Polecamy

Niezawodna technologia magazynowania

24 czerwca 2013
Niezawodna technologia magazynowania
Niezawodna technologia magazynowania

Z dwoma wózkami GEX50, PAX Groep posiada najlepszą dostępną na rynku technologię do zastosowania w każdym obszarze działalności. To nie są przedwczesne pochwały głównego inżyniega PAX Groep, Gerarda Jan Roorda, dla czterokołowego wózka widłowego Clark GEX 50: Te dwa nowe dodatki dla holenderskiego dostawcy usług logistycznych osiągnęły już bardzo dużo w bardzo krótkim czasie. Operatorzy i menedżerowie projektów w PAX Groep w Heerenveen są pod szczególnym wrażeniem technologii taniego utrzymania i prostego w obsłudze wózka Clark, który oferuje opony superelastyczne oraz dwa silniki napędowe.

Na początku marca 2013 roku, przedstawiciel Clark Bakker Winsum Heftrucks z północnej Holandii dostarczył dwa wózki widłowe GEX 50 dla PAX Groep w Heerenveen. Było to bardzo dobre posunięcie, gdyż PAX Groep, średniej wielkości dostawca rozwiązań systemowych, specjalizuje się w magazynowaniu, projektowaniu oraz montażu instalacji przemysłowych. Największy nacisk jest kładziony na towary drobnicowe oraz ponadgabarytowe. 250 pracowników PAX od początków firmy pracuje w zakresie dostawcy usług dźwigowych w trzech częściach Holandii; obecnie mają do czynienia przede wszystkim z zadaniami transportowymi dla zapewniania mobilności fabryk oraz firm.

PAX Groep posiada znakomitą reputację w przemyśle mlecznym – reputację, na którą przedsiębiorstwo ciężko pracowało przez ostatnie 40 lat. Firma posiadając nowoczesny i wyspecjalizowany sprzęt, podejmuje się wszystkich zadań związanych z podnoszeniem, przemieszczaniem oraz montażem ładunków, których ciężar sięga 80 ton a wysokość podnoszenia do 5 metrów. PAX Groep posiada klientów w Holandii oraz w całej południowej Europie.

Bezobsługowy napęd zachwyca

Kiedy PAX Groep rozpoczął działalność jako dostawca rozwiązań serwisowych, posiadał dziewięć wózków widłowych z przeciwwagą napędzanych gazem LPG i Dieslem o ładowności od 3 do 7 ton. W 2008 roku, PAX zrealizował inwestycje na dostawę elektrycznych wózków widłowych o ładowności do 3 ton. Wózek widłowy GEX 30 okazał się bardzo korzystnym zakupem dla firmy. Pierwszym istotnym elementem były koszty utrzymania wózka z bezobsługowym systemem napędu zawierającym elektryczne hamulce – prawdziwa zaleta w kontekście silnego otoczenia konkurencji. Kierowcy widlaków z PAX również doceniają „bardzo wysoki komfort prowadzenia, 3 programy jazdy do wyboru oraz potężną moc uciągu.”

Szybkie i niezawodne usługi

Zespół PAX prowadzony przez Gerarga Jan Roorda jest pod dużym wrażeniem maszyn CLARK oraz dilera Bakker z Winsum: „Od 20 lat mamy solidnego partnera w postaci firmy Bakker z Winsum – partnera, który dostarcza nam szybkie oraz niezawodne usługi dla naszych maszyn. Od 1989 roku, wynajmowaliśmy prawie wszystkie wózki CLARK od Bakker – to właśnie dlatego wiemy jak solidna  jest pierwszej klasy technologia magazynowania.

 


Standardy HACCP: pozbyć się LPG – zostawić elektrykę
Gerard Jan Rooda: „Między innymi, standardy HACCP są wymagane w przemyśle mlecznym, to dlatego wózki napędzane gazem LPG nie są już dozwolone.” Trend na wózki elektryczne jest również w zgodzie z wizerunkiem PAX Groep – Rooda: „Mamy przed sobą prywatną rozmowę z klientem w celu bezproblemowego rozwiązania tego zadania.” To właśnie dlatego, z końcem 2011 roku firma podjęła decyzję o kupnie nowych wózków elektrycznych w klasie ładowności do 5 ton. Wybór padł na wózki GEX 50 i jest przemyślany pod wszystkimi względami. Pod względem wydajności, wózek GEX jest na tym samym poziomie co wózki spalinowe, a niskie koszty obsługi są standardem. Bardzo dobra widoczność dookoła oraz bardzo intuicyjna obsługa umożliwia efektywną pracę od samego początku. „Przebywając w GEX50 nie kierujesz statkiem kosmicznym, ale bardzo sprytnie i inteligentnie wyposażonym wózkiem widłowym.” Ze wszystkich solidnych atutów, które są typowe dla produktów CLARK, niezwykle komfortowe sterowanie umożliwia ekonomiczną, bezwypadkową jazdę GEX50. Można poruszać się załadowanym 5-tonowym wózkiem, a nadal będzie się odczuwać jakby się jechało 2-tonowym, dzięki czemu operator może się skoncentrować lepiej na otoczeniu i zwiększyć koncentrację, co nie jest kosztem dużego obciążenia wózka.

Zewnętrzne przyłącze hydrauliczne

Widły GEX50 są wyposażone w sześć skośnie prowadzonych rolek, które pochłaniają energię z każdego kierunku. Zainstalowany jest również miernik ciśnienia oleju. Bezpieczeństwo korzystania: podczas podnoszenia i opuszczania, operator może widzieć kiedy ciśnienie oleju przekroczy poziom 180 bar. Do pracy na wyższych poziomach, wózki GEX50 zostały wyposażone w cztery punkty podparcia. Ponadto, charakterystyczne jest rozmieszczenie wszystkich dźwigni oraz pedałów w takim samym schemacie jak w samochodzie, malowanie w kolorach firmowych oraz wyposażenie wózka w cztery zawory hydrauliczne. Dodatkowo, czwarta dźwignia jest wyposażona w zewnętrzne przyłącze hydrauliczne do podnoszenia ładunków z piwnic za pomogą żurawia. Wskaźnik ciśnienia oleju jest umieszczony z przodu zgodnie z przepisami bezpieczeństwa. Roorda podsumowuje: „Myślę, że dokonaliśmy bardzo dobrego wyboru tych dwóch maszyn.”

Żródło: CLARK Europe GmbH
Foto: CLARK Europe GmbH

Newsletter

Czy chcesz otrzymywać informacje o nowościach i ważnych wydarzeniach na naszej stronie?
Netplozja - wybuchowe strony internetowe

EMIL - Elektroniczny miesięcznik informacji logistycznej

EMIL - 12-2021EMIL - 12-2021EMIL - 11-2021EMIL - 11-2021EMIL - 10-2021EMIL - 10-2021EMIL - 09-2021EMIL - 09-2021Zobacz więcej publikacji

Bezpieczny Magazyn - miesięcznik o bezpiecznym magazynie

Zobacz więcej publikacji