Polecamy

Wykorzystany potencjał biznesowy i logistyczny

DPD
2 sierpnia 2017
Wykorzystany potencjał biznesowy i logistyczny
Pickup_aussen_Paket_versenden_fotografia
Badania DPDgroup Barometr E-shopper, przeprowadzone przez TNS Kantar, wykazały, że handel transgraniczny jest coraz popularniejszy w Europie. Już ponad połowa konsumentów przynajmniej raz dokonała zakupów w zagranicznym e-sklepie. Dostrzegając ten trend, przedstawiciele polskiego sektora e-commerce coraz odważniej kierują swoją ofertę również poza granice naszego kraju.
 
Przedsiębiorstwa potrzebują solidnego partnera, który zapewni nie tylko szybkie i bezpieczne doręczenia w każde miejsce na świecie, lecz także pomoże uporać się z formalnościami wymaganymi w międzynarodowym e-handlu. DPD Polska ma w swojej ofercie zarówno rozwiązania dla dużych graczy o ugruntowanej pozycji rynkowej, jak i dla mniejszych firm, które dopiero wchodzą na zagraniczne rynki. Proponuje przesyłki w transporcie drogowym, lotniczym oraz usługę dostawy palet, a także wygodną formę rozliczeń w postaci abonamentu.
 
Solidny partner
DPD jako druga pod względem wielkości sieć kurierska w Europie oferuje swoim klientom międzynarodowe usługi kurierskie. Paczki ekonomiczne do krajów UE doręczane są w ciągu pięciu dni roboczych, choć w praktyce trafiają do odbiorców znacznie szybciej. Ekspresowe docierają do adresata nawet już następnego dnia.  
Rafal_Nawloka Prezes Zarządu DPD Polska
Rafal_Nawloka Prezes Zarządu DPD Polska
- Dysponujemy dużym potencjałem biznesowym i logistycznym, dzięki czemu jesteśmy w stanie skutecznie optymalizować nasze procesy operacyjne. Pozwala nam to zapewnić usługi najwyższej jakości, dostępne w przystępnej cenie. Ekonomiczna paczka z Polski do Niemiec może kosztować nie więcej niż 40 zł – mówi Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska. – Co więcej, dzięki interaktywnym wiadomościom Predict i niemal 30 tysiącom punktów Pickup w całej Europie odbiór przesyłek jest bardzo wygodny. Oferujemy także możliwość rozliczania należności za pobraniem u kuriera, również w transakcjach międzynarodowych – dodaje Rafał Nawłoka.
 
Jakich dokumentów potrzebujemy podczas sprzedaży za granicę?
Podstawą w sprzedaży międzynarodowej jest wystawienie faktury VAT oraz prawidłowo wypełniony list spedycyjny, zawierający szczegółowe dane nadawcy i odbiorcy. W przypadku wysyłania paczki poza Unię Europejską należy dysponować potwierdzeniem wywozu towaru przed złożeniem deklaracji podatkowej za dany okres rozliczeniowy. Zawsze warto zachować korespondencję z kupującym, potwierdzenie zapłaty i odebrania paczki oraz dokumenty świadczące o jej ubezpieczeniu. Jest to bardzo istotne w przypadku zniszczenia lub zagubienia towaru, ponieważ tylko wówczas przedsiębiorca może dochodzić swoich praw.
- Należy pamiętać, że sprzedaż poza strefę UE zalicza się do eksportu, co oznacza konieczność dokonania odprawy celnej i odpowiedniego przygotowania dokumentów przewozowych. Ten warunek jest źródłem wielu obaw przedsiębiorców, jednak cała procedura nie jest aż tak skomplikowana, jak mogłoby się wydawać. Duża liczba produktów jest ponadto zwolniona z opłat celnych, dlatego podczas wysyłki firma ma jedynie obowiązek złożenia odpowiedniej deklaracji – tłumaczy Łukasz Zembowicz, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu DPD Polska.
Dużym udogodnieniem dla przedsiębiorców jest pomoc firmy kurierskiej w dopełnieniu formalności związanych z procesem wysyłki i zapewnienie niezbędnych informacji.
 
Sprzedaż towaru za granicę a podatek VAT
Wysokość odprowadzanego podatku VAT jest uzależniona od obszaru handlowego. Jeśli dostawa towaru realizowana jest w strefie Unii Europejskiej, stawka VAT się nie zmienia, ponieważ opodatkowanie odbywa się w Polsce zgodnie z obowiązującymi wymogami. Każde państwo członkowskie UE wyznacza jednak limity, których należy przestrzegać.
 
Po przekroczeniu nałożonych limitów firma musi zarejestrować się w danym państwie jako podatnik i tym samym płacić podatek VAT zgodnie z obowiązującymi stawkami. Nieco inaczej sprawa wygląda w przypadku sprzedaży poza granicę Unii Europejskiej. W tym przypadku VAT wynosi 0% pod warunkiem, że przedsiębiorca otrzymał wcześniej wspomniane potwierdzenie wywozu poza strefę UE przed złożeniem oświadczenia podatkowego za dany okres rozliczeniowy.
 
Źródło: DPD
Foto: DPD

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji