Na rynku pandemiczne status quo. Firmy nie ryzy-kują kontaktów, które mogą stwarzać zagrożenie zakażeniem SARS-CoV-2, przeorganizowały zarządzanie i realizują zmienione plany. Zaplanowane inwestycje są prowadzone, zwiększa się znacznie udział technologii zdalnych w zarządzaniu projektami, pojawiły się nowe aplikacje, te starsze zaś są modernizowane. Choć w ograniczonym wymiarze – to jednak biznes w branży logistycznej rozwija się w nowym rytmie.
Skończyły się wakacje i rozpoczęła się nauka, uczniowie i studenci wracają do szkół, w nowych warunkach edukacyjnych i stażowych uczą się przyszli logistycy. Największa uczelnia logistyczna w Polsce ma
nowego rektora, został nim dr hab. inż. Bogusław Śliwczyński, profesor WSL, który z Wyższą Szkołą Logistyki związany jest od początku jej istnienia.
Firmy skrupulatnie badają nową rzeczywistość, chcą wiedzieć jak najwięcej o stanie biznesu w czasie pandemii. Na zlecenie Continental Opony Polska firma ICAN Research przygotowała raport zawierający badania kondycji branży transportowej w czasie kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa. Wnioski z raportu zawarte są w artykule opublikowanym w niniejszym wydaniu EMIL-a.
Nie słabną także poszukiwania paliwa będącego źródłem ekologicznego napędu, już jeżdżą po Europie i świecie ciężarówki napędzane gazem ziemnym, najpoważniejszą alternatywą dla oleju napędowego. Aby wykorzystanie LNG do napędu ciężarówek nabrało gospodarczego charakteru, musi istnieć sieć stacji tankowania tego paliwa. W artykule
„Nie daj się wyprzedzić” przygotowanym przez Novatek Green Energy czytamy, że „Na rynku europejskim funkcjonuje ponad 300 publicznych stacji LNG, a od początku roku oddano ich do użytkowania aż 50. Ich liczba jest jednak wciąż niewystarczająca, aby sprostać rosnącemu popytowi, zwłaszcza widocznemu w Europie Środkowej i Wschodniej”.
Komentarz Wernera Knoblicha z firmy Red Hat porusza temat transformacji cyfrowej w firmach. Takie przeobrażenie jest nieuchronne, a pandemia tylko je przyspieszyła. Firmy wydają się zaskoczone tempem zmian, niemniej starają się wychodzić z niedoborów w systemach IT. Kluczem do transformacji jest technologia, ale bardzo istotny wkład w te procesy mają ludzie.
Zapraszamy do ciekawej lektury nowego wydania.
Linki:
- EMIL 9/2020
Zaplanowane inwestycje są prowadzone, zwiększa się znacznie udział technologii zdalnych w zarządzaniu projektami, pojawiły się nowe aplikacje, te starsze zaś są modernizowane. Choć w ograniczonym wymiarze – to jednak biznes w branży logistycznej rozwija się w nowym rytmie.