Polecamy

Najnowsze dane o rynku na świecie

13 kwietnia 2015
Najnowsze dane o rynku na świecie
Najnowsze dane o rynku na świecie

FedEx kupi TNT Express za 4,8 miliardów dolarów
Według najnowszych informacji firma FedEx zamierza kupić holenderską spółkę TNT Express. Celem transakcji ma być "zwiększenie europejskiego potencjału amerykańskiej firmy i przyspieszenie jej globalnego wzrostu”. Firmy wydały wspólne oświadczenie prasowe mówiące, że stworzony już został odpowiedni protokół połączenia. Jego przedmiotem jest przejęcie przez FedEx za gotówkę wszystkich wyemitowanych akcji TNT Express w cenie 8,00 € za akcję. W oświadczeniu zawarto, że dzięki przejęciu klienci będą mieli dostęp do większej, zintegrowanej sieci globalnej, łączącej europejski potencjał TNT Express z siłą FedEx w innych regionach świata, w tym w Ameryce Północnej i Azji. Dokument zawiera również deklarację, mówiącą że pracownicy FedEx i TNT Express zobowiązują się do obsługi klientów i dostarczania wartości dla akcjonariuszy oraz wspierania społeczności, w których otoczeniu mieszkają i pracują.

„Konsolidacja firm potencjalnie rywalizujących ze sobą stają się obecnie coraz bardziej popularnym trendem nie tylko w sektorze logistycznym. Jednak szczególnie ta branża musi się wzmacniać nie tylko pod względem technologicznym, ale przede wszystkim operacyjnym. Sojusze takie, jak FedEx z TNT z pewnością budują przewagę rynkową, a w związku z tym – zarówno z punktu widzenia biznesowego, jak i przeciętnego konsumenta – są dużo korzystniejszym rozwiązaniem niż wyniszczająca konkurencja. Jako właściciel Paczkomatów® InPost nie tylko inwestujemy i rozwijamy automatyzację dostaw dla e-handlu, ale staramy się również podejmować działania we współpracy z branżowymi partnerami logistycznymi. Przykładem takiej aktywności jest nasza współpraca z narodowym operatorem pocztowym w Australii czy firmami kurierskimi w Wielkiej Brytanii, Włoszech i Francji. Mamy nadzieję, że już niebawem poinformujemy o kolejnych tego typu partnerstwach, a trend związany z konsolidacją rynku będzie rozwijał się dynamicznie także w Polsce” - mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

Europa: Punkty odbioru przesyłek coraz popularniejsze
Punkty odbioru przesyłek zyskują w Europie coraz większą popularność. Lokalizacje umożliwiające odbiór paczek zamówionych przez internet są idealne dla konsumentów, którzy chcą wybrać gdzie i kiedy to zrobią. Holenderska firma logistyczna Paazl przeprowadziła przegląd dotyczący popularności punktów odbioru w poszczególnych państwach europejskich. Na podstawie dokonanej analizy poinformowała, że „największa część konsumentów preferuje realizację zamówienia do domu, a jeśli byłoby to możliwe, najlepiej także za darmo". Paazl kontynuuje: "Ale w praktyce nie zawsze jest to realne. Bardzo precyzyjne dopasowanie czasowe związane jest ze zwiększeniem kosztów logistycznych, a za to klienci już nie koniecznie chcą płacić. Co ważniejsze – większość konsumentów nie przebywa w domu w ciągu dnia".

„Klienci oczekują obecnie przede wszystkim szybkiej, taniej i wygodnej dostawy, a firmy z sektora e-commerce doskonale rozumieją ich potrzeby. Wielu czołowych graczy na rynku oferuje odbiór towarów w punktach usługowych, dostępnych w wielu dogodnych lokalizacjach. Jako przykład możemy wymienić: Royal Mail, US Postal Services, Amazon, eBay, Alibaba, Tesco, Carrfour czy E.Leclerc. Warto zaznaczyć, że przy dynamicznie rosnącym handlu on-line w Europie i w Polsce jest bardzo duża przestrzeń na sieci click&collect. Potwierdza to raport opracowany przez Deloitte, według którego jeszcze w 2015 roku liczba punktów ‘kliknij i odbierz’ w Europie wyniesie 500 tys. Oznacza to aż 20-procenotwy wzrost w porównaniu do roku poprzedniego. Żeby jednak usługa w pełni spełniała oczekiwania klientów – powinna być całkowicie zautomatyzowana, dostępna w trybie 24/7 i bez kolejek – tak jak Paczkomaty® InPost” - komentuje Rafał Brzoska.


Wielka Brytania: Trzy czwarte konsumentów chciałoby mieć możliwość darmowego zwrotu zamówionego produktu
Najnowsze badania Royal Mail potwierdzają, że zdecydowana większość brytyjskich konsumentów chciałaby mieć możliwość darmowego zwrotu zakupionego towaru. Brytyjski krajowy operator pocztowy wydał specjalny raport poświęcony polityce zwrotów, który jest elementem programu mającego na celu rozwiązanie kluczowych problemów lokalnej branży logistycznej. Według dokumentu 73% e-konsumentów w Wielkiej Brytanii stwierdziło, że możliwość zwrotu przedmiotów kupionych online jest konieczna, a 60% z nich chciałoby móc skorzystać z takiej usługi za darmo lub w przypadku braku takiej oferty zmienić e-detalistę. Wśród najczęściej zwracanych produktów zamawianych online znajduje się odzież – 30% kobiet i 17% mężczyzn, obuwie (16%) oraz odzież dziecięca (7%). Na kolejnych pozycjach znalazły się urządzenia elektryczne oraz książki (6%), a także filmy i muzyka (5%).

„Przykład Wielkiej Brytanii potwierdza tezę, że e-sprzedawcy, którzy nie zaoferują opcji darmowego zwrotu zakupionego towaru, poniosą istotne ryzyko braku wzrostu sprzedaży online. Spodziewamy się, że sektor obsługi zwrotów będzie systematycznie rósł, stając się też kluczowym czynnikiem decydującym o konkurencyjności oferty danego sklepu internetowego. W zakresie wymiany lub zwrócenia zakupionych online towarów Paczkomaty® InPost mają ogromną przewagę. Zarówno w Polsce, jak i w Wielkiej Brytanii oferujemy darmowe zwroty produktów i jesteśmy przekonani, że ten trend będzie się utrwalał na rynku usług logistycznych dla sektora e-commerce. Nasze terminale to rozwiązanie idealne i ekonomiczne do obsługi zwrotów, za czym przemawia ich wysoka elastyczność oraz możliwość korzystania poza standardowymi godzinami pracy tradycyjnych firm kurierskich i punktów usługowych” - dodaje Rafał Brzoska.

Wielka Brytania: Według raportu IMRG większość brytyjskich e-konsumentów jest zadowolona z usług click&collect
Według raportu opracowanego wspólnie przez eCustomerServiceIndex (eCSI), IMRG oraz ośrodek badawczy eDigitalResearch większość brytyjskich konsumentów, kupujących online jest bardzo zadowolona z usług click&collect, a liczba sklepów, wprowadzających ten model dostawy wciąż rośnie. Z przeprowadzonego badania wynika, że aż 75% respondentów jest bardzo zadowolonych z jakości usług „kliknij i odbierz”, a niemal trzy czwarte z nich (73%) skorzystało już z niej w przeszłości. Zamiar taki wyraża natomiast kolejne 10% przebadanych osób. Wraz ze wzrostem liczby użytkowników korzystających z oferty sklepów internetowych pojawiają się konkretne oczekiwania, które w większości dotyczą jakości dostaw i jej elastyczności. Ciekawie prezentuje się informacja przekazana przez ośrodek Ipsos Research i Honeywell (HON:NYSE), zgodnie z którą obecnie standardem na Wyspach Brytyjskich jest tzw. „trzygodzinne okno dostaw”, co w praktyce oznacza, że dany towar powinien trafić do adresata w czasie określonym z dokładnością do trzech godzin.

“Punktualność była od zawsze cechą charakterystyczną, z którą kojarzeni są Brytyjczycy. Nie dziwi więc tak duże oczekiwanie w stosunku do terminowości dostaw i elastyczności firm logistycznych w tym zakresie. Konsumenci nie chcą dłużej czekać w domu na pojawienie się kuriera, który dostarczy zamówioną przez nich paczkę. Tym bardziej, że w przypadku dostaw door-to-door niezwykle trudno określić przedział czasowy w jakim zostanie ona doręczona. To dlatego coraz więcej mieszkańców Wielkiej Brytanii korzysta z Paczkomatów® InPost dostępnych w tym kraju już w ponad 1100 lokalizacjach. Zebrane przez nas dane pokazują, że obecnie 7 na 10 Brytyjczyków mieszka w promieniu zaledwie 5 mil lub minut od najbliższego Paczkomatu® InPost, a aż 64% konsumentów w tym kraju deklaruje, że chętnie skorzysta z automatycznych sieci click&collect” - podsumowuje Rafał Brzoska.

Źródło: Integer.pl
Foto:
 Integer.pl

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji