Polecamy

Najnowsze informacje ze świata dotyczące branży pocztowej

2 lipca 2013
Najnowsze informacje ze świata dotyczące branży pocztowej
Najnowsze informacje ze świata dotyczące branży pocztowej

Austrian Post potwierdziła nabycie 25% udziałów w tureckiej firmie kurierskiej Aras Kargo. Plany w zakresie tej inwestycji były zapowiadane już w kwietniu 2013, a jej wartość miała osiągnąć 49 mln euro (125 mln lirów tureckich) za 25% akcji Aras Kargo. Dotychczas 80% tureckiego kuriera należało do rodziny Aras, a pozostałe 20% znajdowało się w posiadaniu stambulskiego funduszu IS Private Equity, który w listopadzie 2011 roku zainwestował w Aras Kargo 9,8 mln dolarów. Austrian Post przejmuje 20% akcji od IS Private Equity oraz 5% walorów większościowego udziałowca. Aras Kargo to licząca się firma kurierska w Turcji, kontrolująca około 25% tamtejszego rynku.

„Austrian Post realizuje bardzo ambitne plany w Europie Środkowej, o czym świadczy decyzja o szerokiej ekspansji na rynku tureckim. Nic dziwnego, bo jest to jeden z najszybciej rozwijających się krajów w regionie o ogromnym potencjale – między innymi w e-commerce. Mimo, że roczny wzrost handlu internetowego w Turcji osiąga obecnie imponujący poziom 40%, to perspektywy tego rynku wcale nie słabną, a inwestorzy coraz poważniej myślą o rozpoczęciu działalności w tym regionie. InPost dostrzega ogromny potencjał Turcji i już rozpoczął negocjacje z partnerami w sprawie rozstawienia tam naszych Paczkomatów. Zakładamy, że już w 2014 roku będziemy tam świadczyć nasze rewolucyjne usługi Paczkomatowe” – komentuje Rafał Brzoska.

Współpraca Estonian Post i Deutsche Post w zakresie transgranicznych usług kurierskich

Firmy Deutsche Post i Estonian Post uzgodniły warunki współpracy w zakresie rozwoju nowych transgranicznych usług kurierskich. Niemieccy i estońscy narodowi operatorzy pocztowi skoncentrują się na promowaniu i wspieraniu transgranicznej działalności e-commerce. Operatorzy podpisali memorandum o porozumieniu z tytułu znacznego wzrostu liczby przesyłek zamawianych przez Estończyków z niemieckich stron internetowych. Niemcy znajdują się w czołówce zagranicznych rynków, gdzie Estończycy najczęściej dokonują zakupów online. Wśród najpopularniejszych przedmiotów zamawianych z niemieckich stron internetowych znalazły się odzież, książki, kosmetyki, artykuły sportowe, produkty dla dzieci oraz przedmioty sezonowe.

„Rozwijający się intensywnie rynek e-commerce w Europie Środkowej, zwłaszcza cross-border, jest dostrzegany także przez operatorów narodowych. Porozumienie zawarte między Eesti Post i Deutsche Post umożliwi Estończykom m.in. bezpłatne zwroty do Niemiec. Może to być początkiem nowego trendu i jeszcze większego zaniku granic – przy udziale Paczkomatów InPost, z których korzysta Eesti Post. W przyszłości będziemy dążyć do tego, żeby nasze Paczkomaty – rozlokowane w różnych europejskich krajach – stanowiły jedną sieć, która również bardzo ułatwi zakupy konsumentom” – mówi Rafał Brzoska.

Dwucyfrowy wzrost sprzedaży na brytyjskim rynku e-commerce w maju

Według danych opublikowanych przez IMRG, sprzedaż na brytyjskim rynku e-commerce w maju wzrosła o imponujące 16%. Badania brytyjskiego biura statystycznego (Office for National Statistics – ONS) są nieco bardziej konserwatywne i zakładają wzrost sprzedaży e-handlu na poziomie 10,6%. Majowy biuletyn ONS podał informację, że zakupy online stanowiły 9,7% wartości całego handlu detalicznego w ciągu miesiąca. Oznacza to, że średnio w każdym tygodniu maja wydatki na rynku e-handlu wynosiły 582 mln funtów. Wzrost wydatków odnotowano także na całym rynku detalicznym w Wielkiej Brytanii – wielkość sprzedaży zwiększyła się w maju o 1,9%, a poziom środków przeznaczonych przez klientów na dokonywanie zakupów wzrósł o 3,1%, osiągając rekordowy poziom. Z informacji uzyskanych przez analityków ONS od internetowych detalistów wynika, że wzrost sprzedaży jest konsekwencją letnich promocji oferowanych przez e-sklepy.


„Boom na e-commerce trwa. Wielka Brytania – będąca największym rynkiem handlu online w Europie – cały czas prężnie się rozwija i to e-commerce pcha brytyjską gospodarkę do przodu. Nie jest to tylko wirtualna gałąź gospodarki, e-commerce generuje też prawdziwe miejsca pracy. To właśnie dynamika i wielkość tego rynku były przyczynami, dla których InPost rozpoczął budowę sieci Paczkomatów w Wielkiej Brytanii i podbija ten rynek” – komentuje Rafał Brzoska.

Szybki wzrost rynku e-commerce: w 2012 roku w samej Europie 3,5 miliarda paczek wysłano do 250 milionów osób

W 2012 roku wartość europejskiego rynku e-commerce B2C – włączając w to zakupy różnego rodzaju dóbr powszechnego użycia, takich jak bilety, wycieczki oraz pobrania plików online – wzrosła o 19% do poziomu 311,6 miliarda euro. Według raportu „Europe B2C Ecommerce 2013”, liczba przesyłek B2C wysłanych przez firmy do klientów w kraju i za granicą wyniosła 3,5 miliarda w skali rocznej. Liczba ta powinna dalej rosnąć, zgodnie z prognozowanym rozwojem rynku B2C e-commerce w Europie. Tempo wzrostu gospodarczego w krajach rozwiniętych – Wielkiej Brytanii, Holandii, Szwecji i Norwegii – zmniejszyło się do ok. 10-15%, podczas gdy w Niemczech, Francji, Włoszech i Hiszpanii nadal jest bardzo wysokie – sięga aż 20-25% (i więcej). Wynik ten jest stymulowany wciąż zwiększającą się liczbą użytkowników Internetu oraz osób dokonujących zakupów w sieci. Najszybciej rozwijające się rynki to te z Europy Wschodniej i Południowo-Wschodniej – Rosja, Polska, Ukraina, Turcja i Grecja. Szacuje się, że roczne stopy wzrostu sektora e-commerce w tych krajach, w ciągu następnych kilku lat powinny osiągnąć poziom 30-40%, a nawet więcej. W czołówce krajów najbardziej rozwiniętych pod względem handlu online plasują się: Wielka Brytania, Niemcy i Francja – stanowiąc 61% całości sprzedaży e-commerce w Europie.

„Kolejny raport wskazuje dynamiczny wzrost sektora e-commerce w Europie, o 19% względem 2011 roku. Nasze usługi – dedykowane w dużej mierze właśnie tej branży – wpisują się więc idealnie w trendy w Europie. Do końca roku Paczkomaty InPost będą obecne na 2 z 3 największych rynków e-commerce na kontynencie – w Wielkiej Brytanii już działamy, a do Francji wejdziemy niebawem” – powiedział Rafał Brzoska.

W 2013 roku Chiny staną się największym na świecie rynkiem e-commerce

Chiński rynek e-commerce osiągnął wartość około 300 mld dolarów w 2013 roku – może to oznaczać przełomowy moment. Chiny mają szansę przebić USA i stać się największym rynkiem e-commerce na świecie. Jak wynika z badań przeprowadzonych dla obu krajów przez Forrester Research oraz iResearch, chińscy internauci na e-zakupy wydadzą około 296 mld dolarów do końca 2013 roku, podczas gdy wydatki w USA szacuje się na 252 mld dolarów. Wyniki te są efektem dynamicznego rozwoju chińskiej gospodarki, a liczba użytkowników na rynku e-commerce w Chinach ma szansę w niedługim czasie przekroczyć całkowitą populację USA! Jak wskazuje raport, poziom penetracji e-handlu w Chinach osiągnął wartość 42% w 2012 roku – co oznacza, że liczba kupujących w sieci wyniosła 242 mln – podczas gdy cała populacja USA to 314 milionów.

„Potencjał rozwoju e-commerce w Chinach po raz kolejny znalazł potwierdzenie. Już w tym roku Chiny staną się największym rynkiem handlu online, a do 2015 roku liczba osób kupująca w sieci będzie wyższa niż cała populacja USA – dotychczasowego lidera e-commerce. Gigantyczny rynek wewnętrzny o dużym potencjale jeszcze długo będzie napędzał rynek przesyłek. Przedstawiciele InPost na Dalekim Wschodzie pracują nad tym, żeby nasze Paczkomaty stały się częścią tego rynku” – podsumowuje Rafał Brzoska.

Źródło: GENESIS PR
Foto: Integer.pl

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji