Poczta Polska jest gotowa do podpisania umowy na obsługę polskiego wymiaru sprawiedliwości w najszybszym terminie z punktu widzenia Zamawiającego, czyli Centrum Zakupów dla Sądownictwa. Jak wynika z harmonogramu, umowa może zacząć obowiązywać od 1 marca. Tym samym zakończy się ponad dwuletnia obsługa świadczona na rzecz sądów przez InPost i Polską Grupę Pocztową. – Obywatele bardzo pozytywnie odczują zmianę – mówi Zbigniew Baranowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Bezpieczeństwo, rzetelność obsługi i zasięg placówek Poczty Polskiej wpłyną na znacznie wyższy standard świadczonych usług dla wymiaru sprawiedliwości i będą korzystne dla obywateli. Docenia to także konkurent Poczty Polskiej, InPost skoro przedstawił Poczcie Polskiej ofertę dokończenia realizacji kontraktu zawartego z Ministerstwem Sprawiedliwości.
Nie przeszkadza to jedocześnie tej firmie kwestionować zaproponowanych przez Pocztę niższych cen od cen InPostu. Poczta Polska w przetargu sądowym zaproponowała kolejne oszczędności dla budżetu państwa. – Ceny złożone przez Pocztę Polską w ofercie dla Ministerstwa Sprawiedliwości uwzględniają uwarunkowania rynkowo- kosztowe i wynikają z poczucia faktu roli Poczty Polskiej, jako firmy kluczowej dla infrastruktury krytycznej państwa – mówi Zbigniew Baranowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Poczta Polska pragnie zwrócić uwagę na działania InPostu dotyczące wskazywania w swoich ofertach osób zatrudnionych na niewielkie ułamki etatu po to, by spełnić wymogi dotyczące zatrudnianych na etat, a nie na podstawie umowy zlecenia, czy o dzieło. W poszczególnych ofertach InPostu zatrudnienie na ułamek etatu waha się od 15 tysięcy osób do 55 tysięcy pracowników. – To jest ewidentne żonglowanie danymi – podkreśla Zbigniew Baranowski.
Źródło: Poczta Polska