NAJBARDZIEj POPULARNE OFERTY

Polecamy

Nowe połączenie Rohlig Suus Logistics

Rohlig Suus Logistics
11 maja 2020
Nowe połączenie Rohlig Suus Logistics
Fot. Rohlig_Suus_Logistics
Nowe połączenie Rohlig Suus Logistics
Rohlig Suus Logistics, jeden z największych polski operatorów logistycznych, uruchomił z początkiem  maja nowe połączenie LCL (przesyłki drobnicowe) z Xi’an do Małaszewicz. Transporty z chińskiego terminala realizowane są codziennie, dzięki czemu czas przewozu towaru skróci się do niecałych dwóch tygodni.
 
Pandemia koronawirusa spowodowała znaczne wydłużenie przestojów w chińskich fabrykach, czego konsekwencje odczuli europejscy producenci. Problemy z zachowaniem łańcucha dostaw, które przełożyły się na brak możliwości importu komponentów i części, dla wielu firm oznaczały istotne straty finansowe. Dlatego w momencie wznowienia produkcji w Chinach znacznie wzrósł także popyt na usługi logistyczne. W związku z rosnącymi oczekiwaniami klientów dotyczącymi szybkiej dostawy Rohlig Suus Logistics rozszerzył swoją ofertę kolejowego transportu drobnicowego (LCL), uruchamiając dodatkowe połączenia z Xi’an. Pierwszy pociąg z chińskiego miasta wyjechał 4 maja. Czas tranzytu do Polski to 12 dni.
 
Po trudnym początku roku widzimy bardzo duże ożywienie wśród producentów z bardzo różnych branż i związane z zainteresowanie transportem towarów z Chin. Dotyczy to zwłaszcza frachtu kolejowego, który jest blisko dwukrotnie szybszy niż transport morski i zdecydowanie tańszy niż transport lotniczy. W związku z rosnącym światowym popytem na profesjonalne usługi transportowe i logistyczne postanowiliśmy rozszerzyć naszą usługę kolejowego transportu ładunków niepełnokontenerowych. Nowe połączenie zwiększa nasze możliwości operacyjne w tym zakresie o ponad 30 proc. – mówi Robert Roszko, dyrektor operacyjny w produkcie kolejowym Rohlig Suus Logistics.
 
Magazyn
Fot. Rohlig_Suus_Logistics
Magazyn
Transport intermodalny z Chin drogą kolejową to dla operatorów logistycznych coraz atrakcyjniejszy obszar biznesu, zwłaszcza biorąc pod uwagę bezpośrednie dofinansowanie przewozów przez Chiny. Tylko w ubiegłym roku do Europy z Chin przyjechało ponad 8 tys. składów. Większość z nich przekroczyła granicę Unii Europejskiej poprzez tzw. suchy port w Małaszewiczach koło Terespola. Wzrost popularności importu z Chin miał istotny wpływ na rozwój przewozów intermodalnych, które w ubiegłym roku osiągnęły rekordowy poziom 5,1 mln ton. Biorąc pod uwagę liczbę przewiezionych jednostek daje to coroczny wzrost na poziomie ponad 10 proc.
 
Od kilku lat sukcesywnie rozwijamy transport kolejowy na trasie Chiny-Europa-Chiny, zapewniając połączenia ze wszystkimi uprzemysłowionymi regionami Państwa Środka, m.in. Zhengzhou, Suzhou, Wuhan, Chongqing, Hefei, Changsha czy Lanzhou. Oferujemy dostawy door-to-door zarówno w przypadku serwisu pełnokontenerowego, jak i drobnicowego. Tylko w ubiegłym roku liczba obsłużonych przez nas kontenerów z Chin, w  porównaniu z poprzednim rokiem, zwiększyła się o ponad 20 proc. – podsumowuje Robert Roszko.

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 05-2020EMIL - 05-2020EMIL - 04-2020EMIL - 04-2020EMIL - 03-2020EMIL - 03-2020EMIL - 02-2020EMIL - 02-2020Zobacz więcej publikacji