Panasonic badanie satysfakcji 1
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę VDC Research, Panasonic jest najbardziej zaufanym dostawcą wzmocnionych urządzeń mobilnych. Producent notebooków Toughbook i tabletów Toughpad został najlepiej oceniony przez klientów między innymi pod względem zrozumienia ich potrzeb biznesowych, wsparcia technicznego i całkowitej satysfakcji.
Badanie przeprowadzono przy użyciu Net Promoter Score (NPS), narzędzia mierzącego lojalność klientów względem firmy i poziom zadowolenia z produktów w skali od 0 do 10. Panasonic okazał się najbardziej zaufanym dostawcą wytrzymałych urządzeń komputerowych, pokonując swoich konkurentów w kluczowych kategoriach.
Ankietowani docenili Panasonic między innymi za zrozumienie ich potrzeb i dostosowanie urządzeń do konkretnych wymagań technicznych. Wysoko oceniono też proces wdrożenia i wsparcie techniczne ze strony producenta.
Również same produkty Panasonic zyskały wysokie noty. Klienci przyznali im 49 z możliwych 60 punktów. Ocenili między innymi czytelność ekranu, żywotność baterii, odporność na upadki, uderzenia, wibracje oraz zalanie. W każdej z tych kategorii Panasonic wyprzedził pozostałych producentów.
Ponadto firma wyróżniła się na tle konkurencji pod względem jakości usług. W każdym z obszarów - wsparcie techniczne, jakość usług serwisowych i jakość obsługi klienta – ankietowani przyznali Panasonicowi co najmniej 8 na 10 punktów.
- Technologie Panasonic znajdują wiele zastosowań, często w sytuacjach wymagających absolutnej niezawodności - uważa David Krebs, Executive Vice President of Enterprise Mobility and Connected Devices w VDC Research. - Kluczowym elementem wyróżniającym Panasonic na tle konkurencji jest umiejętność zidentyfikowania potrzeb klienta i możliwość przystosowania technologii do konkretnych potrzeb. Ponadto firma oferuje duże wsparcie klientom już po zakupie sprzętu, odpowiadając na wszelkie indywidualne potrzeby i wprowadzając zmiany w urządzeniach nawet po wdrożeniu, jeśli są one wymagane – dodaje David Krebs.
Panasonic badanie satysfakcji 2
- Wybór właściwego dostawcy rozwiązań mobilnych ma dla firmy ogromne znaczenie. Klient oczekuje nie tylko niezawodnego sprzętu, ale także wsparcia przez cały cykl życia produktu, od zrozumienia wymagań pracowników i wyboru najlepszego rozwiązania, aż po wdrożenie, konserwację i serwis. Dlatego nie ustajemy w wysiłkach, aby zapewnić naszym klientom najwyższy poziom wsparcia. Cieszę się, że nasza praca przełożyła się na wyniki ankiety - mówi Jan Kaempfer, General Manager for Marketing w Panasonic Computer Product Solutions.
Badanie zostało przeprowadzone na grupie 600 osób z Europy i Ameryki Płn. odpowiadających za zakup urządzeń mobilnych w firmach.
Redip
Foto: Panasonic