Przygotowany przez firmę SKK oraz Vocollect, Logistics Business Brunch, odbył się 22 listopada w Pure Sky Club w Warszawie. Tematem spotkania była technologia głosowa w logistyce, a konkretnie komunikacja pomiędzy systemem komputerowym a użytkownikiem – pracownikiem kompletującym zamówienia. W spotkaniu uczestniczyło 27 osób, większość z nich to osoby odpowiedzialne za procesy logistyczne w swoich firmach.
Rozwiązania głosowe w komunikacji między systemem komputerowym i jego użytkownikiem, wykorzystywane w logistyce, powoli znajdują swoje miejsce w przestrzeni usług logistycznych.
Tej technologii nie można porównywać z innymi systemami, gdyż wykorzystuje najbardziej naturalny sposób komunikacji człowieka, jakom jest głos. Wprowadzając do tematu głównego Marek Jarecki , dyrektor sprzedaż i marketingu SSK SA przedstawił potencjał i zaplecze firmy, które jest potrzebne, by ocenić potrzebę wdrożenia tej technologii. Mimo, że jest to bardzo elastyczna i nowoczesna technologia, nie w każdej firmie może być wdrożone, z prozaicznego powodu – potrzeb danej firmy. Firma SKK za każdym razem dokonuje analizy i nie wdraża tej technologii, tam gdzie nie ma takiej potrzeby.
O firmie Vocollect, szczegółach technicznych systemu, sprzęcie i zwrocie z inwestycji mówił Frank Rissler, Vocollect Europe Business Development Manager center & Eastern Europe. Firma Vocollect działa na rynku od ponad 20 lat, wdrażając technologie głosowe w logistyce. Systemy Vocollect znajdują zastosowanie w wielu gałęziach przemysłu, a technologia i sprzęt są precyzyjnie dobierane do warunków w jakich będą pracować. Terminal Talkman oraz zestawy słuchawkowe produkowane są wyłącznie na potrzeby technologii głosowej, to dedykowane urządzenia renomowanych dostawców. Średni czas zwrotu inwestycji w technologie głosowe Vocollect szacowane są na 6 do 9 miesięcy, jest to zależne od skali i złożoności wdrożenia. System Vocollect może współpracować z każdym systemem nadrzędnym zarządzającym procesami w magazynie.
Aktywność w dyskusjach, jakie wywiązywały się po każdej z prelekcji, świadczy o dużym zainteresowaniu technologią głosową uczestników seminarium. Jak to przełoży się na realizację w konkretnych firmach, czas pokaże, jednak te omówione przykłady świadczą o kolejnym etapie w rozwoju technologicznym w dystrybucji towarów.
Red.
Foto: Log4.pl