GLS dostarcza zamówienia online dla klientów IKEA

Redip
24 września 2019
GLS dostarcza zamówienia online dla klientów IKEA
Fot. GLS
GLS dostarcza zamówienia online dla klientów IKEA
Teraz obsługa zamówień online w IKEA będzie przebiegać jeszcze szybciej i sprawniej. To możliwe m.in. dzięki współpracy z GLS - firma kurierska realizuje dostawy z magazynu firmy 3LP, który obsługuje sklep IKEA i zapewnia coraz bardziej spersonalizowane rozwiązania dostaw.
 
GLS dostarcza paczki z Parcel Unit, czyli jednostki logistycznej sieci IKEA dostosowanej do obsługi sprzedaży online (jest zlokalizowana w Siechnicach pod Wrocławiem). Przesyłki ważą do 30 kg, ponieważ wśród dostępnych tam 6 tys. produktów są przede wszystkim małe meble i różnego rodzaju akcesoria.
 
Cały proces logistyczny w Parcel Unit zaprojektowany jest tak, by sprawnie obsługiwać zwiększającą się liczbę zamówień online. Zautomatyzowany system pozwala na kompletowanie zamówień w tempie nawet do 2 tys. sztuk produktów na godzinę. Kluczowym elementem tego procesu jest również szybka i sprawna dostawa gotowej paczki do odbiorcy końcowego – a umożliwia to właśnie współpraca z GLS.
 
Nasza gęsta i sprawna sieć logistyczna gwarantuje krótki czas dostawy. Istotny jest też fakt, że zapewniamy coraz bardziej spersonalizowane rozwiązania dostaw na tzw. ostatniej mili. Sukcesywnie wprowadzamy nowe funkcjonalności i dostosowujemy nasze usługi do zmieniających się oczekiwań klientów, w tym coraz bardziej mobilnego stylu życia. Elastyczne podejście pozwala nam realizować dostawy jeszcze efektywniej – podkreśla Małgorzata Markowska, kierownik działu marketingu w GLS Poland.
 
Przykładem może być usługa FlexDeliveryService, w ramach której odbiorcy paczek mogą korzystać z szeregu opcji, jak zmiana daty dostawy, doręczenie na nowy adres, odbiór własny w oddziale lub w punkcie ParcelShop, pozostawienie paczki we wskazanym przez odbiorcę miejscu, również bez podpisu na terenie adresu doręczenia.
 
Strumień produktów zamawianych w internecie stale rośnie, a co za tym idzie coraz większy wolumen przesyłek dostarczamy do odbiorców indywidualnych. Wszystko wskazuje na to, że nowoczesne usługi kurierskie będą kluczowym elementem rozwoju e-commerce również w przyszłości – mówi Małgorzata Markowska.
 
W znacznej mierze z myślą o odbiorcach indywidualnych GLS rozwija też sieć punktów odbioru i nadania paczek. Obecnie, w całym kraju, klienci mają do dyspozycji już ponad 1600 punktów ParcelShop. W ramach pilotażowego programu aż 100 z nich zostanie przekształconych w Punkty Szybkiej Paczki. Oprócz tego GLS wprowadza także własne, firmowe Punkty Szybkiej Paczki, zapewniające znacznie szerszy, kompleksowy zakres obsługi(jest tam m.in. przymierzalnia). Niedawno w Poznaniu ruszył pierwszy taki, firmowy Punkt Szybkiej Paczki - jego zespół w całości stanowią pracownicy GLS.
 
Równolegle z rozwojem usług, GLS wprowadza zaawansowane rozwiązania IT oraz systematycznie rozbudowuje swoją sieć logistyczną i infrastrukturę bazową. W tym roku firma kurierska uruchomiła już nowe filie w Bielawie na Dolnym Śląsku oraz w Tarnobrzegu,a w planach ma otwarcie następnego obiektu tego typu, tym razem na Pomorzu. Poza tym, trwa już rozbudowa filii GLS w Poznaniu, która docelowo będzie pełnić funkcję również sortowni regionalnej. 
 
Rozwinięta infrastruktura to fundament, na którym możemy opierać efektywność naszych usług. Zagęszczamy naszą sieć i zwiększamy jej potencjał, co pozwala nam realizować dostawy jeszcze sprawniej. Mówiąc obrazowo, jesteśmy dzięki temu bliżej odbiorców – podkreśla Małgorzata Markowska.
 
Przypomnijmy, że w 2018 roku GLS Poland uruchomił swoje największe centrum dystrybucji przesyłek w Polsce, które jest w stanie obsłużyć średnio 80 tys. paczek dziennie. Jest zlokalizowane w Wypędach pod Warszawą, z bardzo dogodnym dostępem do sieci autostrad i dróg szybkiego ruchu. Centralnym punktem przeładunkowym dla przesyłek krajowych i międzynarodowych jest Stryków. Wraz z dwoma sortowniami regionalnymi w Bydgoszczy i we Wrocławiu łączy polską i międzynarodową sieć GLS.
 
Grupa GLS to jeden z liderów jakości w europejskiej logistyce przesyłek. Cała sieć operatora, za pośrednictwem spółek-córek oraz partnerów transportowych, obejmuje 41 krajów w Europie. Firma działa też na rynkach w USA i Kanadzie.

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji