Polecamy

Marka InPost coraz popularniejsza na rynku polskim

18 marca 2015
Marka InPost coraz popularniejsza na rynku polskim
Marka InPost coraz popularniejsza na rynku polskim

Badania przeprowadzone przez MillwardBrown wskazują, że aż 61% Polaków zna firmę InPost . Ze szczegółowej analizy wynika, że popularność firmy jest jeszcze wyższa w środowisku osób młodszych, lepiej wykształconych oraz mieszkańców większych miast.

„Zależy nam, by świadczone przez nas usługi były dostępne dla jak najszerszego grona odbiorców. W związku z tym cały czas pracujemy nad dynamicznym rozwojem – ulepszając naszą ofertę oraz poszerzając jej zasięg. W ostatnim czasie rozpoczęliśmy współpracę strategiczną z Allegro, oferując najtańsze na rynku opcje dostawy, w tym list polecony za 3,94 zł. Planujemy także zwiększanie liczby placówek InPost i wdrażanie Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru” – mówi Sebastian Anioł, prezes InPost.

InPost dysponuje siecią ponad 8.300 punktów obsługi klienta w całej Polsce, z których 76% czynna jest także w soboty, a 8% w niedziele. Codziennie ponad 10.000 doręczycieli dostarcza pocztę do drzwi mieszkańców w całej Polsce. Adresaci i nadawcy mogą śledzić drogę przesyłek na stronach inpost.pl.

Największy prywatny operator pocztowy w Polsce w 2014 roku realizował kontrakty na obsługę korespondencji na rzecz ponad 2600 przedsiębiorstw w Polsce, zarówno instytucji publicznych, jak i firm prywatnych. Oznacza to wzrost o 20% od początku roku.

W grudniu 2014 roku InPost sfinalizował przejęcie 100% akcji Polskiej Grupy Pocztowej S.A. Spółki zintegrowały swoje struktury operacyjne, a formalne przejęcie akcji stanowiło ostatni etap w procesie akwizycji PGP. Tym samym zwiększy się potencjał obsługi korespondencji przez InPost, w tym także w zakresie kontraktów publicznych. PGP pozostanie jednak oddzielną spółką i marką dedykowaną dla klienta biznesowego wymagającego zaawansowanych usług pocztowych.

W 2014 roku InPost wygrał przetargi na obsługę korespondencji rządowego Centrum Usług Wspólnych o wartości 33 mln zł oraz KRUS – wycenionego na niemal 23 mln zł. Ponadto InPost wraz z PGP od stycznia 2014 roku realizuje obsługę korespondencji sądów powszechnych i prokuratur – dwuletni kontrakt ma wartość niemal 500 mln zł i obejmuje 100 mln przesyłek.

InPost i PGP dzięki efektywności operacyjnej oferują klientom oraz najwyższą na rynku skuteczność doręczeń – aż 75% przesyłek poleconych doręczonych jest bezpośrednio do adresata (bez awiza). Spółki notują także wyższą niż operator wyznaczony terminowość doręczeń przesyłek poleconych – 92% dla listów D+3 oraz 97,5% dla listów D+5.


W 2013 roku liczba przesyłek obsłużonych przez InPost wyniosła około 240 mln sztuk, zaś w 2014 roku ponad 280 mln sztuk. Listy i paczki dostarczane przez InPost są sekwencjonowane w nowoczesnej sortowni o powierzchni 10 tysięcy m2, która obsługuje nawet 1,2 mln przesyłek dziennie dzięki ultranowoczesnym sorterom.

Jak wynika z badań konsumenckich przeprowadzonych w placówkach największego prywatnego operatora pocztowego w Polsce , aż 96% klientów twierdzi, że obsługa w placówkach InPost jest dobra lub bardzo dobra. Statystyki potwierdzają również atrakcyjność cenową świadczonych przez spółkę usług – aż 83% ankietowanych uważa je za konkurencyjne lub bardzo konkurencyjne w stosunku do oferty innych firm na rynku. Badania wskazują również na zadowolenie klientów z dostępności placówek InPost – aż 76% respondentów potwierdza, że stacjonarne punkty obsługi znajdują się blisko lub bardzo blisko miejsca ich zamieszkania lub pracy.

Źródło: InPost
Foto: InPost

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji