uzupełnieniem rządowego programu w tym kraju” - mówi Rafał Brzoska.

Wielka Brytania: DPD i Asos z nową propozycją elastycznej dostawy
Asos i DPD połączyły ponownie siły i pracują nad uruchomieniem nowej usługi dostarczania produktów z opcją wczesnego ostrzegania. Oferta zagwarantuje klientom, że noc przed dostawą otrzymają sms lub e-mail z informacją, kiedy paczka dotrze pod wskazany adres. Do decyzji klienta pozostanie wybór najdogodniejszej formy dostawy. Adresatom udostępniono pięć różnych opcji odbioru paczki: dostawa do bezpiecznego miejsca, odbiór towaru z najbliższego magazynu, dostarczanie przesyłki do sąsiada, dostawa przed 10:00 rano lub w godzinach porannych w sobotę. Jeśli klienci stwierdzą, że nie będzie ich w tym czasie w domu, mogą w dowolnej chwili zmienić wcześniejsze preferencje za pomocą smartfona, tableta lub komputera. Wcześniej DPD i Asos uruchomiły usługę „Śledź przesyłkę”, umożliwiającą klientom monitoring przesyłki aż do ich drzwi oraz wskazującą czas dostawy z dokładnością do 15 minut.

„Rozwiązanie wprowadzane przez DPD to potwierdzenie, że coraz więcej firm poszukuje sposobów na dopasowania się do tempa życia oraz oczekiwań e-klientów. Ten trend nasila się coraz bardziej, jednak nie zmienia to faktu, że dotychczasowe rozwiązania firm kurierskich nie są w stanie dorównać Paczkomatom InPost. Nasze urządzenia – poza możliwością odbioru przesyłki w dowolnie wybranej lokalizacji i czasie oraz licznymi udogodnieniami, takimi jak powiadomienia o zbliżającym się terminie dostawy do Paczkomatu – gwarantują także szybkość charakterystyczną dla usług kurierskich. Przykładowo w Polsce niemal każda przesyłka (około 98,62%) nadana do Paczkomatu InPost jest gotowa do odbioru już dzień po jej wysłaniu! Taki standard będzie obowiązywał w każdym kraju, gdzie budujemy sieci Paczkomatów” - komentuje Rafał Brzoska.


Paczkomaty InPost gotowe na podbój Azji
Największy Prywatny Polski Operator Pocztowy InPost rozpoczął negocjacje z azjatyckimi firmami kurierskimi na wspólny projekt obejmujący instalację 170 terminali. Spółka zaprezentowała potencjalnym partnerom swoje produkty w Hongkongu, co według przedstawicieli InPost jest „wielkim sukcesem”. W USA Spółka planuje uruchomić 10.000 Paczkomatów do końca 2016 roku.

„Do tej pory możemy pochwalić się sukcesem w każdym kraju, w którym pojawiły się nasze Paczkomaty. Mamy realne podstawy, aby rywalizować na największych rynkach świata. W najbliższych miesiącach zaprezentujemy naszym potencjalnym partnerom możliwości najnowszej generacji Paczkomatów InPost. Jestem przekonany, że w krótkim czasie uzgodnimy pierwsze formy współpracy – zarówno z działającymi w tym regionie narodowymi operatorami pocztowymi, jak i kluczowymi sieciami detalicznymi. Koncentrujemy się na budowaniu stabilnej pozycji w Azji, szukamy kolejnych partnerów i lokalizacji Paczkomatów na tym atrakcyjnym rynku” - informuje Rafał Brzoska.

Polska: rynek e-commerce przekroczył wartość 6 mld euro
Polski rynek e-commerce należy do najszybciej rozwijających się w Europie. Według raportu firmy Dotcom River w roku 2013 sektor ten osiągnął łączną wartość 6,2 miliarda euro, a jego wzrost w skali roku wyniósł 21%. W porównaniu z ubiegłymi latami dynamika zmniejszyła się, stąd analitycy twierdzą, że na polskim rynku e-commerce zapanuje stagnacja, gdyż wchodzi on w fazę dojrzałości.

„Od kilku lat rynek e-commerce w Europie notuje znaczące przyrosty, nawet w krajach tak dojrzałych i zaawansowanych pod względem handlu internetowego, jak Wielka Brytania. Dlatego nie zgadzam się z prognozami, że na polskim rynku zapanuje stagnacja. Kraje Europy Wschodniej są mniejszymi rynkami wobec państw z Europy Zachodniej, ale mimo to są bardzo perspektywiczne. Proporcje udziału zakupów online w handlu ogółem są tu nadal stosunkowo niskie – sądzę wiec, że dotychczasowe wzrosty – ze względu na tak ogromny potencjał regionu wschodnioeuropejskiego – będą utrzymane” - ocenia Rafał Brzoska.

Zjednoczone Emiraty Arabskie: rynek e-commerce osiągnie wartość 10 mld dolarów do 2018 roku

Według Sarwant Singh, starszego partnera i szefa grupy Frost & Sullivan, rynek e-commerce będzie do 2018 roku kluczowym czynnikiem wzrostu przedsiębiorstw w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. „Mimo, że sprzedaż online w Zjednoczonych Emiratach Arabskich ma obecnie najniższy światowy wskaźnik, e-commerce będzie rósł i stanie się głównym motorem napędzającym gospodarkę kraju” powiedział Sarwant w specjalnym wywiadzie dla Gulf News, na konferencji zorganizowanej przez Frost & Sullivan w Dubaju („5th GIL 2014: Middle East, The Global Community of Growth, Innovation, and Leadership”). Obecnie łączną wartość rynku e-commerce w Zjednoczonych Emiratach Arabskich jest szacowana na 2,5 miliarda dolarów, ale według Sarwanta wartość ta wzrośnie, co przyczyni się do stworzenia nowych przedsiębiorstw i miejsc pracy. „To najszybciej rozwijający się biznes w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Ten megatrend jest globalny i wpływa na przemiany nie tylko w sferze biznesu, ale także kultury i społeczeństwa” – dodał Sarwant Singh.

„Wbrew powszechnym przekonaniom, kraje arabskie inwestują i będą inwestować w branżę e-commerce. Jestem pewien, że w tych regionach świata wciąż drzemie ogromny potencjał rozwoju w tym sektorze. Zauważamy też duże zainteresowane innowacyjnymi rozwiązaniami w krajach arabskich – to Arabia Saudyjska, jako jedna z pierwszych, nabyła Paczkomaty Grupy Integer.pl. Tym samym arabski rynek jest dla nas bardzo atrakcyjny, jako kolejny kierunek po Azji i USA” - podsumowuje Rafał Brzoska.

Źródło: Integer.pl

 

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji