Polecamy

Większe wymagania dla przewoźników w Skandynawii

25 listopada 2015
Większe wymagania dla przewoźników w Skandynawii
Większe wymagania dla przewoźników w Skandynawii

Od dłuższego czasu Norwegia i inne kraje skandynawskie systematycznie zwiększają swoje wymagania w stosunku do przewoźników drogowych. Nowe, coraz bardziej restrykcyjne przepisy sprawiają, że jedynie doświadczeni operatorzy logistyczni są w stanie konkurować w tym regionie.
Nowe wymagania dotyczą między innymi opon zimowych, w które powinny być wyposażone wszystkie pojazdy przekraczające 3,5 tony.

Aktualnie obowiązujące przepisy wymagają użytkowania opon o minimum 5mm głębokości bieżnika, dodatkowo oznaczonych symbolem M+S, czyli Mud & Snow (błoto i śnieg). Od 1 stycznia 2015 roku obowiązek użytkowania zimowych opon w Norwegii obejmuje już nie tylko ciągniki siodłowe, ale także naczepy.

Od kilku lat możemy zaobserwować rosnące zainteresowanie polskich przewoźników transportami u naszych północnych sąsiadów. Dla części z nich, dysponujących starszymi ciągnikami, dodatkową zachętą jest m.in. brak restrykcyjnych opłat drogowych, jakie musieliby uiszczać na terytorium Europy Zachodniej. Zimy w Skandynawii są jednak groźne i charakteryzują się trudnymi warunkami drogowymi, a stan norweskich dróg wymaga od kierowcy szczególnych umiejętności i doświadczenia. Wielu kierowców nie zdaje sobie z tego sprawy, a brak odpowiedniego przygotowania taboru niejednokrotnie skutkuje groźnymi wypadkami – mówi Piotr Nowak, Dyrektor Regionu Zachód w DSV Road.


Jakość ogumienia oraz ogólny stan techniczny pojazdu jest przedmiotem restrykcyjnych kontroli przeprowadzanych na bieżąco przez norweską policję. Niedostosowanie się do wprowadzonych regulacji może grozić przewoźnikowi unieruchomieniem transportu oraz dotkliwą karą finansową. Z perspektywy operatora logistycznego najważniejsze jest zapewnienie odpowiedniej jakości świadczonych usług. Z tego względu tak ważny staje się dobór odpowiednio doświadczonych i sprawdzonych przewoźników.Istotne jest również, aby na bieżąco kontrolować tabor i nie dopuścić do sytuacji awaryjnej. Unieruchomienie pojazdu może bowiem oznaczać dodatkowe koszty również dla klienta końcowego na przykład w wyniku zatrzymania linii produkcyjnej - mówi Piotr Nowak, Dyrektor Regionu Zachód w DSV Road. Zapewnienie opon zimowych na naczepach jest w DSV standardem. Obecnie wyposażyliśmy już ponad 1,5 tys. naczep, wyprodukowanych w 2014 i 2015 r. w odpowiednie ogumienie z oznaczeniem M+S. Odpowiednie wskaźniki jakościowe oraz restrykcyjny proces doboru przewoźników stanowią klucz do sukcesu w obsłudze tak wymagających kierunków.

Źródło: DSV
Foto: DSV

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji