Polecamy

Spożywcze sieci w e-commerce

14 września 2015
Spożywcze sieci w e-commerce
Spożywcze sieci w e-commerce

Co piąty polski użytkownik sieci kupił produkty spożywcze w sieci. Internauci, zapytani o to, jakie znają serwisy oferujące takie artykuły, najczęściej wymieniali Tesco i Almę. Na zagranicznych stronach WWW produkty spożywcze nabyło 9 procent e-konsumentów. Chcesz wiedzieć więcej na ten temat? Zajrzyj do raportu.

Z najnowszego raportu o rynku e-commerce przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska można dowiedzieć się, że artykuły spożywcze w sieci choć raz nabyła jedna piąta internautów, robiących zakupy online (21 proc.). Takie zakupy znacząco częściej robią kobiety niż mężczyźni. Produkty z tej kategorii cieszą się też największym zainteresowaniem wśród e-konsumentów między 35 a 49 rokiem życia i osób z wykształceniem wyższym.

Tesco i Alma najpopularniejsze
W badaniu poproszono użytkowników sieci o spontaniczne wymienienie serwisów internetowych, w których można zakupić produkty spożywcze. Ankietowani najczęściej podawali Tesco i Almę – obie marki wskazało po 18 proc. respondentów. Na trzecim miejscu znalazło się Allegro, które wskazało 7 proc. badanych. Te same firmy znalazły się w pierwszej trójce najczęściej wymienianych serwisów spożywczych w zeszłorocznym badaniu.

Zdaniem dr Jolanty Tkaczyk z Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego, popularność Tesco i Almy jest zbieżna z trendami konsumenckimi. – Z jednej strony mamy dużą grupę konsumentów, którzy wybierają sklepy oferujące atrakcyjne ceny, z drugiej grupę mniejszą, wydająca znacznie więcej pieniędzy na produkty spożywcze – mówi.

2015_09_14__Wykres_Spozywka_Raport_E_commerce_Gemius_.jpg
2015_09_14__Wykres_Spozywka_Raport_E_commerce_Gemius_.jpg

Jej zdaniem popularność e-zakupów żywnościowych w gronie internautów pomiędzy 35 a 49 rokiem życia również nie zaskakuje. – W tej grupie wiekowej znajdują się najczęściej osoby prowadzące szybkie, aktywne zawodowo życie, dla których wygoda zakupów internetowych jest nie do przecenienia – dodaje dr Tkaczyk.

Potencjał zagranicznych stron WWW
Okazuje się też, że niemal co dziesiąty polski internauta (9 proc.) już nabył produkty spożywcze na zagranicznych stronach WWW. Z kolei jedna czwarta (25 proc.) planuje takie zakupy w przyszłości.


– Polacy coraz więcej podróżują, odkrywają nowe, lokalne smaki. Co więcej, popularne programy kulinarne zachęcają do eksperymentowania w kuchni – mówi dr Jolanta Tkaczyk. – Nie dziwi zatem fakt, że e-konsumenci decydują się na zakup produktów żywnościowych w zagranicznych sklepach internetowych. Wiele produktów, szczególnie tych egzotycznych, nie sposób kupić w przeciętnym sklepie w Polsce – wyjaśnia dr Tkaczyk.

Więcej szczegółów znajdziesz w raporcie „E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska”.

Źródło: Gemius

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji