Polecamy

Szybka ścieżka do wózków widłowych ATEX

Darren Boiling, Menadżer Sprzedaży Pyroban
6 października 2021
Szybka ścieżka do wózków widłowych ATEX
Fot. Pyroban
Darren Boiling, Menadżer Sprzedaży Pyroban
W cieniu COVID, globalnych braków w dostawach płytek obwodów drukowanych (PCB) i ciągłych problemów z dostawami stali, producenci OEM wózków widłowych przesuwają terminy realizacji zamówień dalej niż Pyroban kiedykolwiek widział. Dla tych firm, które potrzebują szybko wózka widłowego ATEX, mamy kilka rad.
 
Jestem w branży przenoszenia materiałów od ponad 30 lat i nigdy nie znałem wózka widłowego OEM (producent oryginalnego sprzętu) czas realizacji zamówienia jak ten. Widzieliśmy ostatnio długie jak na rok czasy realizacji zamówień na budowę wózka widłowego, a niektóre dostawy rozciągnięte tak daleko (po złożeniu oryginalnego zamówienia), że zamówienia zostały anulowane.
 
Oczywiście, niektóre firmy po prostu nie mogą czekać rok, zwłaszcza gdy wózki są potrzebne w strefach zagrożonych wybuchem ATEX, być może z powodu rozbudowy zakładu, budowy nowego zakładu lub wymiany starzejącej się floty, która ciągle się psuje. Jakie są więc dostępne opcje?
 
Nowe wózki widłowe do przebudowy ATEX - bądź elastyczny
To prawda, że nie wszystkie wózki są budowane przez rok i w wielu przypadkach nabywcy wózków widłowych mogą poczekać.
 
Ale dla tych, którzy nie mogą czekać na dokładną markę i model, może być możliwe, aby dostosować się do wózka, który jest w magazynie, być może z wyższym udźwigiem lub nawet innego źródła zasilania. 
 
Istnieje również wiele różnych marek wózków widłowych, więc przez zakupy i bardziej elastyczne podejście, może być w stanie znaleźć wózki, które są "w magazynie" gdzie indziej, że prawie pasuje do dokładnej specyfikacji.
 
Współpracujemy ze wszystkimi producentami OEM wózków widłowych i możemy pomóc w procesie specyfikacji, udzielając pomocnych rad.  Jedno jest pewne, możesz pójść na kompromis w kwestii nieco większego wózka lub innej marki, ale nigdy nie będzie kompromisu w kwestii bezpieczeństwa ochrony przeciwwybuchowej, bez względu na to, jaki wózek wybierzesz. Po znalezieniu odpowiedniego wózka, Pyroban nigdy nie był tak szybki w konwersji wózków widłowych do użytku w strefach zagrożonych wybuchem, z czasem realizacji około czterech do sześciu tygodni, dzięki ogromnym inwestycjom w zakładzie produkcyjnym w Wielkiej Brytanii, w tym taktycznemu utrzymaniu zapasów. W niektórych przypadkach byliśmy w stanie rozpocząć projekty natychmiast.
 
Utrzymanie istniejących wózków widłowych Pyroban na kontrakcie
Niektóre firmy mogą zdecydować się poczekać, aż czas realizacji zamówienia wróci do normalnego poziomu i przedłużyć umowę na istniejącą flotę. Oczywiście zależy to od stanu wózków widłowych, na przykład po latach eksploatacji.
 
Jeśli taka jest Państwa strategia, to jest to dobry moment, aby skonsultować się z Pyroban i wyjaśnić swoje plany.  Coroczne audyty bezpieczeństwa (Ex-ASA) są kluczem do zapewnienia, że wózki są nadal bezpieczne w strefach, ale możesz również skorzystać z dodatkowej konserwacji, aby przedłużyć ich żywotność i niezawodność.  Widzimy, że wiele dobrej jakości wózków opuszcza plac budowy po zakończeniu kontraktu z wieloletnim zapasem. 
 
Należy pamiętać, że przeróbki i komponenty Pyroban są zbudowane tak, aby wytrzymać najbardziej uciążliwe warunki, ale ciężarówka również musi mieć odpowiednią jakość i wytrzymałość.  Koniecznie sprawdź markę i jakość oryginalnego pojazdu, aby ocenić, czy zawarcie umowy jest właściwym rozwiązaniem.  W ramach wsparcia technicznego dysponujemy technikami serwisowymi i zapasami części zamiennych, aby pomóc w utrzymaniu dyspozycyjności.
 
A jeśli chcielibyście Państwo zastosować nowe systemy bezpieczeństwa w potencjalnej nowej flocie wózków widłowych, na tym etapie możliwe jest dodanie takich elementów, jak światła Blue Ex Spot™, oświetlenie obwodowe Red Ex Line™ lub telemetria, które pomogą jeszcze bardziej zwiększyć wydajność operacyjną i bezpieczeństwo istniejących wózków.
 
Używane wózki widłowe z zabezpieczeniem przeciwwybuchowym mogą być rozwiązaniem
Opóźnienia w produkcji nowych wózków widłowych napędzają wzrost rynku używanych wózków widłowych w całym przemyśle. Niektóre używane wózki widłowe na sprzedaż lub wynajem mogą być już przystosowane do bezpiecznej pracy w środowisku zagrożonym wybuchem, ale istnieją pewne kroki, które należy podjąć, aby zapewnić, że są one bezpieczne i gotowe do użycia.
 
Po pierwsze, ważne jest ustalenie ryzyka związanego z eksploatacją i określenie, czy dany obszar należy do strefy 1, 2, 21 lub 22 zgodnie z dyrektywą ATEX 1999/92/WE lub DSEAR w Wielkiej Brytanii. Czynniki takie jak klasa temperaturowa zagrożenia, intensywność pracy i temperatury otoczenia muszą być wzięte pod uwagę w celu ustalenia, czy wózek jest odpowiedni.
 
Powinni oni również sprawdzić, czy ciężarówki są czyste i nieskażone chemikaliami lub materiałami niebezpiecznymi, a także przejrzeć historię serwisowania i kontroli, aby upewnić się, że przestrzegano prawidłowego harmonogramu konserwacji i używano właściwych części. Ważne jest również zrozumienie jakości oryginalnej konstrukcji ciężarówki.
 
Pyroban zaleca, aby wszystkie wózki widłowe z zabezpieczeniem przeciwwybuchowym, w tym wózki używane, przechodziły coroczną kontrolę Ex-ASA, czyli dokładny przegląd wszystkich krytycznych dla bezpieczeństwa komponentów i systemów. Jest to jeszcze bardziej istotne przy zakupie używanego wózka z zabezpieczeniem przeciwwybuchowym. Porozmawiaj z nami, jeśli taka jest Twoja strategia, ponieważ możemy znać wszystkie dostępne floty używanych wózków i możemy przeprowadzić inspekcje Ex na wybranych wózkach, zanim się na nie zdecydujesz.
 
Konwersja "standardowych" używanych wózków widłowych
Pyroban może również przystosować używane ciężarówki do pracy w strefach zagrożonych wybuchem, w zależności od stanu używanego sprzętu. 
 
Najpierw należy sprawdzić specyfikację i historię ciężarówki, aby upewnić się, że jest ona odpowiednia dla danego zastosowania. Pyroban może następnie przeprowadzić pełną ocenę wstępną. Używany samochód ciężarowy powinien być również czysty i nieskażony chemikaliami lub materiałami niebezpiecznymi.
 
Rozważyć instalację Gascheki na istniejącym wózku widłowym jako rozwiązanie tymczasowe
Jeśli opcje 1-4 nie są wykonalne, a mimo to zidentyfikowano, że istnieje zagrożenie, któremu należy zaradzić i zaprzestanie działalności nie jest możliwe, w ramach oceny ryzyka ATEX 1999/92/EC lub DSEAR (w Wielkiej Brytanii) można rozważyć instalację systemu Pyroban Gascheka na istniejących standardowych wózkach jako akceptowalne rozwiązanie tymczasowe. 
 
Gascheka zapewni alarm i wyłączenie w przypadku uwolnienia gazu, choć nie dotyczy wszystkich źródeł zapłonu wymaganych dla pełnej zgodności z ATEX, ale może zmniejszyć ryzyko do poziomu Tak Niskiego Jak To Jest Praktycznie Wykonalne (ALARP) w danych okolicznościach.  System Gascheka można wynająć na okres przejściowy, Pyroban instaluje go i usuwa, gdy rozwiązanie długoterminowe jest gotowe.

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji