Fot. FM Logistic
_SEB0489_K
W najnowszym wpisie na blogu 360.FM Logistic poruszona została kwestia optymalizacji procesu kompletacji zamówień w sektorach handlu detalicznego i e-commerce, która stanowi ponad 50 proc. wszystkich kosztów operacyjnych w magazynie. Jest to powód, dla którego ciągła praca nad ulepszaniem tego procesu ma kluczowe znaczenie.
Oto 8 najważniejszych porad, których wdrożenie w znaczący sposób wpłynie na optymalizację kompletacji zamówień:
- Umieszczaj najszybciej rotujące artykuły w pobliżu strefy wydań, aby przyśpieszyć cały proces przemieszczania towarów podczas kompletacji zamówień.
- Korzystaj z informacji zwrotnych od swoich pracowników, aby dotrzeć do pierwotnych przyczyn i znaleźć pomysłowe rozwiązania.
- Używaj pulpitu nawigacyjnego, aby monitorować poziom obciążenia pracą, bezpieczeństwa, jakości, a także produktywności całego procesu w czasie rzeczywistym. Przeanalizuj kluczowe wskaźniki efektywności, a na koniec stwórz plan działania, aby ulepszyć proces kompletacji zamówień.
- Drukuj etykiety wysyłkowe za pomocą drukarek przenośnych. Unikaj skomplikowanych etykiet i zmniejsz liczbę błędów. Pozwoli to zaoszczędzić czas poświęcony na przemieszczanie się operatorów w magazynie i zwiększyć ich wydajność.
- Używaj systemu WMS, który automatycznie łączy zamówienia lub dzieli je na części, przypisując im najlepszą w danym momencie metodę kompletacji. System WMS pozwoli na przyspieszenie procesu pakowania i zapewnienie jego jakości.
- Wyświetlaj zdjęcia artykułów na urządzeniu pobierającym. Ze względu na to, że ludzie lepiej i szybciej reagują na obrazy, takie rozwiązanie pomoże zmniejszyć liczbę popełnianych podczas kompletacji błędów, które są wynikiem wpływu czynnika ludzkiego.
- Stosuj wózki samojezdne lub roboty kompletacyjne działające na zasadzie "towar do człowieka" dla dużych volumenów.
- Rozważ użycie dronów dla usprawnienia inwentaryzacji magazynu. Zintegrowane z systemem WMS drony autonomicznie skanują etykiety i zliczają wszystkie zapasy w czasie rzeczywistym. Dzięki czemu nie musimy angażować dodatkowo pracowików, czy zatrzymywać działań logistycznych.
Fot. FM Logistic
_SEB0119_k
Blog firmowy FM Logistic – 360° Logistic powstał, aby dzielić się pomysłami i praktycznymi wskazówkami na temat optymalizacji operacji związanych z łańcuchem dostaw. Skierowany jest do osób zainteresowanych logistyką, którzy śledzą najnowsze trendy, innowacje i case studies oparte na doświadczeniach jednego z największych operatorów logistycznych w Europie. Firma prezentuje nowoczesne podejście do zrównoważonego rozwoju, dostarcza informacje na temat innowacji w branży oraz dzieli się swoimi dobrymi praktykami.
Blog jest podzielony na 4 bloki tematyczne:
- Supply Chain 4.0 – blok poświęcony innowacyjnym rozwiązaniom dla budowania łańcucha dostaw przyszłości.
- C-Connection – blok mówiący o zmianach w zachowaniach konsumenckich i ich wpływie na łańcuch dostaw.
- Retail Revolution – blok o technologiach zmieniających sektor sprzedaży detalicznej i ich wpływie na łańcuch dostaw.
- Smart Logistics – blok skupiający się na metodach i narzędziach do inteligentnego zarządzania łańcuchem dostaw.