NAJBARDZIEj POPULARNE OFERTY

Polecamy

Zwroty towarów kupionych on-line

10 października 2014
Zwroty towarów kupionych on-line
Zwroty towarów kupionych on-line

SzybkieZwroty.pl to jedyna w swoim rodzaju usługa, za pomocą której możliwy jest szybki, a w dodatku całkowicie bezpłatny, zwrot lub wymiana towaru kupionego online. Obsługa zwrotów realizowana jest przez sieć Paczkomatów InPost. Jest jednym z najwygodniejszych tego typu rozwiązań na rynku. Na stronie SzybkieZwroty.pl wystarczy wypełnić formularz zwrotu, odebrać kod umożliwiający nadanie przesyłki i za jego pomocą zostawić zwracany produkt w jednym z 1100 Paczkomatów InPost dostępnych w całej Polsce. Z innowacyjnej usługi korzystają już klienci kilkudziesięciu sklepów internetowych. Mechanizm SzybkieZwroty.pl stosowany jest też w innych firmach, np.: UPC,Vectra czy Samsung.

Najnowsze badania CBOS pokazują, że już prawie połowa Polaków robi zakupy przez Internet. Przy licznych zaletach e-handlu, problem reklamacji bądź zwrotu towaru nadal nastręcza trudności — nadanie przesyłki zwrotnej jest kłopotliwe, koszt obciąża konsumenta, a czas obsługi trwa często nawet kilka dni.

Paczkomaty InPost — podążając za dyrektywą Unii Europejskiej, na mocy której nastąpuje ujednolicenie funkcjonowania e-sklepów oraz wydłużenie czasu, w którym klient może dokonać zwrotu towaru — na stałe wprowadziły do swojej oferty usługi związane z efektywną logistyką zwrotną. Korzysta z niej już kilkadziesiąt e-sklepów, m.in.: Big Star, Gandalf, Wólczanka i Vistula. Szybkie zwroty sprawdzają się także wśród firm spoza sektora e-commerce, na przykład u operatorów telekomunikacyjnych UPC oraz VECTRA, którzy proponują swoim klientom wygodną i szybką wymianę dekoderów cyfrowych i modemów. Rozwiązanie oferowane przez Paczkomaty InPost jest niezwykle korzystne dla e-detalistów, którzy przyciągają nowych klientów, oferując przyjazną procedurę zwrotów. Istotna jest także możliwość zarządzania przesyłkami zwrotnymi przez intuicyjny panel online.

Skorzystanie z serwisu jest bezpłatne dla konsumentów, co jest nowością w sferze e-commerce — większość sklepów wciąż przerzuca koszty zwrotu na konsumenta. Zwroty realizowane za pomocą serwisu SzybkieZwroty.pl są też wyjątkowo wygodne – przesyłkę można zostawić o każdej porze dnia i nocy w wybranym Paczkomacie InPost bez konieczności czekania na kuriera lub w kolejce w urzędzie pocztowym. Towaru nie trzeba adresować – wszystkie informacje podaje się w formularzu. Dzięki zintegrowanemu systemowi monitoringu, klient może na bieżąco śledzić każdy etap przesyłki, co dodatkowo zabezpiecza oddawany produkt.

„Serwis SzybkieZwroty.pl jest potwierdzeniem konsekwentnie realizowanej przez Grupę Integer.pl strategii, zakładającej rozszerzenie i unowocześnienie portfolio usług oferowanych przez Paczkomaty InPost dla sektora e-commerce. Zauważyliśmy rosnące zapotrzebowanie konsumentów i e-sprzedawców na proste w obsłudze, szybkie w realizacji, a także dogodne rozwiązania. Przygotowanie usługi wymagało zaawansowanej kooperacji z wieloma partnerami biznesowymi, co jest dowodem na to, że InPost jest firmą nie tylko nowatorską, ale także elastyczną i gotową na nowe wyzwania. Nikt na taką skalę nie wprowadził do tej pory tak kompleksowej usługi zwrotu towarów, która – co warto podkreślić – jest bardzo pożądania wśród konsumentów robiących zakupy online. Uruchamiając SzybkieZwroty.pl po raz kolejny pokazaliśmy, że nie brakuje nam pomysłów, by utrzymać status międzynarodowego innowatora – podwyższającego jakość rynku pocztowo-kurierskiego – mówi Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.


System logistyki odwróconej InPostu sprawdził się już w ramach współpracy z Samsungiem, liderem branży elektronicznej. Dzięki obsłudze logistycznej napraw gwarancyjnych sprzętu Samsunga przez Paczkomaty InPost znacząco zwiększyła się satysfakcja klientów, a czas konieczny do realizacji zamówienia istotnie się skrócił.

Paczkomaty® InPost stanowią aktualnie największą na świecie sieć do samodzielnego nadawania i odbierania paczek przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, bez kolejek i w dogodnej lokalizacji, zapewniając tym samym najwyższy poziom obsługi logistycznej dla towarów zamawianych w Internecie. Urządzenia „szyte” na miarę dzisiejszych czasów są już dostępne na 22 międzynarodowych rynkach. Zaledwie w kilka lat podbiły oprócz Polski: Australię, Chile, Wielką Brytanię, Włochy, Francję, Irlandię, Islandię, Litwę, Łotwę, Ukrainę, Estonię, Rosję, Cypr, Słowację, Malezję, Czechy, a także: Arabię Saudyjską, Kolumbię, Kostarykę, Salwador oraz Gwatemalę.

Na całym świecie funkcjonuje – w różnych modelach biznesowych – ponad 3500 Paczkomatów® InPost. Spółka planuje instalację kolejnych 6000 terminali na terenie Europy, Azji, obu Ameryk, a także na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Źródło: InPost
Foto: Paczkomat InPost

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 10-2018EMIL - 10-2018EMIL - 09-2018EMIL - 09-2018EMIL - 08-2018EMIL - 08-2018EMIL - 07-2018EMIL - 07-2018Zobacz więcej publikacji