Standardy ICE w wózkach Yale VL

11 października 2010
Standardy ICE w wózkach Yale VL
Standardy ICE w wózkach Yale VL

Seria VL obejmuje czterokołowe wózki elektryczne z przeciwwagą i oponami superelastycznymi o udźwigach od 2200 do 3500 kg dostępne w pięciu kombinacjach rozstawu osi i udźwigu. Dzięki połączeniu zwartych gabarytów z osiągami dostępnymi dotychczas tylko dla wózków z silnikami spalinowymi seria VL znajduje zastosowanie zarówno do zadań realizowanych w pomieszczeniach zamkniętych jak i na zewnątrz, a w szczególności tam, gdzie istotną rolę odgrywa przestrzeń.

Zaawansowana ergonomia gwarantująca wyjątkową wydajność

Yale zdaje sobie sprawę z tego, że ergonomia i wydajność są ze sobą nierozerwalnie powiązane. Podejście takie umożliwiło wypuszczenie serii wózków łączących w sobie zarówno formę jak i funkcjonalność. Modele te wywarły duże wrażenie na operatorach i osobach zarządzających flotą pojazdów.

Jako jedne z najbardziej zaawansowanych ergonomicznie wózki serii VL wykorzystują wiele z funkcji wprowadzonych w modelach serii VT/VF i VG – funkcji, które wyznaczają nowe standardy w wydajności i ergonomii operatora przy zapewnieniu najniższych kosztów eksploatacji w całym okresie eksploatacji, w

VL_steer_axle.JPG
VL_steer_axle.JPG
tym:

  • łatwe wsiadanie i wysiadanie w trzech miejscach;
  • duża wolna powierzchnia podłogi z dostępem po prawej stronie;
  • obszerna przestrzeń pracy zarówno dla najniższych (<160 cm) jak i najwyższych (>194 cm) operatorów;
  • moduł mini-dźwigni AccuTouch™ ze skośnym, miękkim podłokietnikiem i oparciem dłoni, z możliwością sterowania dźwigniami za pomocą czubków palców, gwarantujący zmniejszenie dolegliwości spowodowanych powtarzającym się napięciem mięśni (RSI);
  • w pełni amortyzowane siedzenie zapewniające najniższy poziom drgań przenoszonych na całe ciało (WBV);
  • umieszczony nad głową wyświetlacz zapewniający większość widoczność i łatwość obsługi.

Seria VL oferuje w zasadzie najwyższy w swojej klasie poziom redukcji drgań przenoszonych na całe ciało, gwarantując mniejsze zmęczenie operatora i zwiększoną wydajność jego pracy w całym okresie zmiany roboczej.

Sprawność oznacza wydajność

Tam gdzie to możliwe Yale wprowadził rozwiązania konstrukcyjne wspomagające zwiększenie wydajności. Oprócz zwiększenia wydajności poprzez poprawę komfortu operatora, seria VL wykorzystuje unikalną, opracowaną przez firmę Yale, technologię "e-balance" (e-równowagi). Umożliwia ona klientowi określenie jakie ustawienia wózka, będą najodpowiedniejsze dla jego własnych zastosowań – HiP (wysokiej wydajności) lub eLo (oszczędny).

Podczas pracy w trybie HiP seria VL zapewnia maksymalną trakcję i najwyższe parametry pracy układu hydraulicznego dla najbardziej wymagających zastosowań. Z kolei ustawienie "eLo" gwarantuje najlepszą równowagę pomiędzy osiągami wózka a zużyciem energii w ciągu zmiany roboczej. Wózek VL oferuje najniższe w swojej klasie zużycie energii przy jednoczesnym zachowaniu najwyższych w swojej kategorii osiągów i wydajności. Zgodnie z badaniem wg normy VDI 2198 wózek ERP 25VL Value zużywa o 20% mniej energii (kWH/h) od wartości średniej osiąganej przez modele wiodących konkurentów.

Osiągi wózka mogą być dodatkowo dostosowane do indywidualnych potrzeb operatora poprzez wybór jednego z czterech trybów pracy, gdzie tryb 4 zapewnia maksymalną prędkość i przyspieszenie zaś tryb 1 wykorzystywany jest w zastosowaniach wymagających dużej precyzji w obsłudze ładunku i wysokiej zdolności manewrowej (60% maksymalnej prędkości i przyspieszenia).

Automatyczny hamulec postojowy YaleStop

Wszystkie nowe elektryczne wózki z przeciwwagą firmy Yale wyposażane są standardowo w automatyczny hamulec postojowy „YaleStop”. Podobnie jak w wielu samochodach z „górnej półki” Yale Stop uruchamiany jest automatycznie, gdy wózek nie porusza się, lub gdy operator nie znajduje się w swoim fotelu. Gwarantuje to lepszą sterowność na rampach i pochyłościach, a także znacząco poprawia wydajność w sytuacji, gdy operator zmuszony jest do częstego wsiadania do wózka i wysiadania z niego. Eliminuje on również konieczność stosowania alarmów lub sygnalizacji dźwiękowych, ostrzegających operatora o niezaciągniętym hamulcu ręcznym.

Wygoda operatora

VL_app_0576.jpg
VL_app_0576.jpg
Przestrzeń wewnątrz wózka została zaprojektowana w sposób przewidujący miejsce na schowek, długopis, telefon komórkowy i napoje, maksymalizując tym samym wygodę pracy operatora. Przewidziano także gniazdko 12V instalowane jako opcja do ładowania wyposażenia produkcyjnego i przedmiotów osobistych, w tym telefonów komórkowych czy odtwarzaczy mp3/mp4.

Starszy Kierownik Rozwoju Produktu ds. Wózków Widłowych dla NMHG, Daniel Heap mówi: "Rynek wyposażenia do transportu materiałów zachowuje się podobnie do innych rynków - tak samo odczuwa skutki globalnego kryzysu finansowego. Wprowadzając nowe serie VT, VF, VG i obecnie VL Yale już dzisiaj umożliwia klientom reagowanie w nowy sposób na obecne wyzwania, oferując produkty, które są najmniej energochłonne, najbardziej wydajne i zapewniają najniższe koszty eksploatacji w całym okresie użytkowania w porównaniu z wyrobami wszystkich innych producentów".

"Podczas opracowywania serii elektrycznych wózków widłowych uwzględniono nie tylko wymagania dyrektora finansowego i kierownika ds. operacji wymagających minimalizacji kosztów. Dzięki naszym rozległym badaniom potrzeb operatorów udało nam się stworzyć wózek zapewniający najwyższy w branży komfort oraz unikalne funkcje gwarantujące pełną wygodę operatora i jego wydajność przez cały czas pracy".

"Niezależna sieć handlowa Yale posiada obecnie gamę najbardziej wszechstronnych wózków widłowych i sprzętu do transportu materiałów, co daje możliwość zaoferowania klientom najlepszych rozwiązań w zakresie transportu materiałów dla określonych zastosowań. To z kolei pozwoli im przygotować się do tego, by w pełni wykorzystać nadchodzące nieuchronnie ożywienie gospodarcze".

Wydajność u źródła

Wózki serii VL produkowane są w firmie macierzystej Yale, w zakładzie Craigavon w Irlandii Północnej. Dla potrzeb zaspokojenia popytu na te nowej generacji wózki widłowe z przeciwwagą wybudowana została nowa linia produkcyjna.

Oprócz nowej serii VL w Craigavon produkowane są także wózki serii Yale VT i VF. Kluczową rolę w procesie produkcyjnym odgrywa wydajność, a to ze względu na fakt, że mniej niż 10% wytwarzanych na linii produkcyjnej wózków posiada taką samą konfigurację techniczną.

Ze względu na wysokie wymagania klientów firmy Yale w zakresie dostosowania montażu wózka do indywidualnych potrzeb Yale wyspecjalizowała się - i tym może sie poszczycić - w możliwości dostarczenia wózka widłowego spełniającego dokładnie wymagania klienta, wózka w którym wszystko znajduje się na właściwym miejscu.

MM EMTOR, foto Emtor

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji