Sprzedaż opon w 2019 roku

Redip
28 stycznia 2020
Sprzedaż opon w 2019 roku
Fot. PZPO
Sprzedaż opon w 2019 roku
Według Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego, na podstawie danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Gumy, w 2019 roku producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży w segmencie samochodów SUV o 11%. Wzrósł także wolumen sprzedanych opon do motocykli (+10%). W innych segmentach opon zanotowano spadki sprzedaży. Utrzymuje się trend wzrostowy dla opon całorocznych, których dynamika sprzedaży w 2019 roku wyniosła aż 22%.
 
– Wyniki sprzedaży opon w 2019 roku wskazują na nasycenie polskiego rynku. Opony rolnicze zanotowały spadek sprzedaży o 17% – wpływ na ten wynik miały m.in. niekorzystne warunki pogodowe. Susza rolnicza występowała we wszystkich monitorowanych uprawach a powierzchnia upraw dotkniętych suszą to ponad 30% ogółu użytków rolnych. Dodatkowo zmiany cen na rynkach rolnych, jakie dokonały się w 2019 roku zdecydowanie nie były korzystne dla producentów rolnych. Wierzę jednak, że coraz więcej właścicieli gospodarstw rolnych, przedsiębiorców oraz klientów indywidualnych wie, że dobre opny to inwestycja, która się zwraca ­– coraz bardziej świadomie wybierają oni opony o lepszej jakości w celu optymalizacji, obniżenia kosztów użytkowania, co jest szczególnie istotne na coraz bardziej wymagającym rynku – wskazuje Andrzej Włodarczyk, prezes Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.
 
Fot. PZPO
– Rok 2019, podobnie jak 2018, minął pod znakiem opon do samochodów typu SUV, które nadal zyskują popularność wśród kierowców – dynamika sprzedaży w tym segmencie wyniosła w minionym roku 11%. Spadł wolumen sprzedaży opon do samochodów osobowych i ciężarowych – w przypadku ciężarówek jest to spowodowane przede wszystkim przez spadek produkcji budowlanej w ubiegłym roku oraz ilość opóźnień inwestycji infrastrukturalnych – dodaje Piotr Sarnecki, dyrektor generalny PZPO.
 
Europejski rynek opon notuje spadki sprzedaży
– Sprzedaż opon do samochodów ciężarowych pozostaje na takim samym poziomie, co w zeszłym roku. Oznacza to, że w związku z cłami antydumpingowymi nałożonymi na chińskich eksporterów opon do samochodów ciężarowych, chińskie produkty zostały przynajmniej częściowo zastąpione oponami z innych krajów, zwłaszcza z rejonów Azji Południowo-Wschodniej i Korei – powiedziała Fazilet Cinaralp, sekretarz generalna ETRMA.

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji