Polecamy

Najnowsze informacje dotyczące branży pocztowej

10 września 2013
Najnowsze informacje dotyczące branży pocztowej
Najnowsze informacje dotyczące branży pocztowej

Grupa Integer.pl, niezależny operator pocztowy w Polsce, wypracowała w I półroczu 2013 roku 154,48 mln zł skonsolidowanych przychodów, co oznacza wzrost o 16,88% względem analogicznego okresu w roku ubiegłym. Publikacja wyników finansowych nastąpiła w momencie największej w historii spółki ekspansji Paczkomatów InPost - automatycznych terminali do samodzielnego odbierania i nadawania przesyłek. Jednocześnie Grupa dostrzega możliwości dalszego wzrostu w tendencjach konsolidacyjnych, które pojawiły się na nowo zliberalizowanym, polskim rynku pocztowo-kurierskim. Celem polskiego operatora jest implementacja do końca 2013 roku kolejnych 350 Paczkomatów InPost na terenie Polski oraz 2000 urządzeń za granicą. Grupa Integer.pl ogłosiła także, że w planach ekspansji znajdują się obie Ameryki oraz Azja. Całość inwestycji easyPack docelowo może sięgnąć nawet 1 mld euro.

„W 2013 roku rozpoczęliśmy największą w historii Grupy Integer.pl zagraniczną ekspansję Paczkomatów InPost. Naszą sieć uruchomiliśmy już na Słowacji, w Czechach i Wielkiej Brytanii. Na Wyspach do końca kwietnia 2014 roku stanie aż 2000 Paczkomatów. Prowadzimy także równolegle działania w 15 nowych krajach i jeszcze w tym roku pozyskamy około 6000 lokalizacji na kolejne urządzenia. Intensywnie przygotowujemy się również do wejścia na największe światowe rynki – w Chinach i USA. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że efekty tych działań widoczne będą dopiero za jakiś czas – w momencie, gdy nasze rewolucyjne urządzenia osiągną oczekiwany breakeven. Zależy nam jednak na maksymalnym przyspieszeniu zagranicznej ofensywy w obliczu bardzo wysokiej dynamiki światowego e-handlu. Rynek e-commerce na świecie odnotował średnioroczny wzrost na poziomie 18% w ostatnich 3 latach. Paczkomaty InPost to przyszłość sprzedaży online, dlatego uzyskanie efektu pierwszeństwa uważamy za kluczowy punkt naszej strategii” – mówi Rafał Brzoska.

Greyhound uruchamia w USA dostarczania przesyłek „door-to-door”
Amerykańska firma przewozowa Greyhound wprowadziła usługę doręczania przesyłek „door-to-door”. Spółka z siedzibą w Dallas, znana z dalekobieżnych transportów pasażerskich, dostarcza swoje rozwiązania w zakresie przesyłek od ponad 90 lat za pomocą Greyhound Package Express (GPX). Spółka realizuje w Stanach ponad 1 milion przesyłek rocznie, oferując przy tym 13.000 dziennych połączeń. Zamówienia dostarczane są tego samego dnia do ponad 3.800 destynacji w Ameryce Północnej. Oferta obejmuje zarówno opcję ekspresową, jak i możliwość przesunięcia terminu odbioru. Dotychczas klienci mogli odbierać przesyłki na miejscowych dworcach autobusowych, ale od 3 września nowa usługa obejmie dostawę „do drzwi” w 48 stanach. W celu przekazania zamówienia do domu, firma Greyhound skorzysta z usług lokalnych kurierów.

„Rynek w USA – choć największy na świecie pod względem wartości segmentu e-commerce – nadal nie ma profesjonalnej sieci paczkomatowej dla szybkich i wygodnych dostaw przesyłek. Kolejny operator wprowadza usługi ułatwiające konsumentom odbiór zamówień, choć nadal nie rozwiązuje problemu ostatniej mili – z którym doskonale radzą sobie Paczkomaty InPost. Dlatego już rozpoczęliśmy budowanie sieci Paczkomatów InPost w USA i do 2016 roku chcemy wdrożyć aż 10.000 maszyn. Operatorzy tacy, jak Greyhound, będą mogli skorzystać w niedalekiej przyszłości z tańszych i efektywnych Paczkomatów InPost, zamiast drogiej sieci lokalnych kurierów” – komentuje Rafał Brzoska.


Dwukrotny wzrost sprzedaży online w Europie
Na podstawie analizy Mintel – spółki z siedzibą w Londynie, zajmującej się badaniami marketingowymi – sprzedaż internetowa w Europie podwoi się do 2018 roku i osiągnie 323 miliardy euro. Wiodące kraje w sprzedaży online (Niemcy, Francja i Wielka Brytania) nadal pozostaną liderami, natomiast wyniki sprzedaży zwiększą: Holandia, Hiszpania i Polska. Według Mintel, Norwegia i Szwecja mają najwyższy wskaźnik sprzedaży internetowej na jednego mieszkańca. Jak stwierdza John Mercer, analityk Mintel, pomiędzy północą a południem Europy zauważalna jest duża przepaść na rynku e-commerce. Północna Europa jest bardziej aktywna w zakupach online, Francja pozostaje 5 lat w tyle za takimi krajami jak Anglia czy Niemcy, podczas gdy słabsze wyniki notują: Hiszpania, Grecja, Portugalia i Włochy. Badania wskazują ponadto, że Amazon umacnia pozycję lidera sprzedaży internetowej z rosnącym udziałem w rynku, wynoszącym 9,8% w 2012 roku w porównaniu do 9,2% w 2011. Otto, największy rywal Amazon, odnotował z kolei spadek udziałów rynkowych o 3,3%.

„Każde kolejne badania, pokazujące wysoką dynamikę europejskiego rynku e-commerce nie pozostawiają wątpliwości, że europejska ofensywa Paczkomatów InPost to najlepsza strategia rozwoju. Aktualnie na całym świecie - w różnych modelach biznesowych – funkcjonuje około 2400 automatycznych terminali na 14 międzynarodowych rynkach. W samym 2013 roku poza Polską rozstawionych zostanie kolejnych 2000 paczkomatów. Pracujemy także nad uruchomieniem nowych Paczkomatów w 15 kolejnych krajach: Francji, Włoszech, Austrii, na Węgrzech, w Turcji, Norwegii, Szwecji, Finlandii, Danii, Holandii, Szwajcarii, Rumunii i Bułgarii, Rosji i Hiszpanii” – dodaje Rafał Brzoska.

Ankieta: Jeden na pięciu brytyjskich konsumentów częściej robi zakupy w Internecie niż w stacjonarnym sklepie
Dokładnie jedna piąta (20%) Brytyjczyków wydaje więcej pieniędzy na przedmioty kupione w Internecie, niż w stacjonarnym sklepie, podczas gdy dla kolejnych 18% zarówno sprzedaż online, jak i w sklepach stacjonarnych jest na równorzędnym poziomie. Dane dotyczące tendencji na rynku online bazują na najnowszym Index E-Commerce przeprowadzonym przez Rakuten – właściciela Play.com – wiodącego gracza na brytyjskim rynku e-handlu. Badanie światowych trendów handlowych sugeruje, że globalna sprzedaż e-commerce jest napędzana głównie przez popyt na odzież i akcesoria. Dwie trzecie (66%) konsumentów w Wielkiej Brytanii kupuje ubrania on-line, a jeden na czterech użytkowników (26%) rekomenduje produkty dla przyjaciół i rodziny za pośrednictwem mediów społecznościowych. Najważniejszą zaletą korzystania z oferty e-sklepu, z punktu widzenia uczestników z wszystkich krajów objętych ankietą, jest możliwość dokładniejszego sprawdzenia przedmiotu przed kupnem. Wśród 5 głównych powodów, dla których Brytyjczycy decydują się na zakupy drogą online, wymienia się z kolei łatwość w znajdowaniu pożądanych towarów. Według analizy, wysoko ceniona jest także dogodna forma płatności oraz możliwość skorzystania z pomocy doradcy klienta. Badanie Rakuten wskazuje, że internetowi detaliści mogą osiągać dodatkowe korzyści właśnie dzięki szerszej palecie metod płatności oraz dostępowi do wirtualnego asystenta. Zgodnie z danymi British Retail Consortium, sprzedaż online w Wielkiej Brytanii w sierpniu wzrosła o 15%.

„Rynek brytyjski – który jest najbardziej zaawansowany w zakresie e-commerce i nadal szybko się rozwija – jest naszym priorytetem w zagranicznej ekspansji Paczkomatów InPost. Już na początku 2014 roku będzie tam działać 2.000 naszych rewolucyjnych maszyn. Ważne jest także to, że właściwie nie mamy tu konkurencji – liczymy na szybkie umocnienie się w Wielkiej Brytanii, korzystając właśnie z efektu pierwszeństwa. Nasza sieć Paczkomatów będzie nie tylko idealną formą dostawy dla wymagających i bardzo świadomych brytyjskich konsumentów, ale także dla działających tam operatorów pocztowych i kurierskich” – podsumowuje Rafał Brzoska.

Źródło: GENESIS PR

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji