Z dniem 21 października br. sieć sklepów Biedronka udostępnia dla klientów nowy system do obsługi płatności mobilnych – iKASA. Jest to kolejny krok, po rozbudowie sieci bankomatów, ułatwiający wszystkim klientom sieci Biedronka dokonywanie zakupów. W ramach kilkumiesięcznych testów i szkoleń dla pracowników sklepów, zrealizowano około 26 000 pomyślnych transakcji przy użyciu systemu iKASA, aby zapewnić jego efektywne wdrożenie.
Platforma iKASA została przygotowana we współpracy z firmą ICP Polska należącą do Grupy ICP, wiodącego europejskiego dostawcy usług dla PoS działającym w wielu krajach i procesującym około 150 mln transakcji rocznie. System iKASA zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa gwarantowany przez zastosowanie podwójnego poziomu szyfrowania w oparciu o najlepsze standardy kryptograficzne.
- Wprowadzenie płatności mobilnych to kolejny krok w celu podnoszenia komfortu zakupów w sieci sklepów Biedronka. Płatności telefonem to szybka, łatwa i bezpieczna metoda, a jednocześnie taka, która pozwala uniknąć kosztu opłaty interchange, jak ma to miejsce w przypadku transakcji kartami płatniczymi. W związku z tym nadal będziemy mogli bez przeszkód realizować naszą filozofię codziennie niskich cen oraz być prekursorem wśród sieci handlowych we wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań dla klientów – mówi Tomasz Suchański, Dyrektor Generalny sieci sklepów Biedronka.
Już od pierwszego dnia, mobilnych płatności za pomocą platformy iKASA będą mogli dokonywać klienci posiadający rachunek w Alior Banku lub Getin Banku, a także klienci Banku Pekao SA w oparciu o działający w tym banku system PeoPay. Takie rozwiązanie wynika z chęci udostępnienia mobilnej formy płatności jak najszerszej grupie klientów sieci Biedronka. Co ważne, system iKASA zaprojektowano tak, aby mogły do niego dołączyć kolejne banki oraz punkty handlowo-usługowe.
Płatności mobilne w sklepach Biedronka nie wiążą się dla klienta z żadnymi dodatkowymi opłatami. Zarówno ściągnięcie aplikacji, jak i wykonanie transakcji jest bezpłatne. Jedyny koszt po stronie klienta, to koszt transmisji danych, który uzależniony jest od operatora.
Więcej informacji w bibliotece, kliknij tutaj.
Źródło: Jeronimo Martins Polska S.A.
Foto: Jeronimo Martins Polska S.A.