Polecamy

GEFCO optymalizuje zakupy

9 listopada 2013
GEFCO optymalizuje zakupy
GEFCO optymalizuje zakupy

Dla Grupy GEFCO, lidera w dziedzinie logistyki samochodowej i logistyki przemysłowej, najważniejsza na każdym etapie łańcucha dostaw jest jakość świadczonych usług. Dział Zakupów Transportowych operatora dysponuje od niedawna platformą współpracy CMS – Carrier Management System, która pozwala na zarządzanie podwykonawcami i uruchamianie przetargów on-line w formie aukcji odwrotnych. To innowacyjne narzędzie, wdrożone we współpracy z firmą CEREZA –doradcą w zakresie wprowadzania systemów IT, optymalizuje proces zarządzanie przewoźnikami Grupy oraz zwiększa wydajność działów zakupów transportowych w GEFCO.

Carrier Management System stanowi część programu TOSCA, uruchomionego w 2011 r. w celu opracowania globalnej i skutecznej wizji łańcucha dostaw GEFCO – od dostawców i klientów operatora, aż po odbiorców końcowych. Ważnym elementem jego funkcjonalności jest możliwość tworzenia nowych ofert uwzględniających modyfikacje w łańcuchu dostaw klientów, co pozwala na zwiększenie konkurencyjności GEFCO.

Nowatorski produkt
Platforma CMS, wdrożona we wszystkich europejskich oddziałach Grupy, ma za główne zadanie ułatwienie oraz uporządkowanie pracy działów zakupów transportowych GEFCO. Przetłumaczone na wiele języków, narzędzie pozwala przewoźnikom na składanie do GEFCO ofert i uczestniczenie w ten sposób w przetargach na regularne przepływy.

Optymalna ergonomia sprzężona ze spersonalizowanym interfejsem
Platforma opiera się na bazie przewoźników zawierającej wszystkie kryteria konieczne do zidentyfikowania usługodawców najlepiej odpowiadających wymogom konkretnego zlecenia. Ta wspólna baza, zarządzana przez działy zakupów operatora, jest również dostępna dla podwykonawców Grupy GEFCO. Dzięki liczbie ponad 8000 zarejestrowanych przewoźników, stanowi ona dla GEFCO skuteczne narzędzie zarządzania, zwiększające przejrzystość w kontaktach między różnymi podmiotami i w sposób znaczący wzmacniające kontrolę nad podwykonawcami. „Jesteśmy w pełni zadowoleni z wdrożenia systemu CMS w naszych zespołach. Dzięki temu narzędziu, za pomocą kilku kliknięć, jesteśmy w stanie wyświetlić wszystkie oferty przetargowe i natychmiast powiadomić przewoźników, czy ich propozycja spełnia kryteria czy też muszą dostosować swoją ofertę cenową” – mówi Florian Chesnais, Specjalista ds. Zakupów na region północnej Francji.

Według Jana Stejskala, Dyrektora ds. Zakupów w GEFCO Czechy, „CMS ułatwia fazę wstępnej kwalifikacji i pozwala na długoterminowe monitorowanie procesów zakupowych. Ponadto, fakt dysponowania taką bazą danych na szczeblu europejskim jest zaletą nie do przecenienia, biorąc pod uwagę zasięg sieci GEFCO”.


Doskonałe narzędzie, definiujące proces wyboru według jakości
Wdrażając system CMS, GEFCO potwierdziło po raz kolejny, że jakość stanowi główny priorytet w usługach świadczonych klientom. Te działania na rzecz ciągłego doskonalenia oferty GEFCO realizowane są już na etapach poprzedzających świadczenie usług.

Dzięki CMS, specjaliści ds. zakupów transportowych GEFCO korzystają z innowacyjnego rozwiązania informatycznego, które pozwala na kierowanie się przy wyborze podwykonawców juz nie tylko kryterium cenowym, ale jakością świadczonych przez nich usług. Mogą oni w ten sposób uzyskać nie tylko najniższą cenę, ale również usługę najlepszej jakości. „To rozwiązanie stanowi ważny czynnik doskonalenia konkurencyjności działów zakupów GEFCO” – podkreśla Nicolas Recapet, kierownik w Cereza Conseil.

Kontrola nad zakupami jest wzmocniona, a specjaliści ds. zakupów uzyskują dostęp do wyczerpującej bazy danych sklasyfikowanych według jakości usług świadczonych przez przewoźników. „Wdrożenie systemu CMS w sieci Overland (transport lądowy) potwierdza zdolność Grupy GEFCO do wprowadzania innowacyjnych rozwiązań, dostosowanych do wszystkich etapów łańcucha dostaw – podkreśla Gilbert Tichit, Dyrektor ds. Zakupów w Grupie GEFCO. – Rozwiązanie to pomaga zoptymalizować wydajność działów zakupów oraz zwiększać produktywność, czyniąc jakość najważniejszym kryterium procesu wyboru naszych usługodawców. Stworzyliśmy w ten sposób wspólną bazę referencyjną pozwalającą na skomunikowanie w jednym miejscu naszych licznych partnerów i to na szczeblu europejskim”.

Źródło : GEFCO

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji