Nowy wymiar transportu wewnątrzzakładowego

26 września 2011
Nowy wymiar transportu wewnątrzzakładowego
Nowy wymiar transportu wewnątrzzakładowego

Ważne cechy systemu: system w porównaniu do konwencjonalnych procesów obniża do 50% koszty a także powoduje, że zużycie energii jest nawet do 80% mniejsze. Skalowalny system przystosowany jest do małego i średniego natężenia i osiąga swoją najwyższą wydajność przy 600 jednostkach transportowych na godzinę. Szczególnie sprawdza się przy obsłudze zwrotów lub artykułów specjalnych. System przenosi standardowe pojemniki, kartony a także pojedyncze artykuły do 30 kg o wymiarach 600 x 400 mm.

System składa się z autonomicznie napędzanej jednostki transportującej, która wyposażona jest w sieć szyn z jednostkami ładującymi. Szyny można dowolnie rozplanować i połączyć ze sobą tym sposobem idealnie miejsca, obszary budynku, halę produkcyjną oraz magazyn lub stanowiska sprzedażowe. Szyny można także łatwo do siebie dopasować dzięki odcinkom prostym, zakrętom oraz zwrotnicom. Poza tradycyjnym gniazdkiem wtyczkowym system nie wymaga dodatkowych podłączeń np. do systemu IT i/lub istniejącej już infrastruktury.

Wytrzymałe pojazdy zaopatrzone są w własny napęd oraz zasobnik energii. Dodatkowa centralna jednostka sterująca jest zbędna.

Artykuły transportowane są na pojazd za pomocą uniwersalnej platformy. W tym czasie pojazd otrzymuje

SSI_autocruiser.jpg
SSI_autocruiser.jpg
także specjalną kartę, na której umieszczono stację docelową w formie kodu kreskowego. Po wciśnięciu guzika zwalniającego pojazd, rozpoczyna się transportowanie. Podczas transportu kod kreskowy z karty docelowej odczytywany jest automatycznie, aby pojazd mógł dotrzeć do odpowiedniej zwrotnicy. Zdefiniowanie zwrotnic odbywa się podczas pierwszego uruchomienia/wdrożenia systemu (proste wczytanie informacji kodów kreskowych, bez żmudnego programowania). Punkty docelowe oraz punkty zatrzymania jednostek transportujących można dowolnie wybrać.

Specyfika systemu: zaopatrzenie w energię elektryczną. Jednostki transportujące posiadają baterie, które zasilane są na jednostkach ładujących, wbudowanych są w konstrukcję szyn. Przy niskim poziomie naładowania baterii pojazdy zwalniają lub przerywają transport i zaopatrują się na odpowiedniej stacji w energię elektryczną. Cykle ładowania odbywają się jednak z reguły podczas załadowania i rozładowania, podczas których pojazd otrzymuję odpowiednią porcję energii elektrycznej. Przy stacji docelowej pojazdy otrzymują nową kartę docelową.

Standardowy Autocruiser kosztuje mniej niż jedna trzecia typowego systemu przenośników i może być szybko wdrożony bez specjalistycznych umiejętności. Ze względu na bardzo prostą konstrukcję, wysoka elastyczność, niskie koszty inwestycyjne i eksploatacyjne oraz zwiększanie wydajności dzięki szybkości (1m/s) system szybko się zwraca a stosunek ceny do wydajności jest zaskakujący.

Karolina Pakura
SSI Schäfer
Specjalista ds. Marketing
Foto: SSI Schäfer

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji