Polecamy

Ikea w sieci

8 lutego 2016
Ikea w sieci
Ikea w sieci

Od pewnego czasu szwedzka sieć sklepów Ikea, zapowiada otwarcie w Polsce oczekiwanego sklepu online. Według ekspertów jest to możliwe już w 2016 roku. Jak wygląda zainteresowanie stroną WWW sklepu wśród polskich użytkowników? Sprawdź w analizie przygotowanej przez firmę Gemius.

Jak na razie strona WWW popularnego szwedzkiego sklepu meblowego nie oferowała możliwości dokonywania zakupów online. Jej funkcjonalność ogranicza się do możliwości przeglądania oferty sklepu, sprawdzania dostępności konkretnych produktów w sklepach stacjonarnych i możliwości tworzenia list zakupowych. O tym, czy popularność strony wzrośnie po umożliwieniu klientom dokonywania zakupów przez internet przekonamy się dopiero po uruchomieniu nowej funkcjonalności strony. Teraz Gemius postanowił sprawdzić, kim są polscy użytkownicy odwiedzający stronę Ikea.com.

Ponad milion kobiet na stronie WWW
Według danych firmy Gemius z listopada 2015 roku, stronę Ikea.com odwiedziło 1,78 mln polskich internautów (7,2 proc. wszystkich polskich internautów). To najwyższy wynik strony WWW tego sklepu w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Wśród odwiedzających przeważają kobiety. W listopadzie 2015 roku stronę odwiedziło ponad 1,1 mln kobiet, odwiedzających stronę mężczyzn było zdecydowanie mniej – 0,68 mln.

Ikea to sklep dla młodych ludzi?
Jak kształtuje się wiek odwiedzających stronę Ikea.com? Dane Gemiusa pokazują, że strona WWW sklepu popularna jest najbardziej wśród użytkowników z dwóch grup wiekowych – 20-29 lat (0,45 mln użytkowników reprezentuje tę grupę wiekową) i 30-39 lat (0,46 mln). Razem stanowią ponad połowę odwiedzających stronę Ikea.com (51 proc.).


O badaniu Megapanel PBI/Gemius
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od ponad 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów.

Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują. Więcej o badaniu: www.audience.gemius.pl.

Źródło: Gemius
Foto: Gemius

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji