Badania przeprowadzone przez MillwardBrown wskazują, że aż 61% Polaków zna firmę InPost . Ze szczegółowej analizy wynika, że popularność firmy jest jeszcze wyższa w środowisku osób młodszych, lepiej wykształconych oraz mieszkańców większych miast.
„Zależy nam, by świadczone przez nas usługi były dostępne dla jak najszerszego grona odbiorców. W związku z tym cały czas pracujemy nad dynamicznym rozwojem – ulepszając naszą ofertę oraz poszerzając jej zasięg. W ostatnim czasie rozpoczęliśmy współpracę strategiczną z Allegro, oferując najtańsze na rynku opcje dostawy, w tym list polecony za 3,94 zł. Planujemy także zwiększanie liczby placówek InPost i wdrażanie Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru” – mówi Sebastian Anioł, prezes InPost.
InPost dysponuje siecią ponad 8.300 punktów obsługi klienta w całej Polsce, z których 76% czynna jest także w soboty, a 8% w niedziele. Codziennie ponad 10.000 doręczycieli dostarcza pocztę do drzwi mieszkańców w całej Polsce. Adresaci i nadawcy mogą śledzić drogę przesyłek na stronach inpost.pl.
Największy prywatny operator pocztowy w Polsce w 2014 roku realizował kontrakty na obsługę korespondencji na rzecz ponad 2600 przedsiębiorstw w Polsce, zarówno instytucji publicznych, jak i firm prywatnych. Oznacza to wzrost o 20% od początku roku.
W grudniu 2014 roku InPost sfinalizował przejęcie 100% akcji Polskiej Grupy Pocztowej S.A. Spółki zintegrowały swoje struktury operacyjne, a formalne przejęcie akcji stanowiło ostatni etap w procesie akwizycji PGP. Tym samym zwiększy się potencjał obsługi korespondencji przez InPost, w tym także w zakresie kontraktów publicznych. PGP pozostanie jednak oddzielną spółką i marką dedykowaną dla klienta biznesowego wymagającego zaawansowanych usług pocztowych.
W 2014 roku InPost wygrał przetargi na obsługę korespondencji rządowego Centrum Usług Wspólnych o wartości 33 mln zł oraz KRUS – wycenionego na niemal 23 mln zł. Ponadto InPost wraz z PGP od stycznia 2014 roku realizuje obsługę korespondencji sądów powszechnych i prokuratur – dwuletni kontrakt ma wartość niemal 500 mln zł i obejmuje 100 mln przesyłek.
InPost i PGP dzięki efektywności operacyjnej oferują klientom oraz najwyższą na rynku skuteczność doręczeń – aż 75% przesyłek poleconych doręczonych jest bezpośrednio do adresata (bez awiza). Spółki notują także wyższą niż operator wyznaczony terminowość doręczeń przesyłek poleconych – 92% dla listów D+3 oraz 97,5% dla listów D+5.
W 2013 roku liczba przesyłek obsłużonych przez InPost wyniosła około 240 mln sztuk, zaś w 2014 roku ponad 280 mln sztuk. Listy i paczki dostarczane przez InPost są sekwencjonowane w nowoczesnej sortowni o powierzchni 10 tysięcy m2, która obsługuje nawet 1,2 mln przesyłek dziennie dzięki ultranowoczesnym sorterom.
Jak wynika z badań konsumenckich przeprowadzonych w placówkach największego prywatnego operatora pocztowego w Polsce , aż 96% klientów twierdzi, że obsługa w placówkach InPost jest dobra lub bardzo dobra. Statystyki potwierdzają również atrakcyjność cenową świadczonych przez spółkę usług – aż 83% ankietowanych uważa je za konkurencyjne lub bardzo konkurencyjne w stosunku do oferty innych firm na rynku. Badania wskazują również na zadowolenie klientów z dostępności placówek InPost – aż 76% respondentów potwierdza, że stacjonarne punkty obsługi znajdują się blisko lub bardzo blisko miejsca ich zamieszkania lub pracy.
Źródło: InPost
Foto: InPost