W pierwszym półroczu baterie do wózków widłowych notują 12% udział w ilości wejść w oferty publikowane na portalu. W okresie sześciu miesięcy br. we wszystkie zarejestrowane 689 ofert kliknięto 136 664 razy. Baterie trakcyjne znajdują się w grupie produktowej wyposażenia do wózków widłowych, mając w niej zdecydowanie największy udział.
Baterie do wózków widłowych to ważny element przetargowy dostawców wózków widłowych, którzy dostarczając nowy wózek, dostarczają również baterię ze swoim logo i we „flagowym kolorze”. Coraz trudniej jest więc na rynku dostawcom baterii, gdyż oprócz konkurencji „bezpośredniej” dochodzi ta „pośrednia” - dostawców wózków widłowych, z którymi wcześniej współpracowali. Nie jest to konkurencja sensu stricto, niemniej ze ścisłej współpracy dostawców baterii z dostawcami wózków widłowych pozostały „luźne” kontakty.
Rynek rośnie i jest jednak miejsce dla każdego, chociaż nie w tych samych proporcjach, gdyż zasady konkurencji dają o sobie znać bardzo wyraźnie. Jak zatem ten rynek baterii wygląda, możemy zobaczyć analizując zachowanie się internautów odwiedzających portal i klikających w oferty produktów na nim publikowane.
Baterie kwasowe notują 35% udział wejść w oferty publikowane na portalu i przez ostatni rok znacznie straciły(55% w 2016) na rzecz baterii żelowych notujących 33% udział kliknięć. Pozostała mniejsza połowa „tortu” to baterie AGM z 16% udziałem, akcesoria do baterii notują wysoki bo 14% udział(16%) oraz oferta baterii litowo-jonowych 2% udziału. Czy to przekłada się na rynek baterii, trudno jednoznacznie powiedzieć, nie jest to badanie, a zapis pewnych preferencji użytkowników portalu.
Razem z bateriami analizie poddano prostowniki, wszak to one sprawiają, że baterie gotowe są do użycia i w tej grupie rodzajowej wyróżnia się prostowniki tradycyjne i wysokich częstotliwości. Rosnące zainteresowanie jest nowa technologia zapewniającą „lepsze osiągi”, chociaż jest droższa o tradycyjnej, to dane jednoznacznie wskazują produkty, które są w kręgu zainteresowań internautów.
W załączonym opracowaniu publikowane są szczegółowe dane dotyczące poszczególnych rodzajów produktów publikowanych na portalu.
Red.
Foto: Log4.pl
Pliki do pobrania:
- Baterie i prostowniki - statystyki wejść w oferty
Baterie kwasowe notują 35% udział wejść w oferty publikowane na portalu i przez ostatni rok znacznie straciły(55% w 2016) na rzecz baterii żelowych notujących 33% udział kliknięć. Pozostała mniejsza połowa „tortu” to baterie AGM z 16% udziałem, akcesoria do baterii notują wysoki bo 14% udział(16%) oraz oferta baterii litowo-jonowych 2% udziału. Czy to przekłada się na rynek baterii, trudno jednoznacznie powiedzieć, nie jest to badanie, a zapis pewnych preferencji użytkowników portalu.