CHEP Polska liczy na dwucyfrowy wzrost wolumenu wynajmu niebieskich palet (tzw. pooling), wobec poziomu ponad 11 mln osiągniętych w 2012 roku, poinformował agencję ISBnews dyrektor generalny spółki Maciej Kubiak. „W ostatnich latach rozwijaliśmy się o 50% r/r. Bardzo byśmy chcieli utrzymać taką dynamikę, aczkolwiek rynek nie jest łatwy i być może będziemy musieli jeszcze mocniej iść do przodu żeby ten wzrost utrzymać. W 2012 osiągnęliśmy 11 mln wolumen wynajmu naszych palet. Sądzę, że bezpiecznie jest powiedzieć, że urośniemy dwucyfrowo" – powiedział ISBnews Kubiak.
Wskazał, że osiągnięty w ubiegłym roku wolumen odpowiada ponad 20% udziału palet CHEP w branży FMCG. „To nie jest dla nas satysfakcjonujące. Polski rynek palet nie jest jeszcze nasycony. Chcemy zwiększać nasz udział zarówno przez wzrost współpracy z klientami, jak i akwizycje nowych, zwłaszcza rodzimych firm, z szeroko pojętej branży FMCG. Przykładem jest ubiegłoroczny wzrost, w lwiej części budowany w oparciu o nowych klientów takich jak np. Unilever czy Procter and Gamble" – dodał dyrektor generalny CHEP Polska.
Obecna baza spółki sięga 600 klientów. Eksport stanowi ok. 25% ogólnego wolumenu. „Dziś rozwijamy również nasz biznes w krajach bałtyckich i chcielibyśmy tam powtórzyć polskie osiągnięcia" – dodał Kubiak.
W ocenie dyrektora generalnego CHEP Polska, potencjał rynku palet można szacować jako 2-2,5 palety na głowę mieszkańca kraju w zależności od zaawansowania rozwoju gospodarczego, co daje wielkość rynku w Polsce na poziomie ok. 76 mln palet w 2012 roku.
CHEP jest światowym liderem w usługach wynajmu palet i kontenerów. Zarządza ponad 300 mln palet, skrzynek i kontenerów wykorzystywanych w łańcuchu dostaw. Prowadzi działalność w 49 krajach.
Źródło: ISBnews