Polecamy

Wsparcie sprzedaży przed Wielkanocą

1 kwietnia 2015
Wsparcie sprzedaży przed Wielkanocą
Wsparcie sprzedaży przed Wielkanocą

Wielkanoc w handlu detalicznym zaczyna się na długo przed świętami. Branża handlowa z wyprzedzeniem – nawet kilkutygodniowym – planuje działania, których celem jest promocja oraz wsparcie sprzedaży. Pierwsze świąteczne aranżacje, dekoracje oraz atrakcje dla klientów dostępne są w sklepach już na 2 – 3 tygodnie przed Wielkanocą. Specyfika i termin świąt ściśle determinuje również katalog produktów, który objęty jest działaniami promocyjnymi.

Z przygotowaniami do Wielkanocy nierozerwalnie wiążą się wiosenne porządki, dlatego konsumenci w tygodniach poprzedzających święta w pierwszej kolejności skupiają uwagę na asortymencie związanym z utrzymaniem czystości. Handlowcy – wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku – przygotowują w tym czasie specjalne działania wspierające sprzedaż m.in. chemii gospodarczej czy środków czystości.

„ASM GROUP prowadzi w tym roku m.in. wielkanocną kampanię promocyjną dla jednej z firm przy wsparciu hostess oraz tabletów z multimedialną aplikacją mobilną. Klient dzięki jej pośrednictwu może przed zakupem dobrać wszelkie niezbędne produkty, które pomogą mu w uporządkowaniu domu przed świętami. Wykorzystanie nowoczesnych technologii jest coraz szerzej stosowanym zabiegiem w akcjach promocyjnych – konsumenci chętniej zwracają uwagę na interaktywne formy prezentacji niż na tradycyjne materiały POS. Konsekwentne zwiększanie wykorzystywania nowinek technologicznych w celach reklamowych nie jest już zaskoczeniem, ponieważ mają one duży wpływ na wybory konsumentów” – mówi Klaudia Piskorz, account manager z Działu Promocji ASM GROUP.

Działania reklamowe w okresie przedświątecznym nie ograniczają się jednak wyłącznie do zagadnień związanych z utrzymaniem czystości. Konsumenci przed Wielkanocą oczekują specjalnych okazji i promocji, jakimi zostaną objęte artykuły spożywcze – szczególnie te nieprzetworzone – które posłużą do przygotowania tradycyjnych potraw świątecznych. W związku z tym akcje reklamowe ukierunkowane są przede wszystkim na produkty wykorzystywane do pieczenia oraz gotowania. Do asortymentu najchętniej promowanego należą przede wszystkim: chrzan, majonez, jajka, warzywa konserwowe, kukurydza, groszek, wędliny, napoje oraz słodycze.

„W odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów ASM GROUP w okresie poprzedzającym Wielkanoc rozszerza godziny obecności promotorów, którzy w sklepach pracują na stałe. Powszechnie wykorzystywaną formą promocji w tym okresie są degustacje oraz animacje, których celem jest zwrócenie uwagi konsumentów na konkretne produkty wykorzystywane w okresie świątecznym. Oczywiście, istotną rolę – w działaniach mających skłonić do zakupu – nadal odgrywają rabaty, dodatkowe bonusy oraz atrakcyjne ceny” – mówi Klaudia Piskorz.

Sieci detaliczne w okresie wielkanocnym chętnie rozszerzają liczbę sklepów objętych projektami promocyjnymi. W tygodniach poprzedzających Wielkanoc w hiper i supermarketach częściej widoczne są zatem nie tylko aranżacje i dekoracje świąteczne, ale również akcje reklamowe z wykorzystaniem hostess, materiał POS czy multimediów.


„Do segmentu produktów chętnie promowanych tuż przed Wielkanocą należy również sprzęt AGD, szczególnie ten ułatwiający przygotowywanie potraw świątecznych. W związku z tym ASM GROUP prowadzi w tym okresie liczne akcje wspomagające sprzedaż tych artykułów. Działania promocyjne często przybierają formę gratisów, gdzie do blendera przykładowo dołączany jest komplet pudełek śniadaniowych. Takie urządzenia gospodarstwa domowego są również wspierane materiałami POS z rekomendacjami typu – ‘najlepszy do mazurka’ w przypadku miksera. Oddzielną kategorię stanowi za to tzw. ‘duże’ AGD – m.in. pralki, zmywarki, lodówki – które objęte są promocją już na 4 – 6 tygodnie przed świętami. Okres przedwielkanocny wiąże się także ze wzmożoną liczbą działań z udziałem hostess, które często wspierane są odpowiednim strojem np. koszulką z informacjami o promocji. Ważne jest również to, żeby ich ubiór przykuwał uwagę – m.in. wiosenną kolorystyką opartą na następujących barwach: żółtej, zielonej, różowej czy fioletowej” – dodaje Klaudia Piskorz z ASM GROUP.

„W okresie przedświątecznym klientom zależy na tym, aby ich ekspozycje były jak najbardziej widoczne. Dlatego też wystawiają swoje produkty np.: w alei promocyjnej. Wielu producentów decyduje się na przygotowanie swojego asortymentu w okolicznościowych, świątecznych opakowaniach. Standy, ekspozytory, czy też stojaki produkowane w tym czasie nawiązują kolorystyką oraz kształtem do Świąt Wielkanocnych” – mówi Monika Grys, account manager z Działu Merchandisingu ASM GROUP. ”Ponadto niejednokrotnie zwiększeniu – nawet o 70% – ulegają godziny przeznaczone na merchandising – ważne jest, aby produkty takie jak: majonez, chrzan, ale także kawa i słodycze były stale dostępne na półce” – dodaje Monika Grys.

Tygodnie poprzedzające święta Wielkiej Nocy to czas wzmożonej aktywności klientów oraz handlowców. Liczba działań promocyjnych organizowanych przez właścicieli marek, jak i sieci detaliczne wyraźnie rośnie w stosunku do pozostałych miesięcy roku. Konsumenci zainteresowani są w tym okresie zróżnicowanym asortymentem produktów, co wymusza na branży elastyczność w kreowaniu projektów reklamowych, by jak najpełniej odpowiedzieć na zapotrzebowania rynku.

Źródło: ASM GROUP
Foto: ASM GROUP

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji