Nikola Corporation (NASDAQ: NKLA), IVECO i OGE poinformowały o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie współpracy w zakresie budowy infrastruktury transportu wodoru poprzez sieć rurociągów od miejsc produkcji do stacji tankowania wodoru, w ramach wsparcia popularyzacji samochodów elektrycznych zasilanych ogniwami paliwowymi (FCEV). Celem podjętej współpracy jest dokładniejsze zdefiniowanie i sformalizowanie ról i odpowiedzialności stron, a także sformułowanie niezbędnych zasad nadzoru nad współpracą, która pozwoli realizować cele określone w planowanych w wiążących umowach.
IVECO, marka CNH Industrial N.V. (NYSE: CNHI / MI: CNHI) oraz pionier komercjalizacji i produkcji pojazdów zasilanych alternatywnymi paliwami, oraz OGE, właściciel i operator 12 000 kilometrów sieci przesyłowej gazu ziemnego w Niemczech, będą współpracować z firmą Nikola, czołowym projektantem i producentem ciężkich pojazdów użytkowych z zasilaniem akumulatorowym, FCEV oraz rozwiązań w zakresie infrastruktury energetycznej, w celu rozwoju infrastruktury wodorowej, która umożliwi postęp i rozwój w segmencie FCEV zgodnie z europejską polityką i potrzebami branży. Współpraca będzie dotyczyła przede wszystkim rozwiązań w zakresie tankowania wodoru w Niemczech w celu wsparcia europejskiego systemu komercyjnego transportu. W planach jest także budowa, wspólnie z innymi partnerami branżowymi, bezpiecznych, niezawodnych i efektywnych kosztowo magazynów oraz stacji tankowania paliwa wodorowego dla FCEV.
Strony zadeklarowały zaangażowanie w rozwój gospodarki wodorowej oraz budowę niezbędnej infrastruktury tankowania i dystrybucji umożliwiającej bezpieczne, niezawodne i ekonomiczne zapatrywanie w wodór komercyjnych użytkowników pojazdów ciężarowych.
„Nikola stara się dostarczać i rozwijać czołowe w branży rozwiązania w zakresie produkcji, dystrybucji i dostaw wodoru” — powiedział Pablo Koziner, prezes ds. energii i rozwiązań komercyjnych w firmie Nikola. „Jesteśmy przekonani, że nawiązana współpraca stanowi w szczególności bardzo obiecującą zapowiedź opracowania długofalowego rozwiązania w zakresie dystrybucji paliw, które przyczyni się do postępu w branży i ogólnej popularyzacji technologii FCEV na rynku”.
„Ekosystem transportu przejdzie transformację, a dotychczasowe modele biznesowe w całym łańcuchu dostaw będą się zmieniać wraz z wprowadzaniem ciężkich pojazdów ciężarowych napędzanych wodorem i energią z akumulatorów” — powiedział Gerrit Marx, prezes ds. pojazdów użytkowych i specjalistycznych w CNH Industrial. „Nasza współpraca jest pierwszym ważnym etapem budowy coraz większej platformy partnerstw, która pozwoli urzeczywistnić tę wizję tutaj w Europie, co wymaga przedsiębiorczości i nieliniowego myślenia w całej branży paliw kopalnych”.
„OGE deklaruje budowę infrastruktury transportu wodoru od miejsc produkcji do krytycznych końcowych punktów dystrybucji” — powiedział Thomas Hüwener, dyrektor ds. technicznych w firmie OGE. „Jesteśmy dumni, że możemy odegrać ważną rolę w rozbudowie infrastruktury tankowania opartej na naszej sieci oraz działać na rzecz dekarbonizacji gospodarki”.