Polecamy

Odpowiedzialny biznes w Polsce 2014

1 kwietnia 2015
Odpowiedzialny biznes w Polsce 2014
Odpowiedzialny biznes w Polsce 2014

Działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu, prowadzone przez Jeronimo Martins Polska zostały wyróżnione w Raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2014. Dobre praktyki".

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki" jest publikowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu od 13 lat. W kompleksowy sposób pokazuje najbardziej istotne wydarzenia i aktywności CSR w minionym roku w Polsce oraz dobre praktyki firm. W aktualnej edycji znalazły się dwie inicjatywy prowadzone przez sieć sklepów Biedronka: „Młodzi projektanci dla Biedronki” oraz „Biedronka i znani projektanci dla Fundacji DKMS”.

Od 2013 roku Biedronka przy wsparciu merytorycznym Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi przeprowadza konkurs „Młodzi projektanci dla Biedronki“. Jego celem jest wsparcie młodych, uzdolnionych projektantów w rozwoju ich kariery zawodowej. Dotychczas udział w nim wzięło 125 studentów Katedry Ubioru, którzy zaprojektowali sukienki i tuniki oraz bluzki o charakterze wieczorowym. Poprzednie odsłony konkursu cieszyły się także dużym zainteresowaniem klientów sklepów Biedronka - sprzedanych zostało blisko 40 tys. egzemplarzy kreacji. W czerwcu 2015 roku do sprzedaży trafią zwycięskie projekty trzeciej edycji - damskie bluzki oraz męskie T-shirty z nadrukami.

Z kolei w 2014 roku, sieć Biedronka i duet znanych projektantów Paprocki&Brzozowski połączyli siły, aby stworzyć produkt, mający na celu wsparcie szczytnego celu, jakim jest idea dawstwa szpiku, a tym samym zachęcający Polaków do rejestrowania się w bazie potencjalnych dawców Fundacji DKMS. Stworzone we współpracy z projektantami cztery oryginalne koce, które trafiły na sklepowe półki, stały się pretekstem do budowania świadomości klientów na temat znaczenia dawstwa szpiku dla chorych, poszukujących swojego bliźniaka genetycznego. Biedronka przekazała także Fundacji 100 tys. zł na rejestrację i badanie potencjalnych dawców.


Działania Biedronki są corocznie wyróżniane w Raporcie. Dotychczas znalazły się w nim: Ogólnopolski Festyn Rodzinny z okazji Dnia Dziecka “Bądźmy razem”, kampania "Czytajmy etykiety", „Codziennie bądźmy razem”, Kino z Biedronką, „Dział ze sztuką”, Mistrzostwa Polski i Świata Dzieci z Domów Dziecka w piłce nożnej, "Śniadanie daje moc" i „Razem zadbajmy o zdrowie”, zrównoważone zarządzanie odpadami. Sieć sklepów Biedronka otrzymała wiele nagród i wyróżnień za działania w zakresie CSR, m.in. wyróżnienie w konkursie Liderzy Zrównoważonego Rozwoju, nominację w Konkursie Kampania Społeczne Roku 2013 oraz Dobroczyńca Roku, czy Tytuł Marki Najbardziej Przyjaznej Środowisku.

Jeronimo Martins Polska od 2014 roku jest także Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Program Partnerstwa to kompleksowy program współpracy Forum Odpowiedzialnego Biznesu z firmami, które poprzez swoje zaangażowanie i długofalowe działania przyczyniają się do szerzenia idei odpowiedzialnego biznesu w Polsce.

Źródło: Jeronimo Martins Polska
Foto: Jeronimo Martins Polska

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji