NAJBARDZIEj POPULARNE OFERTY

Polecamy

Elastyczny transport wózka

CLARK
23 marca 2021
Elastyczny transport wózka
Fot. CLARK
Ciągnik holowniczy Clark CTX40-70 oraz przyczepa CTR01
Pociągi holownicze i zsynchronizowane dostawy materiałów są ważnym elementem logistyki produkcji o wartości dodanej i zorientowanej na klienta - od dawna jest to dostrzegane przez przemysł motoryzacyjny. Z tego powodu firma Clark wprowadziła na rynek system pociągów holowniczych, który specjalnie spełnia specyficzne wymagania klientów przemysłowych. Dzięki pociągowi holowniczemu Clark, transporty materiałów na większe odległości mogą być organizowane w sposób wydajny, bezpieczny i niezwykle elastyczny.
 

Pociąg holowniczy Clark jest dostępny jako rozwiązanie typu "wszystko w jednym". Składa się on z ciągnika holowniczego Clark CTX40-70 o uciągu 4 lub 7 t oraz przyczep CTR01 i CTR02. Przyczepa CTR01, zaprojektowana jako pojedyncza rama w kształcie litery U, jest przeznaczona dla klientów, którzy głównie muszą transportować europalety. Może ona pomieścić wózek jezdny, na którym można przewozić palety euro (1200 x 800 mm) o maksymalnej ładowności 1200 kg.
 
Przyczepa CTR02 Double U-Frame może pomieścić zarówno palety Euro, jak i inne rodzaje palet powszechnie stosowane w przemyśle. Dzięki przesuwnemu nośnikowi wewnętrznemu operator może elastycznie wybierać pomiędzy wózkiem o wymiarach 1600 x 1000 mm o udźwigu do 1600 kg lub dwoma wózkami do transportu europalet o ciężarze ładunku 800 kg każdy.
 
Załadunek z obu stron bez większego wysiłku
Przyczepy Clark umożliwiają ergonomiczny załadunek z obu stron do całkowitej wysokości 1400 mm na wózek. Bez względu na to, z której strony operator może bez większego wysiłku wepchnąć płynnie poruszające się wózki do systemu podnoszenia ramy, która następnie automatycznie się blokuje. Kolejną zaletą jest to, że operator może przejść przez ramę, aby dostać się na drugą stronę przyczepy. Elektryczny system podnoszenia przyczepy wymaga niewielkiej konserwacji, a jego wysokość podnoszenia wynosi 60 mm. Mechanizm zatrzaskowy zapewnia bezpieczne zamocowanie wózków w ramie. Immobilizer zapobiega uruchomieniu pociągu holowniczego, gdy winda jest opuszczona.
 
Wózki można załadować z obu stron
Fot. CLARK
Wózki można załadować z obu stron
Do sprzęgania i odłączania przyczep, oprócz standardowego sprzęgu przyczepy bez zdalnego odłączania, dostępny jest sprzęg ze zdalnym odłączaniem. Ma to tę zaletę, że ciągniki mogą automatycznie dołączać i odłączać dodatkowe przyczepy: Ciągnik holowniczy może np. po dostarczeniu materiałów do miejsca przeznaczenia odłączyć przyczepy i automatycznie dołączyć puste przyczepy czekające tam na kolejną "drogę mleczną". W ten sposób pociąg holowniczy może być elastycznie zintegrowany z innymi procesami produkcyjnymi.
 
Precyzyjne śledzenie podczas wszystkich manewrów jazdy
Przyczepy Clark zostały zaprojektowane jako bardzo smukłe i wytrzymałe. Dzięki temu zespół holowniczy jest niezwykle kompaktowy, a operator ma dobry przegląd sytuacji. Jednakże, na szczególną uwagę zasługuje doskonała stabilność kierunkowa zestawu holowniczego. Gwarantują to elektrycznie sterowane koła w module osi tylnej: Jedna przyczepa podąża za drugą dokładnie jednym pasem ruchu zarówno na prostej drodze, jak i na zakrętach. Dzięki temu pociąg holowniczy wymaga niewielkiej powierzchni do ruchu i może być bezpiecznie użytkowany nawet w najciaśniejszych miejscach.
 
Autonomiczny elektryczny układ kierowniczy
Fot. CLARK
Autonomiczny elektryczny układ kierowniczy
W przypadku CTR01 szerokość korytarza dla łuku 90° (z fazą narożną 2 x 45° / 500 mm i bez napotkania ruchu ulicznego) wynosi tylko 2000 mm. W przypadku CTR02 minimalna szerokość korytarza wymagana dla łuku 90° w tych samych warunkach wynosi 2500 mm. Szerokość korytarza dla łuku 180° (U-turn) wynosi 4500 mm dla CTR01 i 5500 mm dla CTR02.
 
Duża elastyczność w doborze naczepy
Sercem modułowego systemu pociągów holowniczych jest autonomiczny elektryczny układ kierowniczy. Jest on nie tylko bezobsługowy, ale ma również tę zaletę, że wykorzystuje informacje z czujników mierzone bezpośrednio przy osi. Informacje o mechanicznym, hydraulicznym lub elektrycznym układzie kierowniczym nie są przekazywane przez przyczepy i dlatego nie muszą być uwzględniane przy projektowaniu modułów ładunkowych. System modułowy pozwala na swobodną konfigurację, praktycznie bez ograniczeń konstrukcyjnych. Oznacza to, że można uwzględnić indywidualne wymagania klienta. Klient może w prosty sposób wymieniać naczepy za pomocą znormalizowanego interfejsu. Ma to tę zaletę, że różne naczepy mogą być łączone w zestawy holownicze.
 
Silne i zwinne konie pociągowe
Pociąg holowniczy jest prowadzony przez ciągniki holownicze Clark z serii CTX. Dzięki swojej kompaktowej budowie i dobrej zwrotności, są one idealnymi pojazdami holowniczymi dla systemów holowniczych. Te solidne ciągniki holownicze mają bardzo dobrą siłę uciągu oraz, dzięki mocnym 48-woltowym silnikom trakcyjnym AC, dużą siłę ciągu. Niewymagający konserwacji układ napędowy został zaprojektowany do najtrudniejszych zastosowań przy zachowaniu cichej pracy. Ergonomiczne miejsce pracy kierowcy nie pozostawia nic do życzenia. Kierowca może z łatwością wsiadać i wysiadać z tego wózka z obu stron. Stanowisko pracy oferuje dużo miejsca na nogi, pedały w stylu samochodowym i obszerne schowki. Niski poziom wibracji i minimalny poziom hałasu podczas pracy gwarantują komfortową i bezpieczną jazdę. W CTX można indywidualnie zaprogramować do 20 parametrów wydajności, w tym przyspieszenie, funkcję pełzania i hamowanie odzyskowe, aby dostosować wydajność jazdy do wymagań operatora. Liczne opcje, takie jak wspornik ze światłem ostrzegawczym, komfortowa kabina kierowcy lub wspomaganie sprzęgania/rozprzęgania, zapewniają optymalne dostosowanie pojazdu do profilu wymagań w danej operacji.
 
Koncentracja na wymaganiach klienta
Pomysł na pociąg holowniczy Clark narodził się po pomyślnym zakończeniu projektu klienta i zdobytej dzięki niemu wiedzy. Duży producent samochodów w Federacji Rosyjskiej potrzebował pociągu holowniczego do bardziej efektywnego dostarczania materiałów do produkcji, który jest równie dobrze zaprojektowany do transportu europalet i innych rozmiarów palet. W zakładzie produkcyjnym duże ciężkie silniki o wadze 1600 kg, jak również inne części zamienne miały być dostarczane na linię produkcyjną dokładnie na czas. Ze względu na to, że ruch w tym miejscu wymaga bardzo dużo miejsca, pożądane było, aby naczepy mogły być ładowane z obu stron. Ponadto, pociąg holowniczy musiał być w stanie utrzymać się dokładnie na wyznaczonym pasie ruchu. Z tego profilu wymagań powstała naczepa CTR02 z podwójną ramą w kształcie litery U. Dzisiaj klient może transportować części o różnych wielkościach i masie do stanowisk montażowych za pomocą "milk-run" i w ten sposób zwiększać wartość dodaną.
 
Sprzęg ze zdalnym odłączaniem
Fot. CLARK
Sprzęg ze zdalnym odłączaniem
System pociągu holowniczego Clark może być rozbudowywany w miarę potrzeb i oferuje klientom wiele korzyści: Poza dostarczaniem na żądanie i wydajnym zaopatrywaniem linii produkcyjnej zgodnie z tzw. zasadą milk run, operator oszczędza przestrzeń logistyczną dzięki zastosowaniu pociągu holowniczego Clark i może zmniejszyć zarówno zapasy, jak i zużycie energii. Ryzyko wypadków może być również zredukowane dzięki mniejszemu natężeniu ruchu w zakładzie.

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 03-2021EMIL - 03-2021EMIL - 02-2021EMIL - 02-2021EMIL - 01-2021EMIL - 01-2021EMIL - 12-2020EMIL - 12-2020Zobacz więcej publikacji