Aktualizacja strategii przychodów z rynku paczkowego

PP
31 stycznia 2019
Aktualizacja strategii przychodów z rynku paczkowego
Fot. Poczta Polska
Flota_samochodów_dostawczych
Poczta Polska w ramach zaktualizowanej strategiina lata 2019-2023 stawia na zwiększenie przychodów z logistyki, eCommerce i usług paczkowych. W kluczowym biznesowo segmencie paczkowym Poczta chce osiągnąć 1,6 mld złotych przychodów.
 
Aktualizacja strategii wynika ze zmian zachodzących na rynku, na którym bardzo  dynamicznie rozwija się segment paczkowy. W ramach corocznego procesu zarządzania strategicznego spółka przeprowadziła analizę rynku i swoich możliwości. Poczta Polska opiera wzrost ekonomiczny na trzech najbardziej perspektywicznych segmentach. Trzy osie wzrostu Poczty Polskiej tworzą: usługi paczkowe, logistyczne i eCommerce; rozwój usług międzynarodowych oraz finansowych i wsparcia dla zadań państwowych. Rozwojowi tych obszarów towarzyszyć ma dalsza cyfryzacja usług.
 
 –  Podstawowym celem podejmowanych przez nas działań pozostaje poprawa przychodów. Poczta Polska musi inwestować w infrastrukturę logistyczną, systemy IT i pracowników. Tylko w ubiegłym roku przeznaczyliśmy na inwestycje 200 mln zł. Do 2023 r. planujemy kolejne wydatki na ten cel rzędu 1,3 mld zł. Główny ciężar finansowy poniesiemy w latach 2020-21. Będzie to blisko 0,6 mld zł, które przeznaczymy głównie na sieć logistyczną – mówi Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej.
 
Spółka chce zmienić sieć logistyczną, której struktura musi zostać dostosowana do zjawisk rynkowych, np. zwiększającego się strumienia przesyłek międzynarodowych, również tych dostarczanych do Polski spoza Unii Europejskiej. W nowej perspektywie strategicznej do 2023 r. Poczta Polska ma generować blisko 8 mld zł przychodów, z czego około 20 proc. mają zapewniać paczki.
 
Poczta Polska wyodrębniła główne działania, w ramach których będzie ulepszać swoje kluczowe obszary. Zaplanowano takie działania jak: rozwój systemów informatycznych niezbędnych do efektywnego funkcjonowania przedsiębiorstwa, inwestycje w sieć pocztową i budowę nowych sortowni oraz wyposażenie ich w maszyny do rozdziału paczek, a także reorganizację wewnętrzną struktury przedsiębiorstwa i poprawę wynagrodzeń pracowników. 
 
Perspektywa pracownika pozostaje jednym z najważniejszych elementów strategii i wyzwań stojących przed Pocztą Polską. W poprzednich dwóch latach poprawiono warunki pracy, a w szczególności podniesiono poziom wynagrodzeń pracowników o ponad 20%.
 
Grupa Poczty Polskiej planuje także wykorzystać swój potencjał w roli pośrednika w relacjach państwo–obywatel oraz misji cyfrowej modernizacji państwa. Spółka dysponuje gotowym narzędziem, które już jest wykorzystywane przy realizacji programu Polska Cyfrowa. Platforma Envelo należy do jednych z najnowocześniejszych tego typu rozwiązań. To jedyna na polskim rynku usługa, która spełnia wymagania Rozporządzenia eIDAS, jakie obejmuje zapewnienie integralności i poufność przesyłek elektronicznych, weryfikowalną identyfikację nadawcy i odbiorcy, znakowanie czasem oraz potwierdzenie nadania i odbioru. W ramach rozwoju usług finansowych i ubezpieczeniowych, Poczta Polska chce uprościć bankowość internetową i rozwijać bankowość mobilną.
 
PP

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji