Polecamy

Elektryczny 8 tonowy wózek Hyster

Zeppelin Polska
26 października 2016
Elektryczny  8 tonowy wózek Hyster
Hyster J8 Lithium ION truck_d
Firma Hyster zaprezentowała niewprowadzony jeszcze na rynek model wózka widłowego J8.0XN, twierdząc, że będzie to pierwszy 8-tonowy elektryczny wózek o osiągach porównywalnych do spalinowych wózków widłowych. Bateria wózka osiąga poziom naładowania 100% w ciągu zaledwie dwóch godzin i jest w stanie obsłużyć trzy zmiany.

 
– Nowy elektryczny wózek J8.0XN charakteryzują podobne osiągi do jego odpowiednika Hyster® z napędem LPG w większości zastosowań w przemyśle papierniczym, drzewnym i stalowym, zapewniając także przedsiębiorstwom opcję zerowego poziomu emisji i bardziej ciche działanie – mówi Phil Ireland, manager ds. strategii produktu. – Ten wózek widłowy o udźwigu 8 ton będzie nadawał się do dużych flot, szczególnie do zastosowań w tartakach, posiadających własne źródło energii elektrycznej – mówi. – W wózku zastosowano litowo-jonową baterię z układem wysokiego napięcia i nadrzędną technologią silnika.
 

Bateria litowo-jonowa jest na tyle duża, że przed koniecznością ponownego naładowania wózek korzysta z niej przez długi czas całej zmiany roboczej, zapewniając stabilną pracę maszyny. Od momentu całkowitego rozładowania bateria ładuje się do pełna w ciągu dwóch godzin, charakteryzując się dużą trwałością podczas roboczego cyklu życia.
 
Prezentacja J8.0XN odbyła się w czasie firmowego wydarzenia Hyster® HUB w miejscowości Weeze, w Niemczech, w październiku 2016 r., podczas którego przedstawicielom międzynarodowej prasy oraz ważnym osobistościom przedstawiono porównanie dwóch wózków: J8.0XN i jego odpowiednika z silnikiem spalinowym.
 
Hyster J8 Lithium ION truck on test at the Hyster HUB
Hyster J8 Lithium ION truck on test at the Hyster HUB
– Nowy J8.0XN ma większe przyśpieszenie przez pierwsze 15 metrów i takie same prędkości podnoszenia, co spalinowy model Hyster® – poinformowano. Największa prędkość wózka bez obciążenia wynosi 21,4 km/h, a z ładunkiem -18 km/h, co daje według Hyster o 4 km/h więcej niż w przypadku jego najbliższego odpowiednika konkurencji, gwarantując także poziom hałasu przy uchu operatora o wartości zaledwie 73 dB(A).
 
Początkowy koszt wózka, baterii i ładowarki jest wyższy, ale w odpowiednich zastosowaniach, łączne koszty eksploatacji w całym cyklu życia produktu okazują się znacząco niższe.
 
Źródło: Zeppelin Polska
Foto: Hyster

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji