Polecamy

Najnowsze dane o rynku na świecie

8 kwietnia 2015
Najnowsze dane o rynku na świecie
Najnowsze dane o rynku na świecie

Paczkomaty® InPost atrakcją targów Click&Collect Show w USA
Paczkomaty® InPost – po intensywnej ekspansji w Europie – coraz odważniej podbijają rynek Ameryki Północnej. Już wkrótce innowacyjne terminale umożliwiające samodzielne nadawanie i odbieranie przesyłek będą dostępne dla odbiorców w Kanadzie. Możliwości najnowszej generacji urządzeń zostaną także zaprezentowane w USA podczas targów Click&Collect Show w Atlancie w dniach 8-9 kwietnia. Rynek Ameryki Północnej wciąż ma najmniejsze nasycenie pod względem rozwiązań typu click&collect, które z takim sukcesem podbijają europejski sektor dostaw dla e-commerce.

„Najbliższe targi są dla nas doskonałą okazją, aby zaprezentować w Stanach Zjednoczonych Paczkomaty® nowej generacji. Nasze terminale są systematycznie rozlokowywane w Kanadzie, jesteśmy także w fazie rozmów z licznymi partnerami na tym rynku. Perspektywicznie planujemy rozszerzyć działania w Ameryce Północnej i w związku z tym podejmujemy kroki, które pomogą nam zaprezentować się na rynku USA – największego obok Chin – światowego giganta e-commerce. Sprzedaż online cieszy się w Stanach Zjednoczonych niezwykłą popularnością, jednak wciąż brakuje tam rozwiązań gwarantujących bezpieczne dostawy przesyłek. Paczki w dalszym ciągu pozostawiane są przez kurierów na terenach posesji, przez co narażone są na uszkodzenia, a nawet kradzieże. Nasze Paczkomaty® – dostępne w trybie 24/7 – całkowicie zniwelują ten problem, umożliwiając klientom bezpieczne odbieranie przesyłek o dowolnej porze dnia i nocy. Jesteśmy przekonani, że udział w wydarzeniu będzie dla nas dodatkowym wzmocnieniem naszej ekspansji na rynek Ameryki Północnej”. - komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Niemcy: GLS rozwija usługi w zakresie wieczornych i sobotnich dostaw przesyłek
Należąca do Royal Mail European firma GLS rozszerzyła zasięg dostaw – obejmujących soboty i godziny wieczorne – o dwa kolejne miasta w Niemczech. Oferta jest już dostępna w Hamburgu i Bonn, a łącznie aż w ośmiu niemieckich metropoliach. Dostawy w ramach oferty FlexDeliveryService są realizowane wieczorem pomiędzy godziną 17.00 a 20.00 lub w soboty w godzinach 8.00 – 13.00. Oprócz Hamburga i Bonn, z usługi mogą skorzystać już mieszkańcy Berlina, Düsseldorfu, Frankfurtu, Kolonii, Monachium i Norymbergii. GLS, która ma swoją siedzibę w Amsterdamie, obsługuje około 404 mln paczek rocznie, korzystając w tym celu z sieci 39 hubów oraz 662 magazynów działających w 37 krajach.

„Dostawy next day delivery to obecnie absolutne minimum, jakie w swojej ofercie muszą mieć operatorzy logistyczni i kurierscy działający na rynku – Paczkomaty® InPost oferują je jako gwarantowany standard. Branża zmienia się jednak tak szybko, jak zmieniają się oczekiwania konsumentów. Dlatego już w najbliższym czasie możemy spodziewać się, że to właśnie dostawy tego samego dnia staną się standardem. Dziś usługa jest dużym wyzwaniem – z jednej strony organizacyjnym dla firm logistycznych, a z drugiej strony cenowym dla klientów. Niewątpliwe jednak zapotrzebowanie na same-day delivery będzie rosło, choć kluczową rolę odgrywać będzie tu wielkość sieci oraz dostępność urządzeń do nadawania i odbierania przesyłek. Warto zaznaczyć, że również usługi biznesowe oczekują na wprowadzenie dostawy tego samego dnia. Przygotowujemy się do wdrożenia takich dostaw w formie, która nigdy dotąd nie była stosowana. Początkowo uruchomimy tę usługę w Polsce, ale naszą ambicją jest wejście na pozostałe rynki europejskie”  -dodaje Rafał Brzoska.


Amazon zamyka platformę wspierającą sklepy internetowe
Amazon zamyka swoją działalność internetową, która wspierała małe i średniej wielkości firmy w tworzeniu własnych sklepów internetowych. W pełni funkcjonalna platforma e-commerce została stworzona do szybkiego projektowania, budowania i zarządzania wieloma kanałami e-commerce tych spółek. Działalność rynkowa w tym zakresie okazała się dla Amazona trudna, ponieważ młodzi przedsiębiorcy jak Shopify i Bigcommerce mocno zainwestowali w rozbudowę swoich narzędzi, przyciągając dzięki temu więcej klientów. Usługi, które dostarczał Amazon zdecydowanie nie były wspierane przez najnowsze technologie. Może to być jednym z głównych powodów, dla których firma podjęła taki krok. Sklepy internetowe mają jeszcze rok, zanim Amazon definitywnie zakończy działalność. Nie ujawniono jeszcze żadnych konkretnych i szczegółowych informacji o powodach takiej decyzji, w związku z tym trzeba uzbroić się w cierpliwość, aby poznać dalsze plany firmy.

„Amazon – jako globalny gigant e-commerce – może sobie pozwolić na testowanie nowych modeli biznesowych, nawet jeśli okazują się nietrafione. Firma bada w ten sposób rynek, sprawdzając jednocześnie własne możliwości. Działalność Amazona w zakresie wsparcia sklepów internetowych okazała się – tak jak w przeszłości wprowadzone przez niego rozwiązania paczkomatowe – niewystarczająco dopracowana pod wieloma względami, w konsekwencji czego firma musiała z nich zrezygnować. Kolejne wycofanie się Amazona z oferowanych przez niego dotąd usług dowodzi, że samodzielna działalność w wielu sektorach nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem biznesowym. Lepiej pewne wyspecjalizowane usługi powierzyć przygotowanym do tego firmom – co także dotyczy Paczkomatów®” - podsumowuje Rafał Brzoska.

Źródło: Integer.pl
Foto: Integer.pl

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji