Polecamy

Najnowsze informacje ze świata dotyczące branży pocztowej

15 lipca 2013
Najnowsze informacje ze świata dotyczące branży pocztowej
Najnowsze informacje ze świata dotyczące branży pocztowej

Vince Cable ogłosił, że brytyjski rząd ma zamiar wprowadzić Royal Mail na Londyńską Giełdę Papierów Wartościowych. Sekretarz Stanu zapowiedział podczas obrad Parlamentu, że pierwsza oferta publiczna odbędzie się jeszcze w tym roku budżetowym. Na rynek trafi większościowy pakiet akcji Royal Mail, jednak rząd nie podjął jeszcze decyzji, jak duża część walorów spółki zostanie zaoferowana inwestorom. Pakiet akcji w ofercie publicznej zależeć będzie od zainteresowania inwestorów. Vince Cable zapowiedział, że prywatyzacja Royal Mail umożliwi bardziej korporacyjne zarządzanie spółką i skuteczne funkcjonowanie na wartym 75 mld funtów brytyjskim rynku e-commerce.

„Ruch z IPO jest efektem fiaska próby sprzedaży pakietu funduszom, które przestraszyły się ciągłej groźby wybuchających strajków w Royal Mail. Nie bez znaczenia pewnie jest fakt, że z sukcesem zakończyło się IPO poczty bpost z Belgii – ale trudno porównywać te dwie organizacje – bpost jest doskonale zarządzany i przynosi olbrzymie zyski, jak na pocztę narodową. Royal Mail cały czas jest w połowie restrukturyzacji. W tym czasie elastyczni, prywatni operatorzy – jak InPost – zajmują coraz mocniejszą pozycję na najbardziej atrakcyjnym rynku e-commerce” – komentuje Rafał Brzoska.

Australia Post i New Zealand Post ustaliły warunki 3-letniego porozumienia

Australia Post i New Zealand Post podpisały 3-letnią umowę, która otworzy obu podmiotom dostęp do rynku po obu stronach Morza Tasmańskiego. Narodowi operatorzy będą wspólnie pracować nad poprawą dostępu do usług pocztowo-kurierskich świadczonych w obu krajach. Sojusz powinien pomóc nowozelandzkim e-detalistom w dotarciu do dynamicznie rozwijającego się rynku e-commerce w Australii. New Zealand Post określiła porozumienie jako „wielkie zwycięstwo” i olbrzymią szansę dla świadczonych przez nią ekspresowych usług pocztowych i kurierskich.

„Rozwój e-commerce nie tylko w Europie przynosi rezultaty w postaci współpracy poczt narodowych, o czym świadczy informacja z drugiego końca globu. Jestem przekonany, że Paczkomaty używane przez Australian Post będą wykorzystywane również w tym przypadku – jako doskonały kanał dystrybucji paczek cross-border” – dodaje Rafał Brzoska.


Wielka Brytania: kampania „prawo wyboru” na rzecz powrotu do papierowych rachunków i oświadczeń

Grupa działających w porozumieniu operatorów pocztowych, fundacji oraz organizacji ds. obrony praw konsumentów z Wielkiej Brytanii rozpoczęła kampanię medialną na rzecz zaprzestania przez banki, firmy usługowe i telekomunikacyjne polityki wymuszającej na klientach przechodzenie na faktury elektroniczne. Kampania „Keep Me Posted” powstała z inicjatywy trzech największych operatorów pocztowych w Zjednoczonym Królestwie: Royal Mail, TNT Post i UK Mail Group. Za jej założeniami opowiedział się także Post Office Ltd. Głównym celem akcji jest uświadomienie, że przejście na e-rachunki i e-umowy oraz dostarczania oświadczeń tylko w formie elektronicznej, nie zawsze jest korzystne dla konsumentów. Firmy wprowadzają je natomiast, by w łatwy sposób zaoszczędzić na kosztach. Tezy kampanii mają odzwierciedlać dane zebrane z ośrodków badawczych. ONS wskazuje, że aż 81% Brytyjczyków uznało, że będą oni mieli większą szansę na zapoznanie się z oferowanymi dokumentami, gdy firmy umożliwią im dostęp do ich treści zarówno w formie elektronicznej, jak i tradycyjnej. Z kolei z badania Opinium wynika, że 40% osób uważa, że całkowite zlikwidowanie papierowych rachunków, umów i wyciągów może „poważnie” wpłynąć na finanse osobiste, zwiększając prawdopodobieństwo pominięcia niektórych z płatności.

„Cyfryzacja obiegu dokumentów, rachunków, wyciągów bankowych itp. nie budzi powszechnego zadowolenia w Wielkiej Brytanii. Skoro sami klienci domagają się możliwości wyboru między elektronicznymi, a papierowymi dokumentami, wieści o tym, że poczta w klasycznym wydaniu skazana jest na upadek mogą okazać się nieprawdziwe. Podobne trendy z pewnością będą zauważone w Polsce, co dla InPost oznacza, że wolumen przesyłek nie będzie spadał w nieskończoność” – mówi Rafał Brzoska.

E-commerce w Polsce coraz bardziej popularny

Według raportu Cushman&Wakefield, Polska znalazła się na 28. miejscu wśród najbardziej rozwiniętych rynków handlu internetowego na świecie. Sprzedaż internetowa to obecnie 5 mld zł rocznie, czyli 5% ogólnej sprzedaży w naszym kraju. Eksperci podkreślają, że szybki rozwój e-handlu w Polsce jest konsekwencją wysokiego poziomu penetracji Internetu.

„Jak wynika z raportu Cushman&Wakefield, e-commerce w Polsce cały czas się rozwija. W tej chwili w naszym kraju zakupy online stanowią już około 5% całości sprzedaży, a w krajach Europy Zachodniej wskaźnik ten przekracza 10%. Potencjał wzrostu jest więc ogromny, dlatego systematycznie rozbudowujemy sieć Paczkomatów w Polsce – obecnie obejmuje ona już 750 maszyn. Sami obserwujemy również wzrost liczby paczek dostarczanych do naszych Paczkomatów” – podsumowuje Rafał Brzoska.

Źródło: GENESIS PR

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji