NAJBARDZIEj POPULARNE OFERTY

Polecamy

Najlepszy technik serwisowy TMH

Andrzej Szymkiewicz
22 maja 2019
Najlepszy technik serwisowy TMH
Fot. Log4.pl
Zmagania serwisantów pod okiem sędziów
Serwis to wciąż najczulsze miejsce w procesowej obsłudze klienta, „styk” dwóch różnych interesów od zawsze stwarza problemy we właściwej realizacji zadań serwisowych. Inaczej przebiega realizacja planowanych zadań serwisowych, a czasami diametralnie różnie przebiega „gaszenie pożaru” w przypadku awarii sprzętu. Obydwie sytuacje wymagają od serwisanta wysokich umiejętności technicznych, psychologicznych i mediacyjnych, chociaż – zależnie od sytuacji, w różnym stopniu wykorzystywanych. Czy często występują opisane tak lakonicznie sytuacje? Na tyle często, żeby stały się przedmiotem analizy i pracy nad określeniem standardów pracy serwisantów.
 
W firmie Toyota Material Handling Polska -  czołowego dostawcy wózków widłowych, standardy serwisowe są na wysokim poziomie.  Wspierane programami ASEC (program posprzedażowej oceny i certyfikacji usług) oraz  STEP (podnosi poziom wiedzy technicznej serwisantów), zapewniają wysoki poziom obsługi użytkowanego przez klientów sprzętu. Ciągłe doskonalenie w myśl kultury Kaizen (powstałej w firmie Toyta) , zgodnie z zasadami Toyota Way i TPS (Toyota Production System), skupiając się na ich podstawach, w Toyota MH wdrażane są pomysły wspierające przedmiotowe programy.
Opis niedomagania wózka na jednym ze stanowisk
Fot. Log4.pl
Opis niedomagania wózka na jednym ze stanowisk
Pomysł konkursu serwisów powstał w roku 2017, jego pierwsza edycja zorganizowana została  w Toyota Material Handling UK  pod nazwą „Toyota Technician of the Year”. Zgłosiło się blisko 100 techników, do rywalizacji o tytuł, a zwycięzca automatycznie kwalifikował się do udziału w edycji europejskiej.
Rotacyjne stanowiska konkursowe
Rotacyjne stanowiska konkursowe
5 kwietnia 2018 roku w Ancenis we Francji odbył się pierwszy finał Europejskiego Konkursu umiejętności serwisowych pod hasłem „serwis w najlepszym wydaniu”. „Po tym jak skoncentrowaliśmy się na wdrażaniu programów STEP i ASEC w Europie, ważne było promowanie roli kluczowego elementu serwisu, jakim są technicy serwisowi. Konkurs umiejętności jest sposobem na docenienie ich kompetencji, a także przyciągnięcie potencjalnych kandydatów z zewnątrz” - mówi Antoine Réminiac, organizator konkursu i Menedżer Dział Rynku Serwisowego firmy Toyota Material Handling Europe.
Eliminacje do tegorocznej edycji konkursu Toyota Material Handling Europe odbywały się w wszystkich krajach w Europie, gdzie są oddziały TMH, w Polsce również pod koniec marca w siedzibie Toyota Material Handling Polska w Jaktorowie odbył się finał drugiej edycji. Konkurs cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem, eliminacje mają trzy etapy, a do finału dostaje się dwunastu najlepszych serwisantów.
 
Każde ze stanowisk miało skłąd oceniający
Fot. Log4.pl
Każde ze stanowisk miało skłąd oceniający
- Polski finał konkursu był 3-cim i ostatnim etapem zmagań. Dwa pierwsze etapy wyłoniły 12 techników serwisowych działających w serwisach mobilnych. Na etapie eliminacji technicy wykonywali test wiedzy, 4 moduły. Następnie w półfinale mieli do wykonania zadania z zakresu warsztatu pracy i satysfakcji klienta. Technicy zgłaszają się sami – nie ma obowiązku uczestnictwa. Etapy konkursu w Polsce przygotowywane są głównie przez zespół w Polsce. Natomiast korzystaliśmy również z pomocy kolegów z innych krajów w Europie. Europejski finał konkursu odbędzie się 13 czerwca br. w naszej fabryce w Ancenis (Francja) – mówi Robert Radziszewski
 
Konkurs ma dwie kategorie obejmujące wózki magazynowe i wózki czołowe, biorący udział w konkursie serwisanci muszą się wykazać wiedzą w obydwu kategoriach. W finale rywalizowano na sześciu przygotowanych stanowiskach, gdzie stały wózki z określonymi usterkami, które serwisanci musieli zdiagnozować i usunąć. Każde stanowisko miało swój zespół oceniający, oceniano wszystkie elementy pracy serwisanta pod uwagę, jak komunikację z klientem – sposób komunikacji i poszczególne etapy aż do zakończenia zadania, czy naprawę – przestrzeganie standardów i przepisów bezpieczeństwa. Uczestnicy konkursu „zbierali” punkty na poszczególnych stanowiskach i ich suma decydowała o zwycięstwie.          
 
Czasem trzeba było zajrzeć do wnętrza
Fot. Log4.pl
Czasem trzeba było zajrzeć do wnętrza
W kategorii „Wózki Magazynowe” zwyciężył  Bartosz Limberger, w kategorii  „Wózki Czołowe” zwyciężył Artur Mrugała. Zwycięzcy pojadą na finał organizowany w fabryce TMH w Ancenis, by tam zmagać się o tytuł najlepszego serwisanta w Europie.
 
Pomocny także komputer
Fot. Log4.pl
Pomocny także komputer
13 czerwca w Ancenis zmierzą się najlepsi z najlepszych z krajów europejskich gdzie Toyota Material Handling ma swoje oddziały i sieci serwisowe. Metodologia konkursu jest taka sama, różny jest tylko stopień trudności zadań do wykonania. Zwycięzca finału we Francji pojedzie do Japonii.
 
Konkurs dla techników terenowych mobilnych serwisów Toyoty Material Handling, jest takim obszarem doskonalenia się, klienci zwykle nie maja czasu na rozmowy odnoszące się do sposobu realizacji usługi serwisowej.  W konkursie każdy z uczestników może porozmawiać z zespołem oceniającym na temat popełnionych błędów i doskonalić swój „warsztat” komunikacji serwisowej.
 
Wspólne zdjęcie - nagrodzonych, sędziów i kibiców
Fot. Log4.pl
Wspólne zdjęcie - nagrodzonych, sędziów i kibiców
Jakość obsługi serwisowej w Toyota Material Handling jest ciągle doskonalona, idea Kaizen powstała w koncernie samochodowym, wdrażana jest we wszystkich obszarach działania firmy. Produkcja, dostawy i opieka serwisowa wózków widłowych tej firmy, podlegają tym standardom, stając się wyznacznikiem poziomu jakości usług w tej branży.  
      
Andrzej Szymkiewicz

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji