Polecamy

Siódemka notuje wzrost na rynku e-commerce

13 października 2011
Siódemka notuje wzrost na rynku e-commerce
Siódemka notuje wzrost na rynku e-commerce

Według analiz przedstawionych na łamach dorocznego raportu Internet Standard „e-commerce 2011” Siódemka SA posiada 14%-owy udział w rynku przesyłek kurierskich w segmencie handlu elektronicznego. To lepszy wynik o 2% w porównaniu z rokiem poprzednim. Siódemka jako jedna z dwóch największych firm kurierskich zanotowała wzrost udziału w tym segmencie rynku. Spółka planuje dalsze umocnienie pozycji w tym obszarze rynku, m.in. poprzez wprowadzenie kolejnych rozwiązań technologicznych ułatwiających zarządzanie przesyłkami przez sklepy internetowe i obsługę sprzedaży na platformach aukcyjnych.

Według analiz przedstawionych przez Internet Standard wynika, że liczba sklepów internetowych sięgnęła w Polsce 10 tysięcy. Odsetek internautów realizujących zakupy przez sieć wzrósł o 7% do 74%. Według prognoz, w 2011 r. handel elektroniczny ma stanowić 3,1% ogólnej sprzedaży w Polsce. To wciąż niewielki odsetek w porównaniu do krajów Unii Europejskiej. W Wielkiej Brytanii sięgnie 12%, a w Niemczech 9%. Możemy spodziewać się zatem dalszego rozwoju tego segmentu rynku, zwłaszcza w sytuacji rosnącej popularności przesyłek kurierskich wśród polskich e-konsumentów. Według statystyk, aż 68% osób realizujących zakupy on-line zdecydowało się na przesyłkę kurierską, co oznacza wzrost o 6% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Jest to najczęściej proponowana forma dostawy, która znajduje się w ofercie prawie 93% sklepów on-line.

- Kluczowym parametrem dla sprzedawców on-line jest obecnie zwiększanie relacji ilości dokonanych zakupów w stosunku do odwiedzin, czyli konwersja oraz lojalność nabywców. Jakość obsługi logistycznej, błyskawiczna obsługa zlecenia, bezpieczeństwo transportu wpływają na satysfakcję klienta, a tym samym poziom jego lojalności. Obsługa kurierska stanowi zatem element nie tylko logistyki, ale również zarządzania doświadczeniem klientów – przekonuje Krzysztof Pawłowski, Wiceprezes Siódemka SA.

Najnowszym rozwiązaniem proponowanym przez Siódemkę jest Tracking Allegro dedykowany zarówno osobom sprzedającym, jak i kupującym produkty w najpopularniejszym serwisie aukcyjnym. Zapewnia on możliwość śledzenia statusu przesyłki przez podanie wyłącznie numeru aukcji oraz własnego nicku Allegro. - Platformy aukcyjne stają się faktycznie wielkimi galeriami handlowymi on-line, gdzie swoje produkty wystawia tysiące sklepów internetowych. Z badań wynika, że opcję „kup teraz” stosuje 78% konsumentów. Siódemka obserwuje rynek zakupów internetowych i dostarcza narzędzia ułatwiające zakupy i sprzedaż on-line. W ten sposób budujemy pozycję partnera rynku e-commerce – przekonuje Magdalena Dwulit, PR Manager Siódemka SA.


Wraz z aplikacją WebMobile7, umożliwiającą pełną automatyzację procesu obsługi przesyłek, Tracking Allegro pozwala sklepom aukcyjnym usprawnić komunikację z kupującymi. Taki model przekłada się na zwiększenie zainteresowania prowadzonymi aukcjami. Z myślą o klientach, dla których liczy się stały i zdalny dostęp do informacji na temat przesyłek, Siódemka zaprojektowała aplikację Mobile7. Obecnie jest ona dostępna dla użytkowników smartfonów pracujących na platformie Android. Gwarantuje wszystkim nadawcom i odbiorcom przesyłek pełną kontrolę nad procesem realizacji usługi w dowolnym miejscu i o każdej porze.
Siódemka SA

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji