Pierwszy rok przewozów cargo samolotami pasażerskimi

Emirates Cargo
23 marca 2021
Pierwszy rok przewozów cargo samolotami pasażerskimi
Fot. Emirates Cargo
Czarter dla ppetoargentynabuenosaires
Rok temu, w poniedziałek 16 marca, samolot Emirates EK 2503 wystartował z Dubaju do Kuwejtu. Chociaż lot realizowany był samolotem pasażerskim Boeing 777-300ER to nie przewoził ludzi, a około 34 ton ładunku, na który było wówczas pilne zapotrzebowanie w Kuwejcie.

Już cztery dni po ogłoszeniu przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) pandemii COVID-19, po raz pierwszy w historii swojej działalności, linie Emirates wykonały lot wyłącznie towarowy samolotem pasażerskim. Rejs EK 2503 był pierwszym z ponad 27 800 lotów towarowych obsługiwanych przez Emirates SkyCargo w ciągu roku. Przewoźnik dokładał wtedy wszelkich starań, aby zapewnić społecznościom na całym świecie dostęp do podstawowych środków medycznych i żywności, których potrzebowały podczas pandemii.

Minął dokładnie rok odkąd Emirates SkyCargo nie tylko urzeczywistniły, ale i ustanowiły silny filar działalności z przewozów, które do tej pory w branży cargo uważano za niemożliwe. Przed pandemią prawie dwie trzecie naszego całkowitego ładunku transportowaliśmy w ramach lotów pasażerskich. Wraz ze wzrostem liczby zawieszonych lotów i ograniczeniami w podróżowaniu pasażerów z powodu COVID-19 na początku marca 2020 r. mogliśmy przewidzieć sytuację, w której nie będziemy dysponować wystarczającą przestrzenią ładunkową na danych rynkach, które potrzebowały transportu podstawowych towarów – powiedział Nabil Sultan, starszy wiceprezes oddziału Emirates Cargo.

Aby zwiększyć pojemność ładunkową naszych 11 frachtowców Boeing 777 i upewnić się, że jesteśmy w stanie sprostać pilnemu zapotrzebowaniu na towary, takie jak środki ochrony indywidualnej, wentylatory, farmaceutyki oraz dostawy żywności z całego świata, stworzyliśmy innowacyjny plan wykorzystania naszego szerokokadłubowego samolotu pasażerskiego do obsługi lotów wyłącznie towarowych. 16 marca ubiegłego roku przetestowaliśmy tę koncepcję pasażerskiego frachtowca na trasie do Kuwejtu. Z uwagi na to, że regularne przewozy pasażerskie zostały całkowicie zawieszone, w ciągu następnych kilku tygodni zaczęliśmy zwiększać liczbę lotów naszymi Boeingami, angażując prawie 90 samolotów pasażerskich do operacji towarowych – dodał Nabil Sultan.

Nasz zespół ciężko pracował, aby stworzyć nowy model biznesowy od podstaw - starając się uzyskać zgody władz, zbudować nową siatkę tras, opracować nowe wytyczne operacyjne, jak i te dotyczące bezpieczeństwa, rozmawialiśmy jednocześnie z naszymi klientami na całym świecie. Chcieliśmy się w ten sposób upewnić, że jako odpowiedzialny społecznie przewoźnik, byliśmy w stanie utrzymać podstawowe dostawy ładunków na rynki, a jednocześnie utrzymać przepływ towarów na całym świecie w trudnych warunkach ekonomicznych – powiedział Nabil Sultan.
Lot pasażerski frachtowiec transportujący farmaceutyki z Hajdarabadu
Fot. Emirates Cargo
Lot pasażerski frachtowiec transportujący farmaceutyki z Hajdarabadu
Strategia wykorzystania samolotów pasażerskich była podstawą naszych działań podczas pandemii, kiedy to transportowaliśmy ładunki do ponad 125 miejsc na sześciu kontynentach. Dzięki wznowieniu i rozwojowi operacji pasażerskich zaczęliśmy stopniowo przechodzić w kierunku naszego tradycyjnego modelu, ale nasze samoloty pasażerskie nadal pozostają silnym elementem reakcji na pandemię COVID-19 - dodał Nabil Sultan.

Aby sprostać światowemu zapotrzebowaniu na transport środków ochrony indywidualnej (PPE) i innych niezbędnych towarów, Emirates SkyCargo kontynuowały korzystanie z samolotów pasażerskich wprowadzając nowe innowacje, w tym ładowanie towarów na siedzenia pasażerskie i do półek w kabinie pasażerskiej. Przewoźnik zaczął również używać „mini frachtowców”, czyli przekształconych  Boeingów 777-300ER, z których usunięto fotele klasy ekonomicznej, aby zrobić więcej miejsca na przewóz ładunku. Emirates SkyCargo obsługują obecnie 16 mini-frachtowców Boeing 777-300ER do przewozów towarowych.

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji