NAJBARDZIEj POPULARNE OFERTY

Polecamy

UPS na drodze zrównoważonego rozwoju

7 sierpnia 2015
UPS na drodze zrównoważonego rozwoju
UPS na drodze zrównoważonego rozwoju

Firma UPS (NYSE: UPS) opublikowała trzynasty, coroczny Raport Zrównoważonego Rozwoju, który podkreśla wzrost nakładów spółki w rozwój floty pojazdów napędzanych paliwami alternatywnymi i wykorzystujących nowoczesne technologie. Ponadto firma UPS zobowiązała się do wykonania prac społecznych w ramach wolontariatu w wymiarze 20 milionów godzin do końca 2020 r.

W ramach koncepcji “Laboratorium na Kołach”, w ubiegłym roku spółka UPS przyspieszyła tempo inwestycji we flotę ponad 5000 pojazdów wykorzystujących paliwa alternatywne i zaawansowane technologie, zwiększając liczbę pojazdów o 61% w stosunku do 2013 r. i dodając do niej 1100 pojazdów na gaz. Zgodnie z treścią raportu, w 2014 r. pojazdy te przejechały kolejne 154 mln mil (ok. 250 mln km), co stanowi niemal trzykrotny wzrost w porównaniu z 2013 r. i przybliża spółkę do osiągnięcia założonego celu 1 miliarda mil (ok. 1,6 mld km) do końca 2017 r.

− Przejechanie pierwszych 350 mln mil (ponad 550 mln km) przez pojazdy wykorzystujące paliwa alternatywne i zaawansowane technologie zajęło nam 13 lat – powiedział Pavel Adamovsky, dyrektor generalny UPS Polska. − Jednak zaledwie w ciągu jednego roku znacznie zwiększyliśmy tę liczbę i obecnie jesteśmy już dalej niż w połowie drogi do celu założonego na 2017 rok. Dalsze tego typu inwestycje to nasz wkład w odmienienie branży transportowej.

Spółka UPS ogłosiła, że 5,4% (95 mln litrów) benzyny i oleju napędowego zakupionych w 2014 r. zostało zastąpionych paliwami alternatywnymi: gazem, propanem, etanolem, biometanem, odnawialnym olejem napędowym oraz energią elektryczną. Zobowiązanie przyjęte przed UPS umożliwi dalsze zmniejszenie rocznego zużycia benzyny i oleju napędowego o 12% do końca 2017 r.

Raport omawia również dwa globalne trendy dotyczące branży transportowej i logistycznej: rosnący udział handlu elektronicznego wśród konsumentów oraz wzrost urbanizacji.

Przesyłki w ramach handlu elektronicznego to najczęściej paczki wysyłane kanałem sprzedawca-konsument (B2C), gdzie liczba paczek dostarczanych pod jeden adres jest zwykle mniejsza niż w przypadku handlu pomiędzy dwiema firmami (B2B). Oznacza to, że kurier musi pokonać większą odległość i zużyć więcej paliwa w celu dostarczenia mniejszej liczby przesyłek.

Choć w wyniku rozwoju handlu internetowego liczba przesyłek wzrosła na całym świecie o 6,8%, firma UPS wyemitowała mniej gazów cieplarnianych w przeliczeniu na przesyłkę, a emisja dwutlenku węgla wzrosła tylko o 3,3%. Zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 14,1% od 2007 r. odpowiada rocznej emisji CO2 z ponad 380,000 samochodów osobowych.

Spodziewając się wzrostu liczby przesyłek B2C do poziomu równego połowie wolumenu obrotów UPS w Stanach Zjednoczonych w 2019 r., spółka wdraża nowoczesne technologie i strategie, w tym system planowania tras ORION, usługę UPS My Choice™ oraz sieć lokalizacji UPS Access Point™. Dzięki tym rozwiązaniom konsumenci sami decydują, kiedy i gdzie odbiorą przesyłkę, a kierowcy UPS nie muszą niepotrzebnie przejeżdżać wielu kilometrów.


Z drugiej strony rosnąca urbanizacja oznacza większy ruch uliczny, poziom hałasu i zanieczyszczenie w miastach. W odpowiedzi na te wyzwania UPS współpracuje blisko z klientami, organami rządowymi i innymi zainteresowanymi stronami w celu opracowania nowych metod dostawy przesyłek do gęsto zaludnionych obszarów miejskich. Spółka posiada na przykład 28 pojazdów dostawczych z napędem elektrycznym obsługujących klientów w Londynie, a w ciągu kilku lat zamierza dodać do swojej floty kolejnych 40 takich pojazdów, co pozwoli osiągnąć ambitny cel: obsługę klientów w centrum Londynu wyłącznie przy pomocy pojazdów elektrycznych. UPS posiada również 80 samochodów dostawczych z napędem elektrycznym w różnych miastach Europy, m.in. w Amsterdamie, Rotterdamie i Hamburgu, a w centrach niektórych dużych miast firma korzysta też z transportu rowerowego.

− Urbanizacja i handel internetowy stawiają nowe wyzwania tak przed nami, jak i przed naszymi klientami i lokalnymi społecznościami – dodał Adamovsky. − Firma UPS podejmuje to wyzwanie, chcąc zmniejszyć do minimum nasz wpływ na środowisko naturalne oraz wyznaczyć drogę ku bardziej zrównoważonej przyszłości.

Spółka UPS kontynuuje również wieloletnią tradycję pracy na rzecz lokalnych społeczności, zobowiązując się w 2014 r. do przepracowania 20 mln godzin w celach społecznych do końca 2020 r. Od 2011 r. obecni i byli pracownicy UPS, jak również ich rodziny i znajomi, przepracowali już 7,2 mln godzin w ramach wolontariatu. Spółka przewiduje, że 20 mln godzin pracy społecznej oznaczać będzie korzyść gospodarczą rzędu prawie pół mld USD po stronie organizacji non-profit na całym świecie.

Priorytetem dla UPS jest dotarcie z pomocą humanitarną do osób oczekujących pomocy na całym świecie tak szybko, jak to możliwe. Pracownicy UPS oraz globalna sieć logistyczna koordynowały ponad 263 transportów z pomocą humanitarną (żywnością, środkami ochrony zdrowia i artykułami pierwszej potrzeby) w 43 krajach. W ramach tych działań firma zapewniła wsparcie finansowe i logistyczne na terenach występowania epidemii Ebola, w obozach syryjskich uchodźców oraz na obszarach dotkniętych skutkami klęsk żywiołowych na Filipinach i w Stanach Zjednoczonych.

Źródło: UPS
Foto: UPS

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 02-2021EMIL - 02-2021EMIL - 01-2021EMIL - 01-2021EMIL - 12-2020EMIL - 12-2020EMIL - 11-2020EMIL - 11-2020Zobacz więcej publikacji