Z analiz firmy kurierskiej Siódemka wynika, że przychody sklepów i punktów usługowych, w których prowadzony jest 7 Service Point wzrastają. Wzrost przychodów wynika z prowizji za każdą wysłaną paczkę oraz z pozyskania nowych klientów, którzy przychodzą, by nadać paczkę i przy okazji zapoznają się z asortymentem punktu handlowego.
Partnerskie punkty nadań przesyłek Siódemka Service Point stają się coraz bardziej popularną formą wysyłania paczek. Dzięki nim, każdy może skorzystać z usługi kurierskiej i nadać paczkę w przyjazny sposób. Klienci doceniają łatwość i szybkość nadania przesyłki oraz to, że placówki znajdują się w dogodnych i łatwo dostępnych lokalizacjach. Przedsiębiorcy prowadzący Service Pointy Siódemki notują z kolei zwiększone obroty w swoich punktach handlowych i usługowych, co przekłada się na wyższe zyski z prowadzonej działalności gospodarczej. Obopólne korzyści sprawiają, że grupa partnerskich punktów nadań Siódemki cały czas się powiększa.
- Sieć Service Pointów rozwijamy od blisko dwóch lat – mówi Roman Jobda, odpowiedzialny za Service Pointy w Siódemce. W tej chwili istnieje już blisko 1000 punktów, znajdujących się w ruchliwych i popularnych miejscach, takich jak centra handlowe i główne ulice większych miast i miejscowości na terenie całej Polski. Docelowo planujemy otworzyć 2000 punktów, tworząc największą tego typu sieć w Polsce.
Prowadzący punkty nadań paczek SP odpowiadają wyłącznie za prawidłowe wycenienie usługi i przyjęcie należności. Reszta, w tym logistyka i późniejszy kontakt z klientem jest po stronie Siódemki. Swoim partnerom firma kurierska zapewnia szkolenie oraz wszelkie materiały promocyjne i użytkowe potrzebne do prowadzenia punktu. Właściciel zarabia na prowizji od wysłanej paczki, która wynosi dziś 5 zł netto. Przy założeniu średniej ilości dwudziestu nadawanych dziennie paczek, zysk dla właściciela lokalu to prawie 1800 zł miesięcznie.
Oferta Siódemki skierowana jest zarówno do drobnych przedsiębiorców, jak i dużych sieci. Jedną z nich jest spółka HDS Polska, właściciel salonów prasowych Inmedio i Relay, która w ramach swoich placówek prowadzi już 57 Service Pointów. - Service Point Siódemki przyciąga dodatkowych klientów, którzy oprócz wysyłki, zwykle dokonują zakupów w salonach. Odnosimy w ten sposób podwójną korzyść, dzięki której po prostu więcej zarabiamy - stwierdza Artur Kurzynoga, Product Manager z HDS Polska
Źródło: Siódemka