NAJBARDZIEj POPULARNE OFERTY

Polecamy

Zawsze proponujemy rozwiązania optymalne

Andrzej Szymkiewicz
31 grudnia 2020
Zawsze proponujemy rozwiązania optymalne
Fot. Log4.pl
Tomasz Gos, właściciel GOSS – Firma Techniczno-Handlowa,
Z Tomaszem Gosem, właścicielem GOSS – Firmy Techniczno-Handlowej, o trudnym dla biznesu czasie pandemii, długiej współpracy z firmą Cascade i nowych wyzwaniach na rynku osprzętu – rozmawia Andrzej Szymkiewicz.
 
Andrzej Szymkiewicz: Jak funkcjonuje firma w tym niewątpliwie trudnym czasie? Branża logistyczna działa, jednak trochę nietypowo. A Państwo?
Tomasz Gos: Mimo początkowych obaw związanych z obecną sytuacją nie mamy powodów do narzekań, może poza brakiem bezpośredniego kontaktu z Klientami. Mamy nadzieję, że najbliższa przyszłość pozwoli nam wszystkim na wyjście obronną ręką z ogólnego spowolnienia.
 

Współpracuje Pan z firmą CASCADE, jednym z największych producentów osprzętu do wózków widłowych. Ile to już lat i dlaczego tak długo?
- Cascade Corporation istnieje od prawie 80 lat, jest spółką akcyjną od 1959 roku, notowaną na giełdzie nowojorskiej. To niekwestionowany lider i największa na świecie firma osprzętowa o zasięgu globalnym. GOSS działa w Polsce od 1995 roku i reprezentuje Cascade od 2001 roku. Z dużym można więcej!
 
To marka premium, a nasz rynek, o stosunkowo niskiej kulturze biznesu, nie jest łatwy dla takich marek. Jak udaje się Panu rozwijać i wzmacniać pozycję CASCADE?
- Od 1989 roku mam do czynienia z handlem zagranicznym i z osobami z całego świata, w 1991 rozpocząłem specjalizację w branży wózkowej. Nie podzielam Pańskiego krytycznego zdania. Utrudnieniem, szczególnie natury etycznej, są pewne „standardy” prowadzenia biznesu rodem z  dawnych czasów, ale to nie jest mechanizm obcy w innych krajach. Oczywiście, prowadzimy szeroko pojętą działalność handlową i marketingową, a Cascade przy odrobinie pomocy broni się samo. Standardowa gwarancja na wyroby ma trzydzieści sześć miesięcy bez limitu godzin pracy, świadczy to o wysokiej trwałości i niezawodności. Rozwiązania techniczne najwyższej klasy, w tym udział w pracach i realizacjach projektów AGV, ogólnie dostępne, relatywnie tanie części zamienne, Buy Back, czyli program odkupu przez Cascade osprzętu przy wynajmach długoterminowych, szybkie terminy realizacji zamówień, dostępność fabrycznie nowego osprzętu od ręki z magazynu – to nie jedyne zalety współpracy z nami.  Ceny transakcyjne na pewno są konkurencyjne.
 
Czy w Pańskim dorobku kontaktów biznesowych z klientami jest takie, do którego Pan wraca?
- Jest ich wiele…
 
Jak Pan ocenia przygotowanie klientów do rozmów o potrzebach dotyczących osprzętu? Czy te rozmowy są trudne? Jeśli tak, z czego to wynika?
- Coraz więcej użytkowników jest świadomych swoich potrzeb i oczekiwań. My jesteśmy od tego, żeby zaproponować im rozwiązania optymalne, co nie zawsze oznacza najtańsze przy zakupie.
 
Udźwig rezydualny wózka widłowego to wiedza powszechnie znana w środowisku użytkowników wózków widłowych?
Niestety nie. Dobrze, gdy użytkownicy bazują na wiedzy i doświadczeniu popartym racjonalnymi wyliczeniami stateczności, uzupełnionymi badaniami zgodnymi z wymogami bezpieczeństwa.
 
Pańska rada przy doborze osprzętu?
- Cascade może być w każdym kolorze, bez dopłaty.
 
W swojej ofercie ma Pan nie tylko osprzęt.
- Pozwala to na wzbogacenie oferty dla naszych Klientów pod względem optymalizacji prac przeładunkowych, również pod kątem bezpieczeństwa i kosztów eksploatacji.
 
Chwytaki Cascade
Fot. Cascade
Chwytaki Cascade
Systemy wizyjne i pneumatykę rozumiem. Ale prostowniki?
- GOSS sprzedaje wyroby wyłącznie dealerom i firmom serwisującym wózki widłowe i maszyny robocze. Ze zrozumiałych powodów wszystkie oferowane produkty są przeznaczone do wózków widłowych i maszyn roboczych, ale nie tylko. To ułatwia pracę naszym odbiorcom.
 
Rozważa Pan wprowadzenie do oferty innych urządzeń?
- Obecnie oferujemy: Cascade (osprzęt roboczy, widły i akcesoria do wózków podnośnikowych), Orlaco (profesjonalne systemy wizyjne, w tym IR oraz radarowe do zastosowań mobilnych), Mori (prostowniki programowalne HF do baterii trakcyjnych), CY.PAG (systemy bezpieczeństwa aktywnego do wózków i maszyn roboczych). Nie przewiduję na razie rozszerzenia asortymentu.
 
Dział serwisu ma dużo pracy?
- Praktycznie wcale. Awarie zdarzają się niezwykle rzadko, a serwisy wózkowe, po szkoleniach, doskonale dają sobie radę z obsługą i naprawami.
 
Jak radzą sobie Państwo z obsługą serwisową w czasie pandemii?
- Częściowo już odpowiedziałem na to pytanie. Dostępność części jest również bardzo dobra.
 
W osprzęcie trudno o jakieś supernowości. Co firma może zmienić w swojej ofercie?
- Tu Pana zaskoczę. Są ciągłe zmiany konstrukcyjne, produktowe. Dla przykładu Cascade  wprowadza nowe, technologicznie łatwe typoszeregi chwytaków do rol papieru i osprzętu z ramionami wysuwnymi, z dodatkowym naciskiem na ekologię, do zastąpienia częściami zamiennymi. Ekologia jest tu rozumiana również jako energooszczędność. Nowy osprzęt zużywa do kilkunastu procent energii mniej niż inny dostępny na rynku, co przy wieloletniej eksploatacji oznacza niebagatelne oszczędności.
Orlaco wprowadza również nowe generacje systemów wizyjnych. Co ciekawe, największy wzrost sprzedaży notuje się w Chinach, być może także ze względu na gwarancję fabryczną, którą można przedłużyć nawet do siedmiu lat. Mori oraz CY.PAG również sukcesywnie doskonalą i zwiększają gamę produktów.
 
Plany na przyszłość?
- W 2015 roku przestałem planować…
Z okazji Świąt Bożego Narodzenia oraz zbliżającego się Nowego Roku 2021 pragniemy złożyć Naszym Klientom i Przyjaciołom serdeczne życzenia zdrowia, sukcesów, radości, uśmiechu w tym tak trudnym dla nas wszystkim czasie.
 
Dziękuję za rozmowę.

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 02-2021EMIL - 02-2021EMIL - 01-2021EMIL - 01-2021EMIL - 12-2020EMIL - 12-2020EMIL - 11-2020EMIL - 11-2020Zobacz więcej publikacji