NAJBARDZIEj POPULARNE OFERTY

Polecamy

Zindywidualizowane wózki STILL

Wojciech Podsiadły
10 września 2018
Zindywidualizowane wózki STILL
2018.09.10 STILL

Coraz częściej modyfikuje się dziś produkowane seryjnie rozwiązania, by ściśle odpowiadały potrzebom przedsiębiorstw, które mają obsługiwać. Przykłady wdrożeń potwierdzają, że dzięki maszynom o modułowej konstrukcji oraz dodatkowemu wyposażeniu można wprowadzić wydajność procesów intralogistycznych na wyższy poziom.

W sytuacji, gdy przez Internet można kupić wszystko, łatwo porównując oferty w poszczególnych sklepach, ograniczanie kosztów realizacji zamówień ma kluczowe znaczenie. Wynikiem takiego stanu rzeczy jest postępująca konsolidacja magazynów celem osiągnięcia efektu skali oraz coraz większa akceptacja dla outsourcingu obsługi transportu i spedycji. Przykładem przedsiębiorstwa, które z powodzeniem zrestrukturyzowało procesy magazynowe, by przygotować się na wyzwania przyszłości, jest niemiecka firma Derby Cycle.

Konsolidacja dla poprawy wydajności
Firma Derby Cycle to największy producent rowerów w Niemczech i jeden z najważniejszych graczy tej branży na europejskim rynku. Od czasu włączenia w 2012 roku do grupy Pon, bardzo dynamicznie się rozwija i optymalizuje funkcjonowanie łańcucha dostaw, by być w stanie zaopatrywać dealerów swoich marek na całym świecie. Jednym z przejawów tego dążenia była centralizacja centrum dystrybucyjnego i powierzenie zarządzania zagadnieniami transportu i spedycji wyspecjalizowanemu podmiotowi: Hellmann Worldwide Logistics. Firma stworzyła koncepcję globalnego magazynu i realizuje jego bieżącą obsługę, w tym: frachty z importowanymi częściami, transport pomiędzy zakładami produkcyjnymi a centrum dystrybucyjnym oraz przewóz rowerów do dealerów w przeszło 60 krajach.

2018.09.10 STILL_2
2018.09.10 STILL_2

Wąskoalejkowa organizacja pracy

Globalne centrum dystrybucyjne Derby Cycle to magazyn wysokiego składowania będący w stanie pomieścić do 150 tys. rowerów. Są one składowane w 48 rzędach 8-kondygnacyjnych regałów podzielonych 24 wąskimi alejkami. Ze względu na sposób pakowania rowerów, nie używa się tu konwencjonalnych palet. Podłużne, płaskie pudła z towarem są wsuwane na półki bezpośrednio z tworzonych na zamówienie platform, do których obsługi przystosowano funkcjonujące w magazynie wózki VNA. – Na prośbę i w procesie konsultacji z Hellmann Worldwide Logistics firma STILL wyprodukowała na potrzeby Derby Cycle osiem zindywidualizowanych wózków VNA serii MX-X przystosowanych do przewozu niestandardowych platform roboczych – relacjonuje Michał Stanisławski, dyrektor działu Advanced Applications STILL Polska. – Konstrukcja ich wideł jest zoptymalizowana pod kątem transportu platform, na których znajdują się opakowania z rowerami oraz operator obsługujący rozładunek i kompletację. Wzbogacono je o specjalną blokadę zapewniającą stabilność i bezpieczną pracę. Pojazdy zaprogramowano tak, że nie można rozpocząć jazdy gdy nie jest ona załączona. Co więcej, zastosowano system automatycznej jazdy w oparciu o wskazania nitki indukcyjnej. Dzięki niemu wózki są w stanie samodzielnie nawigować między regałami – tak, by operator mógł bez przeszkód pracować z platformy, a nie z kabiny – tłumaczy Stanisławski. Po ukończeniu kompletacji w oparciu o półautomatyczne wózki modułowe VNA, ładunki są przewożone na ciężarówki z pomocą wydajnych czołowych wózków elektrycznych serii RX 20.

Gotowi do dalszej optymalizacji
Wszystkie działające w magazynie centralnym wózki zintegrowano z systemem zarządzania flotą, rejestrującym czas pracy poszczególnych pojazdów. Generowane automatycznie raporty pozwalają na bieżącą analizę obłożenia maszyn i wyrównywanie różnić pomiędzy nimi przez odpowiednie przydziały zadań. W długofalowej perspektywie rozciąga  to cykl życia floty i może w przyszłości pozwolić na zmniejszenie liczby wózków koniecznych do obsługi procesów transportu wewnętrznego. – Stworzona na miarę potrzeb koncepcja magazynu zapewnia dobry wgląd w bieżącą sytuację, zwiększa elastyczność procesów, pozwala oszczędzać przestrzeń magazynową, czas i pieniądze w centrum dystrybucyjnym Derby Cycle – mówi Andreas Bothe, menadżer oddziału Hellmann Worldwide Logistics. – Wózki MX-X z systemem nawigacji Optispeed 4.0 zwiększają bezpieczeństwo i efektywność kompletacji w wąskich alejkach, a program STILL FleetManager 4.x daje pełną przejrzystość danych na temat eksploatacji całej floty wózków – podsumowuje.

 

Wojciech Podsiadły
Foto: STILL

 

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 08-2018EMIL - 08-2018EMIL - 07-2018EMIL - 07-2018EMIL - 06-2018EMIL - 06-2018EMIL - 05-2018EMIL - 05-2018Zobacz więcej publikacji