Grupa ID Logistics, międzynarodowy lider logistyki kontraktowej, podsumowała działalność za drugi kwartał 2015 roku. Grupa odnotowała bardzo dobre wyniki finansowe, pozyskała nowych klientów i rozszerzyła zakres oferowanych usług, tym samym wzmacniając swoją pozycję na światowym rynku usług magazynowych.
W drugim kwartale 2015 roku Grupa ID Logistics osiągnęła przychód w wysokości 227,8 mln EUR, co oznacza wzrost o 6,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2014 roku. Przychód z działalności prowadzonej poza Francją (14 krajów na całym świecie) wzrósł o 12,5 proc. w porównaniu do drugiego kwartału 2014 i wyniósł 101,1 mln EUR, co stanowi obecnie 44 proc. dochodów całej Grupy.
Eric Hémar, Prezes Zarządu Grupy ID Logistics powiedział: „W drugim kwartale Grupa ID Logistics osiągnęła bardzo dobre wyniki, zwłaszcza jeśli chodzi o działalność prowadzoną poza rynkiem francuskim. Z sukcesem rozwinęliśmy naszą ofertę skierowaną do klientów, poszerzając ją o branżę farmaceutyczną. To początek nowych działań operacyjnych, które rozpoczniemy już w drugim półroczu i będziemy kontynuować w 2016 roku“.
Na osiągnięcie tak dobrego wyniku w drugim kwartale 2015 roku największy wpływ miało podpisanie nowych kontraktów oraz rozszerzenie zakresu współpracy z dotychczasowymi klientami. ID Logistics wprowadziło do swojej oferty usługi skierowane do firm z branży farmaceutycznej. Wiąże się to z podpisaniem umowy z grupą Pierre Fabre (dział dermokosmetyków, m.in. marki Klorane, Avene, Elancyl), dla której ID Logistics zarządzać będzie magazynem zlokalizowanym na południu Francji o powierzchni 40 tyś. metrów kwadratowych w zakresie eksportu oraz obsługi zwrotów i reklamacji. Do nowych klientów dołączyła też grupa Action, holenderska sieć dyskontowa specjalizująca się w sprzedaży produktów przemysłowych. Z kolei w Holandii firma rozpoczęła współpracę z Fujifilm, wcześniej obsługiwanym już w innych krajach. W drugim kwartale szczególnie intensywny rozwój Grupa ID Logistics odnotowała w Republice Południowej Afryki. Tu uruchomione zostały dwa regionalne magazyny (Gauteng i Durban) specjalizujące się w obsłudze świeżych produktów. Obecnie głównym klientem ID Logistics w tym kraju jest Danone.
W drugim kwartale Grupa ID Logistics umocniła także swoją pozycję na rynku e-commerce. Do grona klientów obsługiwanych w tym obszarze dołączyły Conforama, Saint Gobain Distribution i Chloé.
Źródło: ID Logistics
Foto: ID Logistics