Do 2017 roku międzynarodowy handel wpłynie na wzrost liczby przesyłek generowanych przez e-commerce w Wielkiej Brytanii do poziomu 2.2 miliarda
Do 2017 roku liczba przesyłek generowanych przez zamówienia online wzrośnie o 70%. Prognozowane zwiększenie będzie wynikiem szybkiego rozwoju handlu międzynarodowego. Badania pokazują, że już 72% detalistów wysyła przesyłki transgraniczne. Według raportu przygotowanego przez IMRG i Manhattan Associates – przewidywana łączna liczba paczek i przesyłek generowanych przez e-commerce do 2017 roku osiągnie prawie 2,2 mld. IMRG szacuje, że w 2012 roku całkowita liczba zamówień generowanych przez brytyjskich detalistów i odbiorców osiągnęła 1,3 mld. Szacunek ten uwzględnia przesyłki zwracane do detalistów, zakładając średni wskaźnik stopy zwrotu na poziomie 22%.
„Rynek brytyjski systematycznie przynosi dobre informacje na naszej sieci Paczkomatów InPost – właśnie uruchomiliśmy tu pierwsze 200 z 2000 maszyn, które staną do końca roku. Wielkość rynku, wysokie średnie ceny sprzedaży i przyzwyczajenia Brytyjczyków do odbioru paczek na własną rękę są idealnymi warunkami dla naszej sieci maszyn. Pomimo, iż segment e-commerce na Wyspach Brytyjskich jest najbardziej zaawansowany w Europie, ma przed sobą optymistyczne przewidywania – czyli wzrost o dalsze 70% w ciągu 4 lat” – komentuje Rafał Brzoska.
The Entertainer wprowadza dostawy zabawek w 90 minut
The Entertainer wprowadza dostawy przesyłek na terenie Wielkiej Brytanii w 90 minut po ich nadaniu. Niezależny sprzedawca zabawek, w godzinach otwarcia sklepu, oferuje dostawy typu „Shutl” w czasie godziny lub półtorej od wyboru zakupionego produktu. Według Ducana Granta, dyrektora ds. kanałów sprzedaży w The Entertainer – Shutl oferuje klientom bezkonkurencyjną w branży sprzedaży zabawek, szybką dostawę. Dyrektor dodaje, że budowanie marki oraz wielokanałowej infrastruktury, w tym nowa usługa – umocnią pozycję firmy na rynku krajowym jako wiodącego internetowego sprzedawcę zabawek.
„Szybkość dostawy będzie podstawowym wyróżnikiem w segmencie e-commerce w najbliższych latach. Skrócenie dostawy z 24 do kilku godzin jest absolutnie wyjątkowe. Rozlokowanie naszych maszyn jako punkty click&collect w sklepach, które zajmują się handlem klasycznym i w sprzedażą online – pozwoli na takie unikatowe oferty, jak właśnie wprowadzana przez the Entertainer” – mówi Rafał Brzoska.
Walmart uruchamia nową stronę internetową i testuje paczkomaty. Rezygnuje z aplikacji PayPal
Według internetowego wydania dziennika MediaPost's Marketing, Walmart - największa na świecie sieć supermarketów - już wkrótce wystartuje z nową odsłoną firmowego portalu e-commerce, stanowiącego szerszą część strategii rozwoju spółki w zakresie handlu elektronicznego. Walmart jeszcze w tym roku rozpocznie także testy paczkomatów, które zostaną zainstalowane wewnątrz sklepów sieci. Pozwolą one klientom na odbiór zamówionych przez internet towarów, z dodatkową możliwością zapłaty za nie gotówką. Neil Ashe, wiceprezes Walmart i prezes firmy ds. e-commerce, uważa, że innowacje wprowadzane w sieci supermarketów są odpowiedzią na potrzeby klientów używających smartfonów. Mogą oni skorzystać ze specjalnej aplikacji mobilnej Walmart app – obejmującej już 200 sklepów, która pozwala na przeglądanie mapy sklepów, uzyskanie informacji o dostępnym asortymencie, a także zeskanowanie kodu i poznanie szczegółów dotyczących produktu.
„Kolejny gigant klasycznego handlu stawia na e-commerce i co więcej – również na paczkomaty! Nie ukrywamy, iż następnym wielkim rynkiem po Wielkiej Brytanii, na którym pojawią się Paczkomaty InPost – to będzie właśnie USA” – podsumowuje Rafał Brzoska.
Źródło: GENESIS PR
Foto: Integer.pl