Polecamy

Tysięczna flota nowoczesnych naczep

7 sierpnia 2014
Tysięczna flota nowoczesnych naczep
Tysięczna flota nowoczesnych naczep

DSV odebrało właśnie tysięczną naczepę, dostarczoną w tym roku do europejskiej floty firmy. Całościowe odnowienie floty naczep, liczącej obecnie ponad sześć i pół tysiąca jednostek, zgodnie z celami polityki społecznej odpowiedzialności biznesu, ma nastąpić do końca 2015 roku. Nowoczesne rozwiązania techniczno-eksploatacyjne oraz spełnianie wysokich wymagań jakościowych i ekologicznych, zarówno przez pojazdy silnikowe, jak i naczepy, wykorzystywane przez DSV w transporcie drogowym, stanowią niezwykle istotny element polityki CSR DSV.

Naczepy dostarczone w tym roku do DSV zostały wyprodukowane przez niemiecką firmę KRONE znaną ze stosowania innowacyjnych i proekologicznych rozwiązań zarówno w samych pojazdach, jak i przy ich produkcji. Większość z nich to naczepy kurtynowe typu huckepack z certyfikacją XL. Znalazło się wśród nich także kilkaset jednostek specjalistycznych m.in. z windą, z podnoszonym dachem, chłodniczych oraz typu MEGA. Nowa flota naczep DSV stanowi tym samym obecnie jedną z najnowocześniejszych i najbardziej przyjaznych środowisku oraz największych na europejskim rynku transportowo logistycznym.


Głównymi założeniami polityki społecznej odpowiedzialności biznesu, w ramach działalności DSV, jest zarówno zmniejszenie emisji CO2, jak i zminimalizowanie poboru energii niezbędnej do codziennej działalności biznesowej poszczególnych spółek. W ramach realizacji tych założeń firma ustaliła, że min. 60 proc. pojazdów (w tym tych, należących do podwykonawców pracujący dla DSV Road) musi posiadać silniki zgodne z normą Euro 5.

- Podstawowym celem ekologicznym DSV jest redukcja emisji CO2 do atmosfery. Coraz częściej mamy do czynienia z klientami, dla których jest to niezwykle istotny czynnik wyboru DSV na dostawcę usług logistycznych. Z roku na rok poprzeczka w tym zakresie podnoszona jest w sposób taki, abyśmy z jednej strony mogli sprostać rosnącym wymaganiom klientów, z drugiej zaś abyśmy cele te mogli w pełni zrealizować. Na początku 2013 roku ustaliliśmy, że zamkniemy rok mając w naszej flocie ponad 60 proc. pojazdów z silnikami spełniającymi europejski standard emisji spalin zgodny z normą Euro 5 – była to wówczas najwyższa i najbardziej rygorystyczna norma. Do realizacji tego celu zabrakło nam 5 proc. - osiągnęliśmy poziom 55 proc. ciągników spełniających powyższe wymagania – mówi Piotr W. Krawiecki, Prezes Zarządu DSV Road Polska. Dlatego też w 2014 roku będziemy uważniej przyglądać się pojazdom należącym do naszych podwykonawców, tak by w grudniu móc pochwalić się wynikiem stuprocentowo zgodnym z przyjętymi założeniami.

Źródło: DSV
Foto: DSV

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji