NAJBARDZIEj POPULARNE OFERTY

Polecamy

Nowoczesny system nadwozi wymiennych

DB Schenker
9 września 2019
Nowoczesny system nadwozi wymiennych
Fot. DB Schenker
DB Schenker_nadwozia

DB Schenker inwestuje w nowoczesny tabor, który zapewni bezpieczniejszy transport towarów, lepsze wykorzystanie pojazdów, a także ograniczenie emisji CO2.

Operator logistyczny krok po kroku realizuje plan implementacji 800 nadwozi wymiennych (inaczej swap body lub BDF), które zastąpią tradycyjnie stosowane naczepy. Wdrażane nadwozia wymienne są wykorzystywane do obsługi połączeń międzyterminalowych w polskiej sieci logistycznej i stanowią najważniejszą inwestycję biznesu lądowego w tym roku. Aktualnie DB Schenker dysponuje już blisko 400 kontenerami.

Firma wyposażyła również część swoich oddziałów w ciągniki terminalowe, by usprawnić proces obsługi kontenerów na terenie obiektów. Operator logistyczny współpracuje w przewoźnikami, którzy na potrzeby obsługi nadwozi, zakupili pojazdy nowszej generacji, w większości spełniające normę Euro 6.

Zastosowanie nowoczesnego systemu nadwozi wymiennych pozwala nie tylko bardziej efektywnie realizować cele operacyjne, ale również środowiskowe. Zestawy swap body z podwójną podłogą mają większą objętość niż tradycyjne naczepy, co oznacza mniejszą liczbę pojazdów na drogach i – co się z tym wiąże – niższą emisję spalin. DB Schenker, dzięki wdrożeniu nadwozi wymiennych w transporcie towarów w krajowej sieci, może ograniczyć emisję dwutlenku węgla o około 1100 ton rocznie.

Obecnie największą liczbą nadwozi wymiennych dysponują nasze oddziały w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu oraz Poznaniu. W ramach projektu prowadzimy intensywne prace adaptacyjne: zabezpieczamy podłoża, dostosowujemy place manewrowe, jak również powiększamy miejsca parkingowe, wyznaczając dedykowaną przestrzeń dla nadwozi wymiennych – wyjaśnia Marlena Dorniak, Szef Rozwoju Biznesu Klastra Europy Północno-Wschodniej w DB Schenker.

Chcąc w pełni wykorzystać potencjał nadwozi wymiennych, operator logistyczny prowadzi prace informatyczne, by zmodyfikować system operacyjny i zaimplementować nowe aplikacje. Nadwozia wymienne są również wyposażone w GPS wspierany przez moduły solarne, co umożliwia monitoring ruchu jednostek. System pozwala także zarządzać flotą kontenerów w zakresie napraw, okresowej inwentaryzacji czy przeglądów technicznych.

W dynamicznie zmieniającym się świecie podejmujemy działania, które pozwolą nam sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów. Inwestycja w nadwozia wymienne to ważny krok w doskonaleniu naszej sieci. Celem jest wzrost efektywności i podniesienie jakości operacji – mówi Marek Skowroński, Dyrektor Transportu Drogowego Klastra Europy Północno-Wschodniej w DB Schenker.

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 08-2019EMIL - 08-2019EMIL - 07-2019EMIL - 07-2019EMIL - 06-2019EMIL - 06-2019EMIL - 05-2019EMIL - 05-2019Zobacz więcej publikacji