NAJBARDZIEj POPULARNE OFERTY

Zakupy online to już standard

Redip
12 listopada 2020
Zakupy online to już standard
Fot. Criteo
Zakupy online to już standard
Criteo, globalna firma technologiczna oferująca branży marketingowej na całym świecie niezawodne i sprawdzone narzędzia reklamowe, opublikowała dziś wyniki badania konsumenckiego na temat opinii i zachowań klientów w okresie przedświątecznym w Polsce. Badanie przeprowadzono na próbie 1100 polskich konsumentów.
 
Trzy kluczowe wnioski dotyczące opinii polskich konsumentów w przeddzień okresu świątecznego 2020:
  • W tym roku kupujący dokonają więcej zakupów w sieci.
  • 37% polskich kupujących stwierdziło, że w porównaniu z okresem sprzed kilku miesięcy, wolą robić zakupy w sklepie, jednak 53% ankietowanych stwierdziło, że w tym roku lepiej robi się im zakupy w sieci niż w sklepach stacjonarnych. O ile polscy konsumenci twierdzą, że we wszystkich kategoriach produktowych, w nadchodzących miesiącach ich zakupy online będą większe, to zakupy spożywcze oraz piwo/ wino/ wyroby spirytusowe będą robić głównie w sklepach stacjonarnych.
  • Zniżki za wcześniejsze zakupy jako impuls napędzający wyniki sprzedaży przed Black Friday.
  • W czasach pandemii, polscy konsumenci zaczęli zwracać coraz większą uwagę na ceny i co drugi z nich stwierdził w badaniu, że nie będzie czekać do Czarnego Piątku z zakupem świątecznych prezentów, jeśli w swych ulubionych sklepach uzyska zniżki za wcześniejszy zakup.
  • Dostawa do domu to klucz do satysfakcji klienta.
  • 2 na 5 polskich konsumentów, jako najważniejszy czynnik przy robieniu zakupów online wskazało opcje dostawy. Koszt dostawy to również jedna z głównych motywacji jakimi kierują się w tym roku polscy kupujący przy wyborze sklepu internetowego.
 
Murat Kalafat, Dyrektor Regionalny ds Rynków Wschodzących w firmie Criteo
Fot. Criteo
Murat Kalafat, Dyrektor Regionalny ds Rynków Wschodzących w firmie Criteo
"Nadchodzące święta będą wyjątkowe. Dotyczy to nie tylko sprzedawców, ale również klientów. Wciąż nie wiadomo jak wyglądać będą tegoroczne spotkania rodzin i przyjaciół, natomiast prezenty wciąż odgrywają znaczącą rolę”, stwierdził Murat Kalafat, Dyrektor Regionalny ds. Rynków Wschodzących w firmie Criteo. "Zniżki udzielane jeszcze przed Black Friday umożliwiają sklepom dość wczesne generowanie wyższych wyników sprzedaży, jeśli chodzi o ostatni kwartał roku. Obok szerokiej oferty produktów, absolutnie podstawowe znaczenie ma jakość obsługi klienta. Atrakcyjne opcje dostawy oraz szybkie dostarczenie towaru klientowi już od dawna są niezbędnym składnikiem oferty, a w okresie świątecznym stanowią klucz do pełnego zadowolenia klienta.
 
Inne wnioski z badania:
  • Tegoroczne zakupy online, w tym zabawki, gry, zakupy związane z aktywnością kulturalną, urządzenia elektroniczne, marki luksusowe, odzież i dodatki, akcesoria do domu, dekoracje bożonarodzeniowe i kosmetyki.
  • Większość polskich klientów będzie wyszukiwać i kupować prezenty w sklepach internetowych i aplikacjach mobilnych, natomiast starsi konsumenci będą raczej w miarę możliwości dokonywać zakupów w sklepach stacjonarnych.
  • Epidemia COVID-19 wpłynęła na sytuację ekonomiczną wielu sprzedawców, szczególnie tych z krótszym stażem. Jedna trzecia klientów nie jest pewna czy spotkania rodzinne możliwe będą w dotychczasowej formie. Mimo to, blisko dwie trzecie polskich konsumentów nadal planuje dokonanie zakupów na tegoroczne święta.
 
Pełny raport z badania dostępny jest pod adresem:
  https://www2.criteo.com/pl-festive-season-gifting-report-2020
 

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 11-2020EMIL - 11-2020EMIL - 10-2020EMIL - 10-2020EMIL - 09-2020EMIL - 09-2020EMIL - 08-2020EMIL - 08-2020Zobacz więcej publikacji