Fot. FOB
Konkurs „Pióro odpowiedzialności”
To już 10. edycja konkursu Forum Odpowiedzialnego Biznesu, skierowanego do dziennikarzy i ekspertów, piszących teksty na temat odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju. Poprzez formularz:
http://odpowiedzialnybiznes.pl/pioro/ trwa rejestracja artykułów opublikowanych w 2019 roku.
Do konkursu „Pióro odpowiedzialności” artykuły mogą zgłaszać redakcje, firmy, organizacje pozarządowe, jak i osoby prywatne. Rejestracji tekstów należy dokonać do 29 lutego br. poprzez formularz
http://odpowiedzialnybiznes.pl/pioro/. Warunkiem ich zakwalifikowania jest podjęcie w publikacji tematów z zakresu CSR i zrównoważonego rozwoju. W konkursie obowiązują następujące kategorie:
- artykuł prasowy – media elektroniczne i drukowane (dziennikarz),
- artykuł ekspercki – media elektroniczne i drukowane (ekspert),
- artykuł tematyczny „odpowiedzialna konsumpcja i produkcja” – media elektroniczne i drukowane (ekspert i dziennikarz).
- Konkurs „Pióro odpowiedzialności” daje możliwość docenienia dziennikarzy i ekspertów CSR podejmujących ważne społecznie i środowiskowo tematy. Trudno przecenić znaczenie budowania świadomości zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu, współpracy w tym zakresie, również indywidualnej odpowiedzialności każdego z nas. Publikacje, które oceniamy w naszym konkursie popularyzują te zagadnienia, edukacja jest w końcu kluczem do zmiany postaw i wspiera pożądane zmiany w biznesie – mówi Marzena Strzelczak, przewodnicząca jury konkursu oraz dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu. – Czas zatem wyróżnić najlepsze teksty opublikowane w 2019 roku, więc teraz serdecznie zachęcamy do zgłaszania tych, które Państwa zdaniem na to zasługują – dodaje.
Przebieg konkursu
Zakwalifikowane artykuły zostaną ocenione przez eksperckie jury, składające się z dziennikarzy, publicystów, naukowców oraz przedstawicieli Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Artykuły otrzymują punkty za:
- zgodność pracy z celem i tematyką konkursu,
- walory merytoryczne,
- kompletność i rzetelność informacji,
- styl,
- kreatywność,
- innowacyjność (np. odwaga podjęcia nowego/trudnego tematu).
W każdej z trzech kategorii (artykuł prasowy – media elektroniczne i drukowane; artykuł ekspercki – media elektroniczne i drukowane; artykuł tematyczny „odpowiedzialna konsumpcja i produkcja” – media elektroniczne i drukowane) przyznawana jest nagroda główna lub nagroda specjalna. Decyzją jury teksty mogą zostać również nagrodzone wyróżnieniem.
Konkurs dla dziennikarzy i ekspertów piszących o społecznej odpowiedzialności biznesu – „Pióro odpowiedzialności” organizowany jest od 10 lat. Jego celem jest propagowanie w mediach idei społecznej odpowiedzialności biznesu, zwiększenie zainteresowania dziennikarzy i ekspertów tematyką CSR oraz podnoszenie ich wiedzy i kompetencji w tym zakresie.