1 października firma kurierska DPD Polska uzyskała zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na przeprowadzenie transakcji zakupu firmy kurierskiej Siódemka S.A. Oznacza to, że 100% udziałów Siódemki znajduje się obecnie w rękach grupy kapitałowej DPD Polska.
Pełne połączenie firm nastąpi w późniejszym terminie. Do tej pory zarówno Siódemka, jak i DPD, zachowają status odrębnych firm, świadczących usługi pod dotychczasowymi markami w ramach jednej grupy kapitałowej. Dopiero z czasem, po pełnym połączeniu, firmy będą działać jako jedna marka. Nowopowstały podmiot będzie posiadał 24% udziału w rynku usług kurierskich oraz roczny obrót przekraczający 1 miliard PLN, tym samym zajmując na nim wiodącą pozycję. Jak obie firmy poinformowały na swoich stronach internetowych, obsługa klientów, jak również numery infolinii, obecnie pozostają bez zmian. O wszelkich zmianach klienci będą informowani na bieżąco.
Transakcja zakupu Siódemki zawiera się w długofalowej strategii rozwoju DPD Polska; pozwoli ono firmie kurierskiej na udostępnienie klientom wydajniejszej sieci logistycznej, oraz poszerzenie oferty usługowej.
Spółka DPD Polska rozpoczynała swoją działalność w 1991 roku mając 100% polskiego kapitału, natomiast od 2004 roku należy w całości do francuskiego holdingu Geo Post, będącego własnością francuskiej poczty LaPoste.
Siódemka jest polską marką, dysponującą ofertą dla wszystkich segmentów biznesowych, od klientów indywidualnych poprzez mikro i małe przedsiębiorstwa po średnie i duże firmy.
Autor: Anna Wanat
Foto: DPD