NAJBARDZIEj POPULARNE OFERTY

Polecamy

Chcemy wysyłać prezenty świąteczne

FedEx
30 listopada 2017
Chcemy wysyłać prezenty świąteczne
Przed „paczkowym szczytem” którego kulminacji nikt nie jest w stanie określić firma  FedEx Express, zleciła przeprowadzenie badań konsumenckich. Z badań tych wynika, że ponad jedna trzecia polskich konsumentów (35%) zdecydowanie zamierza przesłać w te święta podarunek bliskim znajomym i członkom rodziny. Blisko połowa polskich konsumentów (45%) wolałaby przesłać prezenty świąteczne, aby przesyłka dotarła bezpośrednio do ich przyjaciół i rodziny.
 
Decydujące o wysyłce paczki czynniki to odległość (64%) i zaskoczenie (24%), natomiast kolejne to wygoda i oszczędność czasu (odpowiednio po 22%), zgodnie z odpowiedziami ankietowanych, którzy zdecydowanie zamierzają w tym roku przesłać świąteczny podarunek pocztą. Najważniejsze wnioski to: wielu ankietowanych co do zasady chce przesyłać podarunki bliskim znajomym (12%) lub młodszym członkom rodziny, np. własnym dzieciom (14%), podczas gdy o wiele mniej osób przesłałoby podarunek swoim dziadkom (5%).
 
W dzisiejszych czasach podarunki od Świętego Mikołaja są dostarczane wprost do domu. Wyniki badania można postrzegać jako szerszą zmianę w kierunku sprzedaży internetowej, a wiele firm przygotowuje się, by zadowolić zmieniające się gusta i przyzwyczajenia konsumentów – mówi Łukasz Wróbel, MD Ground Operations Polska. – Badanie wykazuje, że konsumenci w każdym wieku postrzegają obecnie Boże Narodzenie jako wspaniałą okazję do kupowania w Internecie prezentów, którymi chcą zaskoczyć swoich najbliższych – szczególnie tych, którzy mieszkają daleko.
 
Okres poprzedzający święta Bożego Narodzenia to najbardziej pracowity czas w roku w firmach zajmujących się wysyłką ekspresową. Wolumen jest napędzany przez rozwój handlu elektronicznego, przy czym największa kumulacja popytu przypada na poniedziałki. Firma FedEx spodziewa się rekordowej liczby przesyłek w swojej globalnej sieci w trakcie szczytu sezonu wysyłkowego przed świętami w 2017 roku. 

W całym sezonie przewiduje się wolumeny rzędu 380-400 milionów paczek, wliczając trzy poniedziałki przypadające na okres szczytowy, kiedy to wolumen wysyłek będzie dwukrotnie przekraczał dzienną średnią. – W dzisiejszym cyfrowym świecie zakupy internetowe mogą służyć do pogłębiania relacji i ułatwiania dzielenia się świąteczną radością. Boże Narodzenie to czas dzielenia się, a wszystko to może mieć miejsce dzięki nowoczesnej technologii i setkom tysięcy kurierów na całym świecie – dodaje Łukasz Wróbel.
 
Źródło: FedEx
Foto: FedEx 

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 11-2017EMIL - 11-2017EMIL - 10-2017EMIL - 10-2017EMIL - 09-2017EMIL - 09-2017EMIL - 08-2017EMIL - 08-2017Zobacz więcej publikacji