NAJBARDZIEj POPULARNE OFERTY

Polecamy

Logistyczne Marki o budowaniu strategii etyki w biznesie

Andrzej Szymkiewicz
1 sierpnia 2017
Logistyczne Marki o budowaniu strategii etyki w biznesie
W świecie niebywałego przepływu informacji, gdzie wszystkie dotychczasowe granice akceptacji zachowań zostały przesunięte w miejsca, które dotychczas były nie do zaakceptowania, pojęcia etyki i dobrych praktyk w biznesie, rozwijają się swoim rytmem. Chociaż wydawałoby się, że etyka w biznesie jest tak naturalna jak samo prowadzenie biznesu, to okazuje się, że nie jest to takie oczywiste. Globalny biznes operujący w różnym otoczeniu pierwszy zaczął dostrzegać korzyści wynikające ze zrównoważonego rozwoju,  w którym odpowiedzialny społecznie i etyczny biznes jest jednocześnie efektywny.
 
Firmy prezentowane w publikacji Logistyczne Marki działające właśnie w obszarze usług logistycznych zasady etyki i dobrych praktyk wpisane mają w misję i praktyki zrównoważonego rozwoju. Działając w obszarach łańcuchów dostaw, wymuszają stosowanie tych zasad od swoich partnerów biznesowych, stając się animatorami dobrych praktyk i etyki w biznesie. Ich „Kodeksy Etyki” nie są li tylko spisanym na papierze kolejnym dokumentem, którym można się pochwalić – „że się ma”, lecz stały się standardem, który jest częścią procesów i podstawą zachowania się w kontaktach biznesowych.  Co dla jednych jest oczywiste, dla innych już tak oczywiste nie jest, stąd starania globalnych organizacji jak ONZ. Opracowała ona wytyczne dotyczące biznesu i praw człowieka, mając na uwadze problemy wielu gospodarek na świecie. Zgodnie z tymi wskazówkami powstał „Standard Minimum Programu Etycznego”, którego celem jest pomoc  we wdrażaniu zasad etycznych w firmach i organizacjach. Deklarację przyjęcia standardu podpisało już 18 organizacji i firm w  Polsce. Skromna lista, ale należy przypuszczać, że w szybkim tempie będzie rosnąć liczba sygnatariuszy tego standardu, zobowiązującego do przestrzegania i wspierania praw człowieka oraz eliminowania przypadków ich łamania.  Dla firmy najważniejszy jest biznes, jednak żeby on dobrze funkcjonował i działał w harmonii z otoczeniem, musi posiadać strategiczny plan działania uwzgledniający istniejące na rynku zależności.
 
W publikacji Logistyczne Marki, piszemy o tym, jak podejść do budowania strategii rozwoju firmy i co w niej uwzględniać. Najlepiej oddaje to cytat z artykułu dr Magdaleny Rojek-Nowosielskiej: „strategia jest sztuką radzenia sobie z bieżącymi wyzwaniami, tak by przyszłość nie była rozczarowaniem”. Inne publikacje z tomu zawierają również wiele cennych uwag, potrzebnych w budowaniu podstaw odpowiedzialnego działania, a ich wdrożenie pozwoli ugruntować to, co najlepsze w etycznym biznesie. Zasady etyki w biznesie obowiązują wszystkich – przedsiębiorców i pracowników, wówczas możemy mówić o organizacji stosującej się do zasad. Bez tego umowna granica, zapisana nawet w najlepiej zredagowanym kodeksie, stanie się cieniem pogranicza biznesu.
 
Andrzej Szymkiewicz
Foto: Okładka

Linki:

  • Logistyczne Marki 2017
    Firmy prezentowane w publikacji Logistyczne Marki działające właśnie w obszarze usług logistycznych zasady etyki i dobrych praktyk wpisane mają w misję i praktyki zrównoważonego rozwoju. Działając w obszarach łańcuchów dostaw, wymuszają stosowanie tych zasad od swoich partnerów biznesowych, stając się animatorami dobrych praktyk i etyki w biznesie.

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 11-2017EMIL - 11-2017EMIL - 10-2017EMIL - 10-2017EMIL - 09-2017EMIL - 09-2017EMIL - 08-2017EMIL - 08-2017Zobacz więcej publikacji